Jumalan valtakunnan löytäminen

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

Jumalan valtakunnan löytäminen

ViestiKirjoittaja sade » 19 Huhti 2022, 11:06

Olen miettinyt toisinaan, kuinka kansat jotka elävät omissa oloissaan,voivat löytää Jumalan valtakunnan? Kaikille käsittääkseni on oma etsikkoaikansa mutta jos asut eristyksissä saarella, sademetsässä tai autiomaassa( niitäkin alkukantaisia kansoja vielä löytyy) en voi käsittää mistä se Jumalan valtakuntaan pääsyn mahdollisuus aukeaisi.
Ei sillä, että tämän ymmärtäminen olisi minulle mikään uskon kynnyskysymys, mutta askarruttaa joskus.
sade
kiinnostunut
 
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Syys 2019, 15:41

Re: Jumalan valtakunnan löytäminen

ViestiKirjoittaja nuusku » 19 Huhti 2022, 22:52

sade kirjoitti:Olen miettinyt toisinaan, kuinka kansat jotka elävät omissa oloissaan,voivat löytää Jumalan valtakunnan? Kaikille käsittääkseni on oma etsikkoaikansa mutta jos asut eristyksissä saarella, sademetsässä tai autiomaassa( niitäkin alkukantaisia kansoja vielä löytyy) en voi käsittää mistä se Jumalan valtakuntaan pääsyn mahdollisuus aukeaisi.
Ei sillä, että tämän ymmärtäminen olisi minulle mikään uskon kynnyskysymys, mutta askarruttaa joskus.

Luulen, että jos se ihmisestä kiinni olisi, niin ei löytyminen sen helpompaa olisi, vaikka asuisi esimerkiksi maailman suurimmassa kaupungissa, pienessä asunnossa suuressa talossa Tokion väenpaljoudessa.

Uskomiseen se tämäkin jää. Siis siihen, että Jumala on luvannut, että jokainen joka sydämestänsä etsii elävää Jumalaa, sen myös löytää. Jumala asuessansa meidän aikaulottuvuutemme ulkopuolella ja tietäessään kaiken tulevan etukäteen, on myös jo luodessaan on ennalta tiennyt, missä ja kenen sydämessä on vastaanottavaa uskoa paikassa X hetkellä Y, ja jos asian ihmismäisesti toteaa, niin Jumalalla on ollut tuhansia vuosia "aikaa" fundeerata, millä tavoin "tapaaminen" uskovaisen ihmisen ja uskoa etsivän alkuasukkaan kanssa tapahtuu.

Parannus on alusta loppuun Jumalan työ, niin myös kaikki fyysiset askeleet, joiden avulla kontakti ennen uskovaisen kanssa syntyy. Jumalalle kaikki on mahdollista.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
Avatar
nuusku
Ylläpitäjä
 
Viestit: 2102
Liittynyt: 08 Touko 2006, 17:33

Re: Jumalan valtakunnan löytäminen

ViestiKirjoittaja Jani_S » 20 Huhti 2022, 10:46

sade kirjoitti:Olen miettinyt toisinaan, kuinka kansat jotka elävät omissa oloissaan,voivat löytää Jumalan valtakunnan? Kaikille käsittääkseni on oma etsikkoaikansa mutta jos asut eristyksissä saarella, sademetsässä tai autiomaassa( niitäkin alkukantaisia kansoja vielä löytyy) en voi käsittää mistä se Jumalan valtakuntaan pääsyn mahdollisuus aukeaisi.

Oletko kuullut jonkun heistä etsivän Jumalaa ja hänen vanhurskauttaan?
Jani_S
tosi ahkera
 
Viestit: 506
Liittynyt: 30 Loka 2010, 00:24

Re: Jumalan valtakunnan löytäminen

ViestiKirjoittaja sade » 20 Huhti 2022, 16:23

Jos olisin kuullut niin olisin ilmoittanut Srk: lle että varatkaapa lennot lähetysmatkalle
sade
kiinnostunut
 
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Syys 2019, 15:41

Re: Jumalan valtakunnan löytäminen

ViestiKirjoittaja Humilton » 21 Kesä 2022, 19:17

Jumalalla on keinot lähettää sydämestään etsivälle evankeliumi. Raamatussakin on monta esimerkkiä.

Ei kaikki ota vastaan evankeliumia, vaikka sitä tarjottaisiin.
Avatar
Humilton
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1126
Liittynyt: 10 Loka 2007, 01:13

Re: Jumalan valtakunnan löytäminen

ViestiKirjoittaja mies » 23 Kesä 2022, 07:49

sade kirjoitti:Olen miettinyt toisinaan, kuinka kansat jotka elävät omissa oloissaan,voivat löytää Jumalan valtakunnan? Kaikille käsittääkseni on oma etsikkoaikansa mutta jos asut eristyksissä saarella, sademetsässä tai autiomaassa( niitäkin alkukantaisia kansoja vielä löytyy) en voi käsittää mistä se Jumalan valtakuntaan pääsyn mahdollisuus aukeaisi.
Ei sillä, että tämän ymmärtäminen olisi minulle mikään uskon kynnyskysymys, mutta askarruttaa joskus.


Taitaa olla niin, että Kaikkivaltias tietää, että vaikka lähettäisi sademetsään tai alkuasukkaiden pariin satamäärin lähetyssaarnaajia, ei siellä olisi ensimmäistäkään parannuksen tekijää. Tämän takia Hän ei sinne turhaan heitä lähetäkään. Parannuksen teko ei ole meidän töissä eikä ansioissa, vaikka kuinka haluaisimme kansoille julistaa evankeliumia, on se kuin Pietarin kalansaalis ennen kuin Jeesus sanoo mihin verkot heittää - Pietari kumppaneineen ei saanut ensimmäistäkään kalaa tuota ennen. Mutta jos jossain päin maailmaa on vastaanottavaa mieltä, niin kyllähän se ei jää Kaikkivaltiaalta huomaamatta - miksi me voisimme tietää paremmin.
mies
Aurinkotuuli
 
Viestit: 1276
Liittynyt: 30 Huhti 2012, 10:00


Paluu Yleinen



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron