Tunnari kirjoitti:....Kuulkaa, olen saanut parannuksen armon. Niin se vain eriseura ja maailma vei. JT. Toivottavasti kelpaan yhä joukkoon tuuliviirinäkin...yli vuosikymmenen erossa, mutta moni on varmaan täälläkin palstalla, jo päässyt taivaan kotiin. Se on hyvä osa ...
Joskus Piri saarnasi Alajärvellä, raavaat miehet alkoivat itkemään. Piri kertoi siitä, että oli kansanlähetyksen nuori uskovainen, sitten tuli rauhanyhdistyksestä, nuori tyttö, laittoi kätensä hänen päälleen ja siunasi häntä ja hän syntyi uudesti ylhäältä. Se oli Jumalan Valtakunnan evankeliumi. Olin itse tuolloin paikalla ala-järven kirkossa. Seurakunnassa on paljon vikoja ja virheitä, mutta niitä korjataan, syntien anteeksisaamisen evankeliumilla. Uskovaiset pyytää ja saa anteeksi. Kaste on hyvänomantunnon armoliitto, jossa eletään, jokapäiväisessä katumuksessa ja seurakunnan hoidossa. Kasteen tahaton puuttuminen ei kadota, mutta halveksiminen kadottaa. Ilman kastetta ei voi pelastua, sillä se kuuluu armoliittoon.....
Kiitos, Ai nim. O.M, olen kovasti täällä lueskellut näitä sinunkin vanhoja opillisia kirjoituksia, tosi mukavaa...Jännä juttu, kunolet/ollaan täällä "telologista" puhuttu, niin epäuskoisen ihmisen synninpäästö, on vaikutukseltaa sama kun kasteen sakramentti. Tästähän toteamuksesta, Ortodoksi luterilaiset suuttuivat minulle, ja sulkivat palstalta pois ja kauheita henkilökohtasia haukkumisia, ettei siis opillista haukkumista. Ei voi olla kun epäuskoisten puhetta heiltä. Olen niin ollut pikkupojasta asti tun.luterilainen ja VL-, sekaoppinen opillisesti. Molemmisssa tilaisuuksissa aina käynyt. Joskus käynyt nuorena helluntailaisten tilaisuuksissa, serkun mukana, mutta koin ne tilaisuudet aina, hirveän ratkaisukristillisinä ja omavanhurskaina, että omaa rintaa pullistelevat, kuinka hyviä ovat. Koin sen voimakaasti kielteisenä asiana. Tapaan aina sano opilliseti sen mitä sanon, mutta henkilöön en ikinä mene, tai ainakaan halua mennä.O.M kirjoitti:Tervetuloa takaisin minunkin puolestani! Ja kiitos, että olet kirjoitellut ja siten vähän elävöittänyt tätä palstaa, joka on viime vuosina ollut hiljainen. Itsellänikin saattaa täällä käyntien välissä vierähtää kuukausia, mutta jos on keskustelua, kyllä tänne silloin etsiytyy lukemaan ja jossain vaiheessa rupeaa kommentoimaankin.
-----------------------------------Olen saanut "kritiikkiä", myös "seurakunta", opista. En tiedä aina sanonko oikein, mutta olen sanonut, että Ilman Jumalan Seurakuntaa, ei ole pelastusta. sillä kaikkienhan täytyy syntyä Jumalan Seurakuntaan. Sanotaanhan, että kaikki Ziionissa, joka ainoa on siellä syntynyt, niin epäuskollahan juuri Seurakunnan ja uskon menettää. Jumalan Seurakunnan yhteenkuuluvuus perustuu siihen, että saa kokea osallisuutta Kristuksen valmistamasta pelastuksesta. Olisiko asiaa edes vähän käsittänyt?O.M kirjoitti:Tervetuloa takaisin minunkin puolestani! Ja kiitos, että olet kirjoitellut ja siten vähän elävöittänyt tätä palstaa, joka on viime vuosina ollut hiljainen. Itsellänikin saattaa täällä käyntien välissä vierähtää kuukausia, mutta jos on keskustelua, kyllä tänne silloin etsiytyy lukemaan ja jossain vaiheessa rupeaa kommentoimaankin.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa