Maaherra suviseuroissa

Iloisen virneen alue

Maaherra suviseuroissa

ViestiKirjoittaja käpy » 27 Tammi 2016, 22:27

Oulunsalon suviseuroissa olin liikenteenohjaajan apulaisena sunnuntaina. Olin risteyksessä, josta moni yritti keskusalueelle. Kaikki, joilla ei ollut majoituskylttiä tuulilasissa piti palauttaa puolen kilometrin päässä olevalle parkkipaikalle.
Risteykseen saapui herrasmies omalla autollaan.
Kysyin; Mihin olette menossa?
Hän sanoi, että keskusalueelle.
Kehoitin häntä kääntymään takaisin ja viemään auton parkkipaikalle ja sieltä kävelemään. Neuvo ei oikein miellyttänyt häntä, vaan hän jäi siinä leukaansa sivelemään. Siinä vaiheessa sivummalla ollut vanhempi liikenteenohjaaja tuli, esitteli itsensä vieraalle ja kehoitti miestä ajamaan poliisikyltin luo. Ihmettelin tätä menettelyä. Vanhempi liikenteenohjaaja kysyi;
Tunsinko minä tätä miestä?
En tuntenut, vastasin.
Hän oli Oulun läänin maaherra.
Klup...
Maaherra tuli yksin siviiliautolla. Tämä vanhempi liikenteenohjaaja oli samalta kylältä kotoisin, kuin maaherra.
Meinasinpa käännyttää maaherran parkkialueella ja kävelyttää häntä puoli kilometria, niinkuin muitakin päiväseltään käyviä seuravieraita.
käpy
tutustunut
 
Viestit: 36
Liittynyt: 14 Maalis 2015, 17:17

Re: Maaherra suviseuroissa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 20 Syys 2018, 20:34

Sellaista sattuu, mutta ei siinä vahinkoa tullut. Ajattelun aihetta toki kaikille, ei ehkä ison naurun aihe, mutta hymyilin minä. :lol:
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä

Re: Maaherra suviseuroissa

ViestiKirjoittaja Humilton » 21 Syys 2018, 15:08

Kyllä maaherrankin tulee noudattaa liikennesääntöjä.

Tuosta tilanteesta voi myös ajatella sitä, että liikenteenohjaajan tulee kohdella tasapuolisesti kaikkia. Ei tarvitse ajatella, että liikenteenohjaaja käyttäytyisi huonosti, jos hän on toiminut tasapuolisesti.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: Maaherra suviseuroissa

ViestiKirjoittaja Taavetti » 21 Syys 2018, 15:48

Palautui mieleeni, että niin maaherroilla kuin muillakin viranomaisilla on joissakin asioissa muista poikkevat säännöt. Toisaalta maaherrakin on joutunut joskus alistumaan alemman viranomaisen ohjeisiin. Palokunnan luennolla palopäällikkö kertoi, että kerran jossakin pohjoisen korvessa silloin, kun ei ollut vielä kännyköitä, eikä autoja liikkunut yiheään, oli sikäläinen palopäällikkö pysäyttänyt ainoan ohi ajaneen auton.
Siellä oli tuli valloillaan ja palopäällikön määräyksestä piti maaherran auton kääntyä takaisin, hälyttämään lisää sammitusväkeä.
muuten, meillä ei ole enää maaherroj.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Avatar
Taavetti
Aurinkotuuli
 
Viestit: 6969
Liittynyt: 09 Huhti 2005, 18:49
Paikkakunta: Suomenselkä


Paluu Huumoria



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron