VL-FOORUMI

Keskustelupalsta vanhoillislestadiolaisille ja uskostamme kiinnostuneille. Ylläpitäjinä vanhoillislestadiolaisia yksityishenkilöitä.
Tänään on 16 Heinä 2018, 19:06

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Synnin kierteessä
ViestiLähetetty: 03 Heinä 2018, 14:18 
Poissa
kiinnostunut

Olen yläasteikäinen poika, joka on ollut jo monta vuotta koukussa itsetyydytyksen syntiin ja lankean siihen melkeinpä päivittäin.

Välillä on ollut pitkiä taukoja jos on ollut esim. Suviseurat jolloin ei ole (onneksi) ollut aikaa sille että olisi voinut langeta. Välillä saan voimia ja lohdutusta esim. seurapuheesta tai virrestä, mutta lankean kohta uudestaan saman kaavan mukaan: Saatan yrittää kamppailla vastaan, mutta lankean lopulta. Minulle ei monesti tule kovin suurta tunnontuskaa teosta, mutta rukoilen aina Taivaan isältä voimia ongelmaani. Seuraavana päivänä saatan langeta taas samalla tavalla.

Minua on alkanut jo mietityttää, että onko minulle enää taivaassa tilaa, ottaen huomioon sen kuinka pitkään ja tiheästi olen tämän synnin kourissa ollut ja kuinka omantunnontuskat jokaisen lankeamisen jälkeen ovat alkaneet tulla yhä vähäisemmiksi. Evankeliumin saarnaaminenkaan ei tunnu enää miltään, tuntuu kuin uskoni ja synnintuntoni olisi jäänyt näkymättömäksi.

Uskon kuitenkin yhä ja aion jatkossakin uskoa Isään, Poikaan ja Pyhään henkeen, mutta en tiedä onko se tarpeeksi ottaen huomioon tämänhetkisen tilanteeni.

Mikäli teitä muita uskovaisia tällä palstalla vielä liikkuu aktiivisesti, niin pyydän, auttakaa ja tukekaa minua tässä asiassa. Haluaisin uskoni muuttuvan taas elävämmäksi ja että synnintunto ja taistelutahto palaisivat.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Synnin kierteessä
ViestiLähetetty: 05 Heinä 2018, 20:43 
Poissa
Aurinkosade

70 * 7.

Profiili  

Viestin otsikko: Re: Synnin kierteessä
ViestiLähetetty: 05 Heinä 2018, 22:59 
Poissa
kiinnostunut

Hei taistelija. Ole vapaalla mielellä ja usko tälläkin hetkellä kaikki synnit ja kiusakset ja ongelmastasi johtuneet epäilyksetkin anteeksi vapahtajame Jeesuksen nimessä ja sovinto veressä! Taivaassa on meille kaikille tilaa, jotka haluamme uskoa. Elämämme on joskus taistelua erilaisten houkutusten kanssa ja tuo sinun ongelmasi on yksi sellainen. Jollakin muulla se voi olla vaikkapa alkoholin käyttö. Saat olla siis vapaalla mielellä. Et ole tavallista suurempi syntinen vaan uskovainen nuori, jolla on nuoruuden ja aikuisuuteen kasvamiseen liittyviä kiusauksia ja joita meillä aikuisillakin on. Saamme joka päivä kuitenkin uskoa kaiken anteeksi. Voisit vaikkapa keskustella asiasta jonkun luotettavan aikuisen kanssa kuten esimerkiksi isän tai isoveljen kanssa. Et ole yksin ja sinua muistetaan ja tuetaan omissa kiusauksissasi. Me teemme yhdessä täällä matkaa kohti taivasta.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 

Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]