En jaksa enää.

Nuorten juttuja

En jaksa enää.

ViestiKirjoittaja Tigris » 09 Tammi 2019, 00:27

-
Viimeksi muokannut Tigris päivämäärä 12 Tammi 2019, 00:20, muokattu yhteensä 1 kerran
Tigris
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Loka 2018, 16:21

Re: En jaksa enää.

ViestiKirjoittaja teologitollo » 09 Tammi 2019, 14:15

Hyvä tigris. Sinulla on ollut todella rankka lapsuus ja nuoruus. Varmasti kaikki täällä palstalla olijat rukoilevat puolestasi. He kantavat sinua ja muistavat sinua ja pyytävät, että jaksaisit silti uskoa. Jumala antaa sinulle ihan varmasti vielä kaikkea hyvää. Älä turhaan pyydä anteeksi viestiäsi, sillä on todella tärkeä saada puhua omasta pahasta olostaan. Jos sitä ei saa purkaa niin silloin olo menee pahemmaksi. Olet tärkeä Jumalalle ja muille uskovaisille. Toivon kovasti,että saisit myös uskovaisen terapeutin, jota haluaisit. Usko myös edelleen kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja muista, että olet arvokas ja tärkeä ihminen ja Jumalan lapsi.
teologitollo
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Helmi 2018, 14:05

Re: En jaksa enää.

ViestiKirjoittaja Pitkätukka » 10 Tammi 2019, 01:08

Kuule Tigris, et sinä ole ongelmiesi kanssa yksin.
Olen itse joutunut seuraamaan koulukiusatun nuoren kipuilua, taistelua, vetäytymistä ja lopulta psykoosia.
Onneksi tässä maassa on hyvä terveydenhuolto, sieltä saa apua ja hoitoa kun itseltä ja läheisiltä keinot loppuvat.
Hoitojakso nuorisopsykiatrisella kesti puolisen vuotta, terapia jatkuu edelleen mutta lääkkeitä ei enää tarvita.
Parasta hoitoa hän sai opiston erityislinjalla, jossa sai viettää kaksi lukuvuotta uskovaisten nuorten kanssa. Siellä hän sai takaisin luottamuksen muihin ihmisiin ja sai paljon uusia uskovaisia ystäviä.
Nyt tilanne on jo paljon parempi, opiskelee uudella paikkakunnalla ammattiin, asuu omassa vuokra-asunnossa, pärjää itsekseen. Viikonloppuisin käy monesti junalla kotona pyörähtämässä.

Rohkaisen Sinua ottamaan yhteyttä ensin vaikkapa oman paikkakuntasi terveyskeskukseen. Kerro tilanteesi, he osaavat auttaa eteenpäin. Saat apua ja hoitoa. Se ensimmäinen soitto on varmasti vaikein, mutta se on tärkein askel eteenpäin. Siitä alkaa tilanteen purkautuminen ja paraneminen!

Minäkin kannan sinua rukouksin Taivaan Isän sydämelle!
Kuva
Avatar
Pitkätukka
Ylläpitäjä
 
Viestit: 232
Liittynyt: 04 Loka 2005, 22:16
Paikkakunta: Vaasa

Re: En jaksa enää.

ViestiKirjoittaja Humilton » 10 Tammi 2019, 12:59

Ihmiselämässä prosessit voivat kestää useamman vuoden. Koskaan ei kannata luopua toivosta hyvästä elämästä. Sellainen voi tupsahtaa jonain päivänä eteen aivan itsestään. Olisi muuten hyvä, jos löydät ystävän, jonka kanssa voit pohtia noita asioita. Tämä nettikeskustelu on toisekseen hyvä, mutta on myös huonojakin puolia. Tuota ystävää voi rukoilla Jumalalta. Jumala tietää tilanteesi. Hiuskarvakaan ei päästäsi putoa Jumalan tietämättä. Näin vahvasti saa luottaa Jumalaan. Jumalalla on hyvät ajatukset kutakin ihmistä kohtaan. Aina ne eivät mene samaa rataa kuin ihmisen omat ajatukset.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: En jaksa enää.

ViestiKirjoittaja Tigris » 10 Tammi 2019, 20:18

teologitollo kirjoitti:Hyvä tigris. Sinulla on ollut todella rankka lapsuus ja nuoruus. Varmasti kaikki täällä palstalla olijat rukoilevat puolestasi. He kantavat sinua ja muistavat sinua ja pyytävät, että jaksaisit silti uskoa. Jumala antaa sinulle ihan varmasti vielä kaikkea hyvää. Älä turhaan pyydä anteeksi viestiäsi, sillä on todella tärkeä saada puhua omasta pahasta olostaan. Jos sitä ei saa purkaa niin silloin olo menee pahemmaksi. Olet tärkeä Jumalalle ja muille uskovaisille. Toivon kovasti,että saisit myös uskovaisen terapeutin, jota haluaisit. Usko myös edelleen kaikki synnit anteeksi Jeesuksen nimessä ja veressä ja muista, että olet arvokas ja tärkeä ihminen ja Jumalan lapsi.


Kiitos vastauksesta. Tiedän että minun ei tarvitsisi pyydellä anteeksi sitä, jos haluan puhua olostani, mutta jotenkin häpeän tilannettani. Tiedän, että Jumala ei ole minua hylännyt. Joskus on vain vaikeaa odottaa niitä hyviä aikoja, mutta yritän kovasti selvitä läpi näistä vaikeistakin ajoista. Joka tapauksessa, viestisi lämmitti kovasti mieltäni. Kiitos.
Tigris
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Loka 2018, 16:21

Re: En jaksa enää.

ViestiKirjoittaja Tigris » 10 Tammi 2019, 20:24

Pitkätukka kirjoitti:Kuule Tigris, et sinä ole ongelmiesi kanssa yksin.
Olen itse joutunut seuraamaan koulukiusatun nuoren kipuilua, taistelua, vetäytymistä ja lopulta psykoosia.
Onneksi tässä maassa on hyvä terveydenhuolto, sieltä saa apua ja hoitoa kun itseltä ja läheisiltä keinot loppuvat.
Hoitojakso nuorisopsykiatrisella kesti puolisen vuotta, terapia jatkuu edelleen mutta lääkkeitä ei enää tarvita.
Parasta hoitoa hän sai opiston erityislinjalla, jossa sai viettää kaksi lukuvuotta uskovaisten nuorten kanssa. Siellä hän sai takaisin luottamuksen muihin ihmisiin ja sai paljon uusia uskovaisia ystäviä.
Nyt tilanne on jo paljon parempi, opiskelee uudella paikkakunnalla ammattiin, asuu omassa vuokra-asunnossa, pärjää itsekseen. Viikonloppuisin käy monesti junalla kotona pyörähtämässä.

Rohkaisen Sinua ottamaan yhteyttä ensin vaikkapa oman paikkakuntasi terveyskeskukseen. Kerro tilanteesi, he osaavat auttaa eteenpäin. Saat apua ja hoitoa. Se ensimmäinen soitto on varmasti vaikein, mutta se on tärkein askel eteenpäin. Siitä alkaa tilanteen purkautuminen ja paraneminen!

Minäkin kannan sinua rukouksin Taivaan Isän sydämelle!


Käyn terapiassa ja minulla on myös lääkitys paniikkikohtauksien varalle. Olen siis käynyt tilannettani läpi terveydenhuollon kanssa, mutta usein tuntuu että paha olo ei väisty. Toki tilanne on parantunut, mutta etenkin yksinäisyys ottaa koville. Mutta, olen hoidossa, joten toivottavasti se alkaisi pikkuhiljaa tepsiä. Paljon olen miettinyt sitä, uskaltaisinko muuttaa isommalle paikkakunnalle josta mahdollisesti voisin hankkia uskovaisia tuttuja. Tällä hetkellä siihen en pystyisi, mutta toivottavasti vielä joskus. Kiitos kovasti vastauksesta.
Tigris
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Loka 2018, 16:21

Re: En jaksa enää.

ViestiKirjoittaja Tigris » 10 Tammi 2019, 20:30

Humilton kirjoitti:Ihmiselämässä prosessit voivat kestää useamman vuoden. Koskaan ei kannata luopua toivosta hyvästä elämästä. Sellainen voi tupsahtaa jonain päivänä eteen aivan itsestään. Olisi muuten hyvä, jos löydät ystävän, jonka kanssa voit pohtia noita asioita. Tämä nettikeskustelu on toisekseen hyvä, mutta on myös huonojakin puolia. Tuota ystävää voi rukoilla Jumalalta. Jumala tietää tilanteesi. Hiuskarvakaan ei päästäsi putoa Jumalan tietämättä. Näin vahvasti saa luottaa Jumalaan. Jumalalla on hyvät ajatukset kutakin ihmistä kohtaan. Aina ne eivät mene samaa rataa kuin ihmisen omat ajatukset.


Kiitoksia vastauksesta. Totta, aina ei asiat välttämättä mene niin kuin itse haluaisi. Toivon itsekin, että joskus vielä saisin ystävän. Olenkin sitä rukoillut useiden vuosien ajan, ehkä pitää vain olla kärsivällinen. Toivoa yritän pitää yllä, vaikka olo onkin suurimman osan ajasta aika toivoton ja tulevaisuus näyttää synkältä. Usein kuitenkin mietin sitä, että pahin on jo takana. Olen tähänkin asti selvinnyt. Nyt miettiessäni menneisyyden tapahtumia, huomaan sen, miten Jumala kyllä usein piti minusta huolta niin että kaikesta pystyin selviämään. Yksin en olisi selviytynyt.
Tigris
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Loka 2018, 16:21

Re: En jaksa enää.

ViestiKirjoittaja Tigris » 12 Tammi 2019, 00:23

Kiitos vielä kaikille siitä että vaivauduitte vastaamaan, sain hieman voimaa jatkaa eteenpäin. :) Poistin aloituksen, koska en halua joutua tunnistetuksi jos täällä nyt joku minut tunteva henkilö sattuisi käymään. Epätodennäköistä, mutta silti.
Tigris
kiinnostunut
 
Viestit: 5
Liittynyt: 01 Loka 2018, 16:21


Paluu Nuorten palsta



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa