Avioliitto raamatun valossa

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 01 Tammi 2018, 21:21

Ps. 86:11

Herra, neuvo minulle tiesi, että noudattaisin sinun totuuttasi. Paina sydämeeni syvälle pyhä pelko nimeäsi kohtaan.

Matt. 7:21

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon

Saarnaaja 5:4

Kun teet Jumalalle lupauksen, niin täytä se viivyttelemättä, sillä hän ei mielly tyhmiin. Täytä siis, minkä lupaat.

Matteus 12:36-37

Minä sanon teille: jokaisesta turhasta sanasta, jonka ihmiset lausuvat, heidän on tuomiopäivänä tehtävä tili.

Sanojesi perusteella sinut julistetaan syyttömäksi, ja sanojesi perusteella sinut tuomitaan syylliseksi.

Joh 8:10-11

Jeesus kohotti päänsä ja kysyi: "Nainen, missä ne kaikki ovat? Eikö kukaan tuominnut sinua?"

"Ei, herra", nainen vastasi. Jeesus sanoi: "En tuomitse minäkään. Mene, äläkä enää tee syntiä."

--

Oletteko koskaan miettineet, mitä Kristus piirsi maahan? Ei kai mitään ristikkoja. Vaan hän kirjoitti naisten nimiä, joita nämä miehet olivat katsoneet salaa ja himoiten.

Monet käyttävät tuota siihen, että oikeutetaan aviorikos. Mutta Kristus ei sanonut, että "mene ja tee uudestaan huorin".

Kuten itse sanakin kertoo, avioliitto on liitto.

Se ei ole "miehen ja naisen välinen liitto"; vaan miehen, naisen ja Jumalan välinen liitto.

Jos ihminen antaa toiselle ihmisen lupauksen aviosta ja Jumalalle: sitten rikkoo sen, niin miksi tällaista ihmistä kutsutaan?

Eikö petturiksi, luopioksi ja valehtelijaksi?

Jos on eronnut, niin tällöin pitää korjata rikkomansa lupaus: näin yksinkertaista se on.

Jos elää huorinteossa, missä nainen on jo ollut naimisissa ja tämän aikaisempi mies elossa: niin Kristuksen oma lopettaa sellaisen suhteen, sillä se on huorintekoa ei "uusi avioliitto".

Sama koskee miehiä, jos olette hylänneet vaimonne aikaisemmin: te olette jättäneet jälkeenne aviorikoksen. Tehkää kääntymyksen hedelmä, niin Jumala antaa teille anteeksi syntinne.

Ettekö osaa lukea mitä Kristus on teille sanonut, vai ettekö vain välitä kun sydämenne on niin paatunut ja rakastaa maailmaa?

Jos Jumala haluaa antaa naiselle toisen miehen, Jumala sitten tappaisi sen vanhan, eikös niin? Ja jos sellaista toivotte sydämessänne, niin mitä on perkeleestä sanottu: eikö niin, että saatana on murhan ja valheen isä?

Kun katson tätä uskovaisten joukkoa Suomessakin: niin murhahenki ja valhe siellä rehottaa. Lapset ansaitsevat totuuden.

Luuk. 14:26

Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni.

--

On myös kirjoitettu seuraavaa, ja jos tosiaan on lapsia ja rakastatte lapsianne, niin ehkä Jumala antaa teille anteeksi: mutta vain, jos luovutte valheesta että naisella voisi olla kaksi miestä.

Sananl. 10:12

Viha ajaa ihmiset toisiaan vastaan, rakkaus peittää paljotkin rikkomukset.

--

Jos taas on esim. pahoinpitelyä, niin tätä varten on esivalta: jos ei muu auta. Jos taas tuntuu, että on ikäänkuin orjana avioliitossa: mitä meille on opetettu orjista?

1. Kor. 7:21-22

Jos olet kutsuttu orjana, älä siitä murehdi; mutta vaikka voisitkin päästä vapaaksi, niin ole ennemmin siinä osassasi.

Sillä joka orjana on kutsuttu Herrassa, on Herran vapaa; samoin vapaana kutsuttu on Kristuksen orja.

Te olette kalliisti ostetut; älkää olko ihmisten orjia.

--

Avio ei kuitenkaan ole orjuus, vaan liitto. Aviota ei voi verrata orjuuteen, kuten ensimmäinen eronnut vaimoni teki, koska avioliitto on liitto myös Jumalan kanssa: jos rikkoo liiton Jumalan kanssa, ei asia mene niin että Poika tulee väliin estämään, oikeudenmukaisen tuomion tällaiselle avionrikkojalle.

Ei Kristus tullut meitä pelastamaan Jumalan oikeudelta, vaan synniltä. Jos ehdoin tahdoin tekee syntiä, niin tällaista kohtaa helvetin tuli eikä pelastus - varsinkin kun tällaista opetatte, niin tuomiotanne vain joudutatte.

Asia on näin yksinkertainen ja tämä on Jumalan suora tie.

Ainoa myönnytys aviossa on annettu, jos toinen puoliso eroaa eikä ole uskossa. Tämä ei kuitenkaan anna naiselle lupaa mennä toiselle miehelle, vaan tällöin voi rauhassa elää yksinään.

Eivätkö monet ole vankeina? Ja elä myös yksin? Jos Pyhän Hengen voimasta: voi nousta kuolleista, niin eikö varmasti; Jumala anna rauhan elää yksin, jos vain ihmisellä on tahtoa palvella Jumalaa ja tahtoa noudattaa totuuden tietä?

1. Kor 7:8-17

Naimattomille ja leskille minä taas sanon: heille on hyvä, jos pysyvät sellaisina kuin minäkin;
mutta jos eivät voi itseään hillitä, niin menkööt naimisiin; sillä parempi on naida kuin palaa.

Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään;
mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.

Mutta muille sanon minä, eikä Herra: jos jollakin veljellä on vaimo, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, niin älköön mies häntä hyljätkö;
samoin älköön vaimokaan, jos hänellä on mies, joka ei usko, ja tämä suostuu asumaan hänen kanssaan, hyljätkö miestänsä.

Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä.

Mutta jos se, joka ei usko, eroaa, niin erotkoon; veli ja sisar eivät ole semmoisissa tapauksissa orjuutetut; sillä rauhaan on Jumala teidät kutsunut.

Sillä mistä tiedät, vaimo, voitko pelastaa miehesi? Tai mistä tiedät, mies, voitko pelastaa vaimosi?

Vaeltakoon vain kukin sen mukaan, kuin Herra on hänelle hänen osansa antanut, ja siinä asemassa, missä hänet Jumala on kutsunut; näin minä säädän kaikissa seurakunnissa.

--

Avioliiton tarkoitus vanhassa liitossa oli eri. Se ennenkaikkea tarkoitti sitä, että kun miehellä oli useampi vaimo: Jumala oli siunannut miestä. Ja onhan se aika miehekästä, jos voi elättää ja pitää onnellisena useampaa vaimoa.

Yksi harhaoppi on se, että Kristus olisi miehiltä riistänyt tämän oikeuden.

Voimme lukea, että ainoastaan seurakunnan vanhimmistolla ja vastuuhenkilöillä: on erityinen velvollisuus pidättäytyä useammasta vaimosta.

Eräät nimittäin opettavat, omaksi turmiokseen, että miehelle ei voisi olla useampaa vaimoa. Myöhemmin veljemme Paavali sanoo, että näitä meidän tulee pitää esikuvinamme: täten ei ole enää erityistä tarkoitusta, kenelläkään miehellä itselleen kerätä useampaa vaimoa.

1. Tim. 3:2-3

Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan, ei juomiseen taipuvainen, ei väkivaltainen eikä rahanahne, vaan lempeä ja sopuisa.

--

Se ei ole kiellettyä, että on useampi vaimo: mutta jokaisen tulee ennenkaikkea pyrkiä olemaan sellaisena, kuin kutsun saadessaan oli. Jos olit yksin, älä etsi vaimoa: vaan etsi ensin Jumalan valtakuntaa, niin Jumala antaa sinulle myös vaimon jos sellaista tarvitset.

Meille on annettu yksinkertainen sana siitä, mitä varten avio on tässä uudessa liitossa. Kun ihminen voi rakastaa kumppania Kristuksen kautta: lähimmäisenrakkaudella, liitto ei perustu hekumaan ja ihastukseen, joka karisee ajan kanssa. Jos liitto perustuu johonkin tällaiseen maalliseen, niin siitä tulee ennenpitkään pettymys.

Kristuksen rakkaudella, voi rakastaa vihollistaankin: joten eikö varmasti myös aviokumppania? Miksi siis uskovaiset eroavat? Eivät he tunne Kristusta eivätkä Jumalaa: vaan elävät kuin pakanat ja pahemminkin, koska ovat jo kerran tulleet tuntemaan totuuden tien; heille olisi parempi ollut, jos eivät koskaan olisi uskon tietä löytäneetkään.

1. Kor 7:1-2

Mutta mitä siihen tulee, mistä kirjoititte, niin hyvä on miehelle olla naiseen ryhtymättä;
mutta haureuden syntien välttämiseksi olkoon kullakin miehellä oma vaimonsa, ja kullakin naisella aviomiehensä.

--

Minä olen mennyt 4 kertaa naimisiin elämässäni, mutta nämä naiset ovat olleet uskottomia ja maailman houkutukset ja harhaoppi ovat heidät temmanneet tuuliinsa. Kuitenkin, toivon että jokainen tulisi takaisin ja sitten: eläisin 4 naisen kanssa ja tämä on Jumalan tahto.

Entä jos juutalainen kääntyy, Mooseksen liitosta: Kristuksen liittoon ja hänellä on kaksi vaimoa: kumman hänen tulisi hylätä?

Myös Mooseksen laissa, on naiselle annettu tasa-arvoa.

Mutta nainen on miehensä alamainen, kuten laki sanoo. Naisen alamaisuus perustuu kahteen asiaan: siihen, että nainen viekotteli miehen syömään tiedon puusta; siksi naisen tulee olla nyt hiljainen ja siihen, että rangaistuksena nainen tehtiin miehelle alamaiseksi.

Koska avio on ruumiin liitto, myöskin tämä ruumiin kuoleman laki meitä hallitsee: eihän meidän ruumistamme Kristus tullut pelastamaan, vaan sielumme? Tästä syystä, tämä naisen laki on yhä voimassa.

Kuten veljemme Paavali sanoo, nainen on heikompi osapuoli. Tästä syystä nainen ei saa lainkaan opettaa, eikä puhua seurakunnassa: koska nainen on alttiimpi perkeleen eksytyksille ja tällöin vaarannetaan koko seurakunta.

Ainoa syy miksi nainen voi puhua ja opettaa, on se: jos nainen on profeetta.

Yksi eksytyksen muoto nimittäin on se, että raamatun sana jotenkin olisi "vanhentunut".

Tämä on väärin ja raamattu opettaa myös tästä:

Room. 12:2

Älkää mukautuko tämän maailman menoon, vaan muuttukaa, uudistukaa mieleltänne, niin että osaatte arvioida, mikä on Jumalan tahto, mikä on hyvää, hänen mielensä mukaista ja täydellistä.

1. Moos 3:16

Ja vaimolle hän sanoi: "Minä teen suuriksi sinun raskautesi vaivat, kivulla sinun pitää synnyttämän lapsia; mutta mieheesi on sinun halusi oleva, ja hän on sinua vallitseva".

2. Moos. 21:10

Jos isäntä ottaa toisen vaimon, hän ei saa vähentää ensimmäisen ruokaa, vaatetusta eikä aviollisia oikeuksia.

1. Piet. 3:7

Samoin te, miehet, eläkää vaimonne kanssa ymmärtäväisesti, muistaen, että hän on heikompi osapuoli. Osoittakaa hänelle kunnioitusta, sillä hän on yhtä lailla armon ja elämän perillinen. Näin ei mikään tule esteeksi rukouksillenne.

1. Tim 2:11-12

Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena.

Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.

1. Kor 14:33-38

... Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa.

Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa.

Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?

Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.

Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

--

Tällaisia samanlaisia kysymyksiä, Kristus esitti lainoppineille: ja he vihasivat Kristusta, niinkuin minuakin uskovat vihaavat koska kerron totuuden.

Lisäksi, uskovia ei sido mikään pakko mennä naimisiin maistraatissa tai valtionkirkossa.

Raamatussa kun ei ole olemassa sellaista asiaa kuin "avioliittoon vihkiminen" sen on valtionkirkko itse keksinyt, kerätäkseen ihmisiltä rahaa ja asettaakseen pappinsa itse Jumalan paikalle: aviota ei siis enää muodosteta yhtymällä kun Jumala liittää kaksi yhdeksi, vaan kun pappi "vihkii" avioparin ja julistaa heidät aviopuolisoiksi.

Tämä on törkeää ja pilkkaa itse Jumalaa: eikä ole kyse siitä, vihkivätkö nämä pakanapapit homoja vai heteroita, kun itse vihkitoimitus on Jumalan ja avioliiton pilkkaamista.

Suomen pakanalaissa on laki, joka sanoo että miehellä ja naisella on lupa erota. Kun uskovainen sitoutuu tähän pakanalakiin, joko maistraatissa tai pakanapapin kautta: niin miten sopii yhteen valhe ja totuuden tie?

Ei ole mitään syytä, ehdoin tahdoin sitoa itseään Suomen pakanalakiin: Suomessa on täysin laillista, elää kristillisessä avioliitossa, sitä vain kutsutaan tässä pakanamaassa "avoliitoksi".

Tässä on raamatun avioliitto: ja se on yksinkertainen, suora Jumalan tie; tarvittaessa mennään naimisiin ensi treffeillä, ilman kihlaustakaan.

1. Moos 24:63-67

Eräänä iltana Iisak lähti kävelemään, ja kun hän kohotti katseensa, hän näki kamelikaravaanin lähestyvän.

Kun Rebekka puolestaan näki Iisakin, hän pudottautui kamelinsa selästä
ja kysyi palvelijalta: "Kuka on tuo mies, joka tulee tuolta meitä vastaan?" Palvelija vastasi: "Hän on minun isäntäni."

Silloin Rebekka otti huivin ja peitti kasvonsa.

Palvelija kertoi Iisakille kaiken, mitä oli tapahtunut.

Iisak vei Rebekan äitinsä Saaran telttaan ja otti hänet vaimokseen. Iisak rakasti häntä ja sai lohdun äitinsä kuoleman tuottamaan suruun.

--

Avioliitto on erityisen pyhä, koska Jumala muodosti sen jo paratiisissa: tällöin ei vielä ollut syntiinlankeemusta ja ihminen oli viaton. Raamatussa on siis kolme liittoa: avioliitto, Mooseksen liitto ja Kristuksen liitto.

Eräs eksytyksen muoto on ns. lakiuskovaisuus. Se tarkoittaa, että ikäänkuin olisi nyt kaksi liittoa samaan aikaan voimassa: Mooseksen ja Kristuksen liitot.

Tämä ei ole totta. Mooseksen liitto ja laki ovat voimassa toki, kuten Kristus sanoi "kunnes kaikki katoaa" mutta ei voi olla samaan aikaan, kummassakin liitossa.

Tämän vastakohta taasen on laittomuus, ja että Kristuksen omat voisivat tehdä mitä tahansa koska Jumala antaa anteeksi.

Kuten veljemme Paavali asian sanoi "laki on hyvä ja pyhä" mutta sen tarkoitus on vain osoittaa synti: ei antaa meille elämää. Elämän saamme Kristuksessa, Hänen verensä uhrin tähden. Laki on silti hyvä kasvattaja. Ja sitä tarvitaan aina siellä, missä syntiä on: siksi lain opetus, on tärkeä virka, mutta vain harvojen pitää opetusta alkaa harrastamaan koska se on vastuullinen ja vaikea virka.

Kun synnymmä uudestaan, me kasvamme kiinni Kristukseen: ja kun kasvamme, meitä opetetaan ja meistä tulee kuin Kristuksen kaltaisia ja mehän tiedämme, että Kristuksessa ei ollut syntiä: Jumalan lapsi siis ei kasva ja juurru laittomuuden tekoihin, vaan juurtuu Kristukseen; ja tulee Kristuksen rakkauden vaikutuksen kautta, lainmukaiseksi niin että lailla ei yksinkertaisesti ole enää valtaa tuomita meitä.

Asia ei mene niin, että ihminen yhäti rikkoo lakia elämäntapanaan ja vieläpä opettaa muillekin elämään laitonta elämää: pois se!

1. Tim 1. 5-11

Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.

Eräät ovat eksyneet tästä pois ja ruvenneet jaarittelemaan joutavia.

He haluavat esiintyä lainopettajina, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja mitä niin varmasti väittävät.

Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti.

Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten,..
siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, .. VALEHTELIJOIDEN, VALAPATTOJEN ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat VASTOIN TERVETTÄ OPPIA.

Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.

Room. 2:12-16

Sillä kaikki, jotka ilman lakia ovat syntiä tehneet, ne myös ilman lakia hukkuvat, ja kaikki, jotka lain alaisina ovat syntiä tehneet, ne lain mukaan tuomitaan;
sillä eivät lain kuulijat ole vanhurskaita Jumalan edessä, vaan lain noudattajat vanhurskautetaan.

Sillä kun pakanat, joilla ei lakia ole, luonnostansa tekevät, mitä laki vaatii, niin he, vaikka heillä ei lakia ole, ovat itse itsellensä laki ja osoittavat, että lain teot ovat kirjoitetut heidän sydämiinsä, kun heidän omatuntonsa myötä-todistaa ja heidän ajatuksensa keskenään syyttävät tai myös puolustavat heitä-
sinä päivänä, jona Jumala on tuomitseva ihmisten salaisuudet Kristuksen Jeesuksen kautta, minun evankeliumini mukaan.

--

Mooseksen liitossa, aviossa oli laki että mies voi hylätä naisen erokirjalla.

5. Moos. 24:1

"Jos joku ottaa vaimon ja nai hänet ja vaimo ei häntä enää miellytä, sentähden että mies on tavannut hänessä jotakin häpeällistä, ja hän kirjoittaa hänelle erokirjan ja antaa sen hänen käteensä ja lähettää hänet pois talostaan,

--

Kristuksen liitossa, tätä lakia ei ole eikä mies saa hylätä vaimoaan, muutoin kuin huorinteon eli pettämisen vuoksi.

Kristus myös painottaa, että vaikka naisen hylkäisi mies: se ei oikeuta tätä naista menemään toiselle miehelle.

Avioliitto on lihan liitto, ja se pysyy voimassa kunnes aviokumppanin liha kuolee.

Matt. 5:32

Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.

Matt. 22:30

Ei ylösnousemuksessa oteta vaimoa eikä mennä vaimoksi. Ylösnousseet ovat kuin enkelit taivaassa.

--

Mooses teki virheen, säätäessään lain, että mies saa erota: tämä oli Jumalan tahtoa vastaan.

Mooses halusi miellyttää ihmisiä ja tästä Mooses sai rangaistuksen, eikä päässyt koskaan perille luvattuun maahan, vaan ainoastaan hänen sallittiin nähdä se etäältä.

5. Moos. 34:4-5

Ja Herra sanoi hänelle: "Tämä on se maa, jonka minä valalla vannoen olen luvannut Aabrahamille, Iisakille ja Jaakobille, sanoen: 'Sinun jälkeläisillesi minä annan sen'. Minä olen nyt antanut sinun omin silmin nähdä sen, mutta sinne sinä et mene."

Ja Herran palvelija Mooses kuoli siellä Mooabin maassa, Herran sanan mukaan.

--

Jumala on ilmoittanut selvästi, että ei hyväksy avioeroa. Valitettavasti, ihminen vääntää Jumalan suoran tien vääräksi.

Siksi tämä avioliiton opetuskin, on pitkä ja sekava koska eksytys ja saatanan valhe on näinä aikoina moninainen.

Avio kun kuitenkin on varsin yksinkertainen: että kaksi ihmistä lupaa toisilleen olla yhdessä, kunnes kuolema erottaa: ja pitävät tämän lupauksen.

Tarjolla on monenlaista harhaanjohtavaa opetusta, miksi olisi muka oikeus erota ja ottaa toinen aviokumppani: ja jättää tuo toinen kumppani, kuin nalli kalliolle.

Jos mies hylkää vaimonsa ja ottaa uuden, aviorikos jää voimaan.

Mal. 2:16

-- Minä vihaan eroa, sanoo Herra, Israelin Jumala. Joka eroaa, tekee yhtä väärin kuin se, joka tahraa kätensä veriteolla, sanoo Herra Sebaot. Varokaa hylkäämästä vaimoanne!

--

Kristuksen liitossa: avio on erityisen tärkeä ja pyhä, koska se muistuttaa Jumalaa siitä ajasta, kun ihminen vielä oli viaton ja syntiinlankeemusta ei ollut.

Meillä on erityisasema Jumalan lapsina ja erityinen viattomuus tässä maailmassa, koska synnymme uudestaan: uusina luomuksina, ylhäältä taivaasta. "Se mikä ennen oli, on kuollut pois".

Siksi on erityisen törkeää, että tämä viattomuus häpäistään ja aviota ei pidetä lainkaan uskovien keskuudessa kunniassa. Me muistamme, mitä Kristus sanoi kun hän tuli Jumalan kansan luokse: mistä hän ennenkaikkea syytti koko kansaa, sama tilanne on nyt ja paatumus on suuri!

Matt. 16:4

Tämä paha ja avionrikkoja sukupolvi tavoittelee merkkiä, mutta sille ei anneta muuta merkkiä kuin Joonaan merkki." Ja hän jätti heidät ja meni pois.

Mark. 8:38

Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani tässä avionrikkojassa ja syntisessä sukupolvessa, sitä myös Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee Isänsä kirkkaudessa pyhien enkelien kanssa."

--

Siksi veljemme Paavali painottaa, että pidämme kaikin tavoin avioliiton kunniassa: myös Kristuksen liitossa.

Hepr. 13:4

Pitäkää avioliitto kaikin tavoin kunniassa älkääkä häpäiskö aviovuodettanne, sillä Jumala tuomitsee siveettömät ja avionrikkojat.

--

Raamatussa on olemassa kolme eri liittoa: Mooseksen liitto ei voi olla samaan aikaan Kristuksen liiton kanssa, mutta avioliitto on koko ihmisen suvulle asetettu ja se on myös voimassa; Kristuksen liitossa, huolimatta siitä että väärät opettajat jotkut väittävät että ihmisillä olisi oikeus erota ja mennä uusiin naimisiin.

Miehen kylkiluusta tehtiin vaimo, koska luomakunnasta ei löytynyt miehelle kumppania avuksi.

1. Moos. 2:18,20,22

Herra Jumala sanoi: "Ei ole hyvä ihmisen olla yksinään. Minä teen hänelle kumppanin, joka sopii hänen avukseen."

Näin ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille, kaikille linnuille ja kaikille villieläimille. Mutta ihmiselle ei löytynyt sopivaa kumppania.

Herra Jumala teki tästä kylkiluusta naisen ja toi hänet miehen luo ...

---

Me Jumalan lapset, tiedämme että Jumalan huoneessa on käynnissä suuri eksytys. Tiedämme myös, että Jumala on omilleen tämän jo ilmoittanut kauan sitten 2. Tess. 2 kirjeessä profetian hengen kautta.

Luonnollisesti, perkele haluaa erityisesti turmella avioliiton, koska tällöin myös lapset kärsivät.

Kristus toi avioliittoon siis Jumalan mielen mukaisen tasa-arvon ja sanoi, että miehenkään ei ole lupa erota. Mies saa hylätä vaimonsa vain huorinteon vuoksi, naisella ei kuitenkaan edelleenkään ole oikeutta erota: mutta jos eroaa, niin hänen pitää elää yksin.

Minun eronnut vaimoni otti uuden kasteen Patrick Tiaisen lahkossa ja tuli sitten vasta, vuosien jälkeen jo uskoontulostaan "elävään uskoon". Hänelle opetettiin, että vaikka hän oli mennyt kanssani naimisiin ja oli jo raskaana: että "Jumala antaa uuden miehen".

Tiaisen lahko on ikäänkuin jäävuoren huippu tästä vallitsevasta eksytyksestä uskovien keskuudessa. Erityisestä tämä helluntai-lahkojen suuntaus on täynnä haureutta ja aviorikosta.

Kuten veljemme Paavali sanoo, jos nainen eroaa: eläköön sitten yksin tai sopikoon miehensä kanssa.

Lisäksi vaimoni painotti, että hän tunsi olevansa minun orjani.

Toivon, että hän jaksoi lukea tämän tekstin loppuun ja rukoilen, että moni tämän kautta pelastetaan ja tulette pois eksytyksestä: kääntymykseen ja katumukseen.

Pysykää erossa visusti niistä, jotka vääristävät Jumalan sanaa "tulkinnoilla" ja ties millä verukkeella. Älkää saastuttako itseänne näiden seurassa.

Juud. 1:23

Pelastakaa ne, jotka voitte, temmatkaa heidät tulesta! Toisia taas säälikää kavahtaen heitä, inhotkaa jopa heidän ruumiinsa tahraamaa vaatetta.

Jaak 5:19-20

Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja toinen ohjaa hänet takaisin,
niin tietäkää tämä: joka palauttaa syntisen harhatieltä, pelastaa hänet kuolemasta ja peittää paljotkin synnit.

Tit. 3:10-11

Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.

Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.

Sananlaskut 10:12

Viha ajaa ihmiset toisiaan vastaan, rakkaus peittää paljotkin rikkomukset.

Aamen.
totuuspelastaa
kiinnostunut
 
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:08

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja Humilton » 02 Tammi 2018, 01:20

Avauksen tyyppi on julistus. Onko tarkoitus, että siitä keskustellaan?
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 02 Tammi 2018, 08:13

Eikö joukossanne ole yhtään profeettaa?

Sehän on se virka, jota kaikkien tulisi tavoitella.

Profeetta-sana on vierasperäinen. Suomeksi se tarkoittaa "Jumalan ilmoituksen antaja" näin vaikeasti ilmaistuna.

Profeetta ei siis puhu mitä itse haluaa, vaan sen: mitä Jumala haluaa.

Muistakaa kuitenkin, että vaikka "profetointi on vajavaista" se ei koskaan ole väärää. Hedelmistä puu tunnetaan siis, jos joku profetoi valhetta niin on syytä tuollaista profetointia välttää.

Jos netistä lukee "profetointia" niin se kaikki epämääräistä tulevaisuuden uhkakuvaa.

Raamatun mukaan profeetta rakentaa seurakuntaa. Ei siis suoraan liity tulevaisuuden ennustuksiin.

Itselläni ei ole oikein lainkaan mitään tulevaisuuden uhkakuvia. Ne tosin tuntuvat eniten ihmisiä kiinnostavan.

2. Piet. 1:21

Yksikään profeetallinen sana ei ole tullut julki ihmisten tahdosta, vaan ihmiset ovat puhuneet Pyhän Hengen johtamina sen, minkä ovat Jumalalta saaneet.

1. Kor. 14:3-4

Mutta se, joka profetoi, puhuu ihmisille: hän rakentaa, kehottaa ja lohduttaa.

Kielillä puhuva rakentaa itseään, profetoiva rakentaa seurakuntaa.

1. Joh. 4:1

Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.

1. Kor. 12:10

joku saa voiman tehdä ihmeitä, joku profetoimisen lahjan, joku kyvyn erottaa eri henget toisistaan, joku kielillä puhumisen lahjan, joku taas kyvyn tulkita tällaista puhetta.

1. Kor. 14:1

Pyrkikää rakkauteen, mutta tavoitelkaa myös henkilahjoja, ennen kaikkea profetoimisen lahjaa.

1. Kor. 14:39

Veljet, tavoitelkaa siis profetoimisen lahjaa älkääkä estäkö kielillä puhumista.
totuuspelastaa
kiinnostunut
 
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:08

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 02 Tammi 2018, 08:33

Nyt en kyllä ymmärrä, tätä yksityisviestiä. Onko täällä profetointi kielletty?

Se toki olisi ymmärrettävää. Onhan kaikki nämä lahkot täynnä vääryyttä, tavalla tai toisella.

"Tämä on virallinen varoitus, jonka on antanut tämän sivuston valvoja tai ylläpitäjä.
Lainaa:
Tämä on varoitus kirjoittamastasi viestistä: viewtopic.php?f=1&p=70875#p70875 .

Syy: Julistava kielenkäyttö"
totuuspelastaa
kiinnostunut
 
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:08

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 02 Tammi 2018, 12:19

Miksi te olette minua vastaan? Teen vain virkaani profeettana, kuten Jumala haluaa. Miksi varoitatte minua ja haluatte että lopetan?

Olkaa itse varovaisia, miten täällä toimitte: Jumalaa vastaan te soditte, ette minua.

Koetelkaa toki profetaalinen opetukseni, mutta miksi kiellätte minua puhumasta täällä? Mikä voima teidät ajaa Jumalan säännöstä vastaan?

Luuk. 9:50

Mutta Jeesus vastasi: "Älkää estäkö. Joka ei ole teitä vastaan, on teidän puolellanne."

1. Tess 5:19-22

Älkää sammuttako Henkeä,
älkää väheksykö profetoimisen lahjaa.

Koetelkaa kaikkea ja pitäkää se mikä on hyvää.

Pysykää erossa kaikesta pahasta.

Ef. 4:30

Älkää tuottako surua Jumalan Pyhälle Hengelle, jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten.
totuuspelastaa
kiinnostunut
 
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:08

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja mies » 02 Tammi 2018, 14:06

totuuspelastaa kirjoitti:Miksi te olette minua vastaan? Teen vain virkaani profeettana, kuten Jumala haluaa. Miksi varoitatte minua ja haluatte että lopetan?


Martti Luther: Kaksi kirjettä. Toinen Luikkijoista ja nurkkasaarnaajista kirjoitti:Muutamat uskottelevat kyllä, että Pyhä Paavali, 1. Kor. 14, on antanut jokaiselle vapauden saarnata seurakunnassa ja haukkua varsinaista saarnaajaa, kun v. 30: jos jollekulle tykönä istuvalle ilmoitus tapahtuu, niin olkoon ensimäinen ääneti. Tämän johdosta arvelevat luikkijat, että mihin kirkkoon he tulevat, niin heillä on valta ja oikeus tuomita saarnaajia ja saarnata toisin. Mutta tämä on suuri, suuri erehys. Luikkijat eivät myöskään katso oikein tekstiin, vaan ottavat siitä, niinpä vispilöitsevät siihen mitä mieli pitää. Pyhä Paavali puhuu mainitulla paikalla prohveetoista, joiden tulee opettaa, eikä joukosta, joka kuuntelee: mutta prohveetat ovat opettajia, joilla on saarnavirka kirkossa. Miksi ketään muuta prohveetaksi sanottaisiin? Niin anna nyt luikkijan ensiksi näyttää todeksi, että hän on prohveeta eli opettaja siinä kirkossa mihin hän tulee, ja kuka hänelle siellä on käskenyt sen viran, niin sitte häntä kuunneltakoon, P:n Paavalin opin mukaan. Jos hän sitä ei näytä todeksi, niin anna hänen juosta tiehensä perkeleen luokse, joka on hänen lähettänyt ja käskenyt hänen ryövätä toisen miehen saarnaviran kirkossa, johon hän ei kuulu edes sanankuulijana ja oppilaanakaan, vielä vähemmin prohveetana ja mestarina.
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja Humilton » 02 Tammi 2018, 15:57

Puheissa on Raamatunlauseitten selostus ja läpikäynti. Hyvähän se on muistuttaa pelkillä lauseillakin. Mutta onko joku lukenut nuo lauseet täällä läpi? Mieluummin toivoisin yhden lauseen kytkemistä nykyaikaan tähän hetkeen ja olosuhteisiin.

Edit: Löytyihän sieltä välistä jotain kytköksiä kirjoittajan elämään. Taidan lukea uudelleen viestin.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja nuusku » 02 Tammi 2018, 16:50

totuuspelastaa kirjoitti:Miksi te olette minua vastaan?

Annoin varoituksen, koska viestisi ei ollut keskustelunavaus, vaan omasta mielestäsi oikean opetuksen julistamista. Vaikutti siltä, että et pyrkinyt keskustelemaan avioliittokysymyksestä, vaan vain ilmoittamaan, mikä on mielestäsi avioliittokysymyksen oikea opetus.

Viestisi sisältö avioliittoa koskien ei ollut vl-kristillisyyden käsityksen mukainen, joten havaitsin, että julistamisen lisäksi olet väärän hengellisyyden edustaja, etkä ole elävässä uskossa.

Näistä seikoista johtuen annoin varoituksen.

Sinun olisi luovuttava kaikista nykyisistä käsityksistäsi ja omista luuloistasi, ja muuttua köyhäksi, sokeaksi kerjäläiseksi ja vähän itkettävä. Tämän jälkeen tulisi sinun rukoilla silmävoidetta nähdäksesi, missä maan päällä on Jumalan valtakunta. Sinun tulisi kävellä Jumalan valtakunnan ovelle, ja pyytää jotakuta sen jäsentä avaamaan sinulle ovi sinne.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 02 Tammi 2018, 16:54

Jumalan rauhaa ja Kristuksen siunausta koko foorumin väelle,

ihan aluksi, että kenellekään ihmisellä: ei minulla, teillä tai Lutherilla, ole valtaa kumota raamatun ohjeistusta, käskyjä ja neuvoja.

Kun siis puhutaan, että olemme Jumalan sotilaita: on raamatussa uudessakin liitossa, tietyt asiat tarkoin säädelty, jotta ei synny erehdystä.

Yksi näistä asioista on se, että virkaa ei saada toiselta ihmiseltä: vaan Pyhältä Hengeltä.

Joka toisin tätä vastoin todistaa, todistaa vastoin Jumalan sanaa.

Onko tässä jotain epäselvyyttä teille?

Minä olen onnekseni ns. kasvanut uskoon tynnyrissä. Olen uskonut lapsesta asti, vaikka en ole uskonnollisesta perheestä. Minut on kuitenkin kastettu lapsena ja äitini jostain syystä halusi, että esikoisena luen evankeliumia jouluaterialla aina pätkän. Emme koskaan käyneet esim. kirkossa, tai muutenkaan.

Muistan lapsena kun varastin naapurin frisbeen ja äiti kysyi, miksi tein niin: vastasin että "saatana käski". Tiesin jo lapsena, mikä on väärin ja tiesin myös, kuka oli minut viekotellut varkauteen. Se on varmasti mahtanut pelästyttää äitiäni, ja selittää osaltaan hänen suhtautumisensa minuun myös vanhempana.

Raamatun lukemisen aloitin rippikoulussa, koska papin saarna oli niin tylsä: huomasin että raamattu onkin mielenkiintoinen. Tässä välivaiheessa, unohdin Jumalan ja elin katuelämää narkkarina ja rikollisena. Tästä elämästä pääsin onneksi eroon jo n. 10 vuotta, mutta sitten moraalinen kunnostukseni ajautui tuohon vegaani-uskontoon, joka ei tarjonnut lopulta muuta hyvää, kuin opin paljon ravitsemuksesta.

Elin kaduilla, rappukäytävissä, joskus nukuin metsässä pelkät vaatteet päällä. Se oli suht. opettavaista aikaa.

Eläinten hyvinvointi on tärkeä asia, koska luomakuntaa pitää käsitellä kunnioittaen: onhan eläimilläkin sielu, niiden veressä, kuten kaikella elävällä. En kaikkea nyt tässä lainaa suoraan raamatusta, kun oletan että olette myös kirjanoppineita ja muistatte ny myös ulkoa. Jos ei joku muista, niin toki voin hakea ne.

Vaikka sinänsä tunnustin kaiken todeksi mitä raamatussa lukee, vasta n. 5 vuotta sitten tunnustin Kristuksen ja annoin elämäni hänelle. Tällöin myös sain tämän profetian ja opetuksen viran ja Pyhän Hengen kasteen.

Minut on tällöin virkaani siunannut kolme vanhimmiston jäsentä asettamalla kädet päälleni ja rukoilemalla Hengessä kielillä. Mitä muuta te tarvitsette todistukseksi minusta? Minä tapasin nämä vanhat ihmiset vain kerran-pari ja he vakuuttuivat minusta: enkä liittynyt heidän seurakuntaansa.

Näin toimii Pyhä Henki ja on vain yksi seurakunta: se on Kristuksen seurakunta, ja me emme voi itse päättää sen sääntöjä. Vaikka seurakunta on täällä maan päällä pirstaleina, niin taivaassa se on yhdistetty ja Jumalan omat tunnistavat toisensa: kun Pyhä Henki iloitsee.

Teidän olisi tullut iloita tästä opetuksesta, jonka tänne on tuotu: sensijaan te syytätte minua, ja sanotte minua vääräksi ja profetiaa vääräksi, vailla perusteita.

Toivoisin siis, että emme puhu minusta, emmekä Lutherista: mutta voisimme puhua tästä opetuksen profetiasta, jonka olen tänne tuonut.

Koetelkaa se raamatun valossa, kuten pitää: ilman että käytte henkilökohtaisuuksiin. Jos löydätte jotain vikaa tekstistä joka on raamattua vastaan, siitä voitte tietää: että olen väärä profeetta jos kerran opetan ja profetoin valhetta.

Olen tuon tekstin kirjoittanut Hengessä yhdeltä istumalta, enkä edes lukenut läpi: koska uskon siihen, mitä Jumala minulle kertoo ja osoittaa.

Kun siis syytätte minua, että olen saanut varoituksen "julistuksesta" niin mihin raamatun lauseeseen tässä viittaatte? Jos viittaatte Lutheriin, niin miten tämän henkilön kirjoitukset: menisivät raamatun käskyjen ylitse eli missä raamatussa lukee, että Luther niminen henkilö olisi auktoriteetti: ylitse muun raamatun sanoman?

Kun te siis syytätte minua jostain väärästä, kai minulla on oikeus puolustaa itseäni? Ja haluaisin siis tietää, mitä väärää olen tehnyt?

Olkaa varovaisia itse, mitä lausutte.

2. Tim. 3:16

Jokainen pyhä, Jumalan Hengestä syntynyt kirjoitus on hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi ja kasvatukseksi Jumalan tahdon mukaiseen elämään.

Matt. 12:32

Joka sanoo jotakin Ihmisen Poikaa vastaan, hänelle annetaan anteeksi, mutta joka puhuu Pyhää Henkeä vastaan, hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä eikä tulevassa maailmanajassa.

1. Tess. 4:1-8

Sitten vielä, veljet, me pyydämme teitä ja kehoitamme Herrassa Jeesuksessa, että te, niinkuin olette meiltä oppineet, miten teidän tulee vaeltaa ja olla Jumalalle otolliset, niinkuin vaellattekin, siinä yhä enemmän varttuisitte.

Tiedättehän, mitkä käskyt me olemme Herran Jeesuksen kautta teille antaneet.

Sillä tämä on Jumalan tahto, teidän pyhityksenne, että kartatte haureutta,
että kukin teistä tietää ottaa oman vaimon pyhyydessä ja kunniassa,
ei himon kiihkossa niinkuin pakanat, jotka eivät Jumalaa tunne;
ettei kukaan sorra veljeänsä eikä tuota hänelle vahinkoa missään asiassa, sillä Herra on kaiken tämän kostaja, niinkuin myös ennen olemme teille sanoneet ja todistaneet.

Sillä ei Jumala ole kutsunut meitä saastaisuuteen, vaan pyhitykseen.

Sentähden, joka nämä hylkää, ei hylkää ihmistä, vaan Jumalan, joka myös antaa Pyhän Henkensä teihin.
totuuspelastaa
kiinnostunut
 
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:08

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja Humilton » 02 Tammi 2018, 17:01

totuuspelastaa kirjoitti:Oletteko koskaan miettineet, mitä Kristus piirsi maahan? Ei kai mitään ristikkoja. Vaan hän kirjoitti naisten nimiä, joita nämä miehet olivat katsoneet salaa ja himoiten.


Pyytäisin tähän lähdeviitteen, mihin perustuu viimeinen lause. Sinänsä järkevä ja looginen, mutta en ole kuullut aiemmin tällaista selitystä.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 02 Tammi 2018, 17:15

Käsitellään asia kerrallaan, ensin vastaatte minulle: mistä minua syytätte? Ette voi lainata Lutheria, vaan kertokaa mitä olen tehnyt Jumalaa ja siten raamatun käskyjä vastaan?

Ihan rautalangasta väännettynä: mitä kohtaa ette tästä ymmärrä?

Ne ihmiset, joille Pyhä Henki on antanut profetian armolahjan: saavat vapaasti puhua ja profetoida, kuitenkin hyvässä järjestyksessä ja kukin vuorollaan.

Se ei tarkoita tietenkään, että kaikki voisivat puhua: esim. naiset. On harvinaista, että naisella on profetian lahja: tällöin myös nainenkin saa profetoida.

1. Kor. 14:31-34

Kaikki te voitte profetoida, kukin vuorollanne, jotta kaikki oppisivat ja saisivat rohkaisua.

Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
totuuspelastaa
kiinnostunut
 
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:08

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja Humilton » 02 Tammi 2018, 17:18

totuuspelastaa kirjoitti:Käsitellään asia kerrallaan, ensin vastaatte minulle: mistä minua syytätte?


En ole syyttänyt mistään. Pelkääkö profeetta sitä?
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 02 Tammi 2018, 17:28

Minäpä kerron teille tarinan itkusta. Oletteko te itkeneet todella?

Kun nuorena sain tekstiviestillä tietää, että syntymätön lapseni on menehtynyt kohdussa ja että kihlattuni ei enää rakasta minua - itkin niin kovasti, että halusin vain kuolla. Jumala minut tästä nosti, mutta itkin: monta vuotta.

Entä ensimmäinen vaimoni muutamia vuosia sitten, hän tuli raskaaksi ja erosi ja katosi tuonne Tiaisen lahkoon - eikä suostu edelleenkään puhumaan kanssani, että mitä kummallista oikein tapahtui, että hän alkoi uskomaan että Jumala antaa uuden miehen.

Itkin niin kovasti jälleen, että halusin vain kuolla. Minulle syntyi lopulta suuri rauha siitä, että riistän itseltäni hengen: jotta vaimoni pelastuu, sitten hän voi mennä toiselle miehelle ja lapsikin saisi isän.

Jumala minut tästä nosti myös, ja ymmärsin: että ei ole minun asiani, kuolla toisen ihmisen synnin puolesta. Itkin kuitenkin, monta vuotta: nyt on sydämeni parantunut ja olen päässyt tuon naisen kahleista irti, hän pitäköön lapsensa yksin; se on äpärä, enkä halua koko asiaan enää osaa tai arpaa, ennenkuin hän tekee kääntymyksen.

Te ette tunne minua, silti sanotte: että itke. Oletteko te itse itkeneet tarpeeksi kun koette olevanne minua parempia ja voitte neuvoa minua?

Te sanotte että nöyrry, minä elin aikoinaan n. 2 vuotta asunnossa missä oli pelkkä patja eikä mitään kalusteita, tarvitsin vain tietokoneeni jotta voin profetoida ja tehdä työtäni.

Mihin minun pitäisi siis nöyrtyä kun Jumala on minut korottanut, alhaisista olosuhteista: omaksi profeetakseen?

Te ette ymmärrä kenelle te puhutte ja olette röyhkeitä.

Nyt käsittelemme tämän asian: eli mistä minua syytätte. Jos syytöksenne on vailla perää, niin pyydätte anteeksi, eikö niin: koska olette loukanneet minua, väittämällä että teen väärin kun teen työtäni, jonka olen saanut Jumalalta ja siten, olette myös loukanneet Jumalaa ja saattaneet Pyhän Hengen murheelliseksi.

Oletteko itse niin paatuneita, että ette enää tunne mitään?

On kohdallanne silloin käynyt tämä toteen ja teille olisi tällöin parasta: itkeä, kun sydämenne on tullut niin kovaksi.

Matt. 24:12

Ja kun laittomuus lisääntyy, monien rakkaus kylmenee.
totuuspelastaa
kiinnostunut
 
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:08

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 02 Tammi 2018, 17:44

Voi teitä, miten olette niin kovia ja kylmiä, miten te voitte tuntemattomalle puhua tuollaista?

Minulla ei koskaan ole ollut lapsuutta. Yksi varhaisin muistoni on kun rukoilin Jumalalta että en olisi koskaan syntynytkään. Vanhempani erosivat ja vihasin isäpuoltani joka pahoinpiteli minua.

Sukulaiset ja vieraat aina olivat ihmeissään ja ihastelivat "voi kuinka pikkuvanha hän on".. Jos he vain olisivat ymmärtäneet miksi minusta tuli aikuinen jo lapsena, sellaisesta ei pyhien keskuudessa edes puhuta.

Tiedättekö te miltä tuntuu, kun äiti ei koskaan halaa, silitä hiuksia, tai sano että rakastaa tai osoita mitään kiintymystä? Minä olin kuin kotieläin, epätoivottu sellainen - minulla ei ollut kotia missään, paitsi kaduilla, sieltä löysin laumani, mutta se vapaus olikin vain tiukempi vankila lopulta - kun Jumala opetti.

Koko elämäni, olen vain toivonut kuolemaa. Ainoa asia mikä minut saa iloiseksi on Pyhä Henki ja kun teen palvelusta Jumalalle - nytkö te sanotte, että itke, nöyrry ja teen väärin?

Te ette tiedä kenelle puhutte - menkää itseenne ja itkekää itse.
totuuspelastaa
kiinnostunut
 
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:08

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 02 Tammi 2018, 19:26

totuuspelastaa kirjoitti:Voi teitä, miten olette niin kovia ja kylmiä, miten te voitte tuntemattomalle puhua tuollaista?

Minulla ei koskaan ole ollut lapsuutta. Yksi varhaisin muistoni on kun rukoilin Jumalalta että en olisi koskaan syntynytkään. Vanhempani erosivat ja vihasin isäpuoltani joka pahoinpiteli minua.

Sukulaiset ja vieraat aina olivat ihmeissään ja ihastelivat "voi kuinka pikkuvanha hän on".. Jos he vain olisivat ymmärtäneet miksi minusta tuli aikuinen jo lapsena, sellaisesta ei pyhien keskuudessa edes puhuta.

Tiedättekö te miltä tuntuu, kun äiti ei koskaan halaa, silitä hiuksia, tai sano että rakastaa tai osoita mitään kiintymystä? Minä olin kuin kotieläin, epätoivottu sellainen - minulla ei ollut kotia missään, paitsi kaduilla, sieltä löysin laumani, mutta se vapaus olikin vain tiukempi vankila lopulta - kun Jumala opetti.

Koko elämäni, olen vain toivonut kuolemaa. Ainoa asia mikä minut saa iloiseksi on Pyhä Henki ja kun teen palvelusta Jumalalle - nytkö te sanotte, että itke, nöyrry ja teen väärin?

Te ette tiedä kenelle puhutte - menkää itseenne ja itkekää itse.

Aivan oikein, emme tiedä, en minäkään tiedä, kelle puhun, tai oikeammin, kenelle kirjoitan.
Sen sijaan tiedän, millaisiin kirjoituksiin pitäisi vastata. Tiedän siitä huolimatta, että olen lukenut vain pienen otoksen kirjoituksistasi. Aamulla silmäilin avausviestiäsi, en jaksanut lukea läpi. Se vähä, mitä luin, vakuutti minulle, että et ole saman hengen lapsi, joka tekee taivalta täällä synnin maassa iankaikkista taivaskunniaa kohti.
Yhdyn siis nuuskun antamaan varoitukseen, myös itkuneuvon osalta. Jatkan sitä tosin, että kun tai jos tunnet tarvetta saada syntisi anteeksi, voit pyytää synninpäästöä myös itkemättä. Kovia ovat tosiaan kohtalosi olleet, jos ovat olleet kertomasi kaltaisia. En epäile kertomaasi, mutta varauman siihen liitän.

Itse olen ollut väsynyt sairauden vuoksi, olen nukkunut melkein koko päivän. Siksi en jaksanut noudattaa aamuista aiettsni vastata sinulle päivän aikana.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 02 Tammi 2018, 20:07

Olkaa hyvä ja selittäkää tämä, ei Lutherin valossa, vaan Raamatun valossa.

totuuspelastaa kirjoitti:Nyt en kyllä ymmärrä, tätä yksityisviestiä. Onko täällä profetointi kielletty?

Se toki olisi ymmärrettävää. Onhan kaikki nämä lahkot täynnä vääryyttä, tavalla tai toisella.

"Tämä on virallinen varoitus, jonka on antanut tämän sivuston valvoja tai ylläpitäjä.
Lainaa:
Tämä on varoitus kirjoittamastasi viestistä: viewtopic.php?f=1&p=70875#p70875 .

Syy: Julistava kielenkäyttö"
totuuspelastaa
kiinnostunut
 
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:08

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 02 Tammi 2018, 20:20

totuuspelastaa kirjoitti:Olkaa hyvä ja selittäkää tämä, ei Lutherin valossa, vaan Raamatun valossa.

totuuspelastaa kirjoitti:Nyt en kyllä ymmärrä, tätä yksityisviestiä. Onko täällä profetointi kielletty?

Se toki olisi ymmärrettävää. Onhan kaikki nämä lahkot täynnä vääryyttä, tavalla tai toisella.

"Tämä on virallinen varoitus, jonka on antanut tämän sivuston valvoja tai ylläpitäjä.
Lainaa:
Tämä on varoitus kirjoittamastasi viestistä: viewtopic.php?f=1&p=70875#p70875 .

Syy: Julistava kielenkäyttö"

Profetointia ei ole kielletty. Sen sijaan vanhoillislestadiolaisuudelle vieraan opin levittäminen on kielletty tässä foorumissa. Jos luit foorumin säännöt ennen rekisteröitymistäsi, sinun pitäisi se tietää. Meille 'profetointisi' on väärän profetian julistamista, siksi toivon, että menisit itseesi ja kysyisit, mikä rauhaasi sopii.
Väitän ettei julistaamasi rauha ole 'Jumalan rauhaa,' vaan tarjoat itsesuggessiota.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 02 Tammi 2018, 21:01

Minä puhuin raamatusta miksi emme voi keskustella siitä? Kertokaa, miksi ja missä olen väärä. Miksi ette vastaa?
totuuspelastaa
kiinnostunut
 
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:08

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja Humilton » 02 Tammi 2018, 23:41

Et halunnut vastata kysymykseeni mitä Jeesus piirsi santaan? Etkä edes tiedä vastausta siihen?
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: Avioliitto raamatun valossa

ViestiKirjoittaja totuuspelastaa » 03 Tammi 2018, 09:08

Käsittääkseni tämä on keskustelu, ei kuulustelu.

Yksi asia siis kerrallaan, koska tämä asia on yhä selvittämättä.
totuuspelastaa
kiinnostunut
 
Viestit: 13
Liittynyt: 01 Tammi 2018, 21:08

Seuraava

Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa