Jani_S kirjoitti:nuusku kirjoitti:Väärän hengen avoimeen ulos tulemiseen seurakunnan eteen ei voi olla enää kovin pitkä aika, sillä lähihistoriaa tarkastellen tällainen 31 vuoden mittainen rauhan aika on jo aika pitkä. Netissä meitä on näykitty ja siten ovat medioissa myllertäneet, ja pienemmissä piireissä tai varmasti vaikka johtokunnan tai diakoniatoimikunnan hoitamien asioiden joukossa törmätään jo sielunhoidollisiin tapauksiin, mutta koska uskaltavat nämä liberaalit seurakunnan eteen uskonsa punnittavaksi tuoda, olen odotellut sitä mielenkiinnolla.
Jeesus on kuitenkin omiensa keskellä joka päivä maailman loppuun asti.
Olen samaa mieltä. Eriseura näyttää väistämättömältä, sillä sen merkkejä kuuluu joka puolelta. On tapahtunut voimakas maallistuminen monien uskovaisten kohdalla, ja uskominen on muuttunut vain ajalliseksi menoksi. Jumalan armolasten ei kuitenkaan pidä siitä huolestua, kun vain uskotaan kuten ennenkin ja samalta armonkerjäläisen paikalta.
Olen elellyt alkuvuonna uutispimennossa median kautta luettavissa olevista Jumalan seurakuntaan liittyvistä tapahtumista, koska erinäiset syyt ovat viime aikoina vähentäneet aktiivista internetin seuraamistani.
Nyt seuraamiseni on kuitenkin taas kehittynyt ja palaamassa lähelle vakiotasoansa, ja kieltämättä olen, kun olen selaillut viimeisten kuukausien tapahtumia kerrallansa, Kotimaasta ja sieltä täältä, yllättynyt, miten voimakkaasti ovat erilaiset uskolle vieraat, oudot, omalla nimellä kirjoitetut kirjoitukset lisääntyneet. Kritiikki uskovaisille rakkaita SRK:n veljiä ja SRK:n kokoonpanoa kohtaan on myös lisääntynyt.
Kuitenkin Raamattu sanoo:
Joka uskoo minun päälleni, niinkuin Raamattu sanoo, hänen kohdustansa pitää vuotaman elämän veden virrat. (Joh. 7:38)Olen jo pitempään yrittänyt saada itsestäni tarmoa soittaa yhdelle iäkkäämälle Siionin muurin vartijalle, tiedustellakseni tarkemmin, että mitä oman elämän piirini ulkopuolelle noin muuten kuuluu. Täällä eletään paikallisesti kuitenkin aivan rauhallisessa ympäristössä, eikä seurapuheiden tai tuntemieni henkilöiden uskonkäsityksissä ole tapahtunut muutoksia viimeisten vuosien aikana.
En tiedä onko siitä ollut ketjussa on kysymystä, kun on niin pitkä ketju, mutta lyhyen netissä surffailuni perusteella minulle jäi mielikuva, että tämä pedofilia-asian keskeisessä roolissa oleva tutkija J. Hurtig ilmeisesti lukeutuu näihin liberaalisiiven edustajiin, ja voisi kuvitella vaikeuttavan yleisesti ottaen näidenkin asioiden käsittelyä, jos v-tutkijakasvo, jota media haastattelee harva se kerta kerta pf-aihetta käsitellessänsä, niin jos tämän tutkijan sielun tila ei ole paras mahdollinen, sitä on ilmeisesti hyvin vaikea hoitaa nykyisessä mediatilanteessa. Olen ajatellut samoin muidenkin liberaalien kohdalla, että Jumala varmaankin aikaa odottaa siihen, jolloin tilanne jotakin puuttumista tarvitsee, ja sitten siihen otollisen ajan ilmoittaa. Inhimillisesti ajatellen olisi kätevintä hoitaa nämä miehet ja naiset samalla kertaa pois luottamustehtävistä, niin säästyisi uutistilaa lehdistäkin, ettei tarvitse yhdestä kerrallansa aina rääkkyä, vaan kaikista sitten samalla.
Seuraan kyllä kiinnostuneena varsinkin tulevien suviseurojen kokousterveisiä seurakunnalle, en ole oikeastaan hätääntynyt siitä, että liberaalit kaappaisivat Jumalan seurakunnan, koska meidän puolellamme on elämä Jumala, heillä vain heidän omat voimansa. Omakohtaisesti pelkään kylläkin tyhmän neitseen osaa tai siinä osassa tämän ajan jättämistä, koska eihän se riitä, että on samanlainen öljylamppu kuin muilla, jos ne toiset toimivat käytössä, mutta oman lampun öljysäiliö pääseekin tyhjenemään.
Mielestäni hyvin monessa asiassa, pedofilia-asia vain yhtenä muiden joukossa, perinteiset vanhoillislestadiolaiset ja uusliberalistiset ihmiset jakaa asiaan suhtautumisessa se, että perinteisellä tavalla uskovat korostavat armoa, totuutta unohtamatta ja heille on tärkeää muistuttaa siitä, että on armollinen Jumala joka antaa synnit anteeksi. Uusliberalistiset vl-taustaiset henkilöt taas korostavat lakia, ja lukiessani tänne kirjoittaneiden, tai tiettyihin blogeihin rustanneiden, tai jopa lehtiin kirjoittaneiden liberaalien korostuneen ankaraa ja rangaistusta korostavaa suhtautumista pedofiliaan, niin että armo on - jos sitä on - korkeintaan muutaman sivulauseen arvoinen asia.
Mielestäni tässä kohdellaan fariseusten toimesta Raamatun ajan huoraa samansuuntaisesti kuin nykyään mediassa kohdellaan pedofiilejä - osittain myös liberaalivl:ien toimesta.
4 Sanoivat he hänelle: Mestari, tämä vaimo on läydetty itse työssä, kuin hän teki huorin.
5 Mutta Moses on laissa meitä käskenyt, että senkaltaiset kivillä surmattaisiin. Mitäs sinä sanot?
6 Mutta sen he sanoivat, kiusaten häntä, kantaaksensa hänen päällensä. Mutta Jesus kumarsi ja kirjoitti sormellansa maahan.
7 Mutta kuin he seisoivat kysymyksensä päälle, ojensi hän itsensä ja sanoi heille: joka teistä on synnitön, se heittäkään ensin häntä kivellä.
8 Ja hän kumarsi taas ja kirjoitti maahan.
9 Kuin he tämän kuulivat ja olivat omaltatunnoltansa voitetut, läksivät he ulos yksittäin, ruveten vanhimmista, viimeisiin asti; ja Jesus jäi yksinänsä, ja vaimo seisoi siinä.
10 Mutta kuin Jesus ojensi itsensä, ja ei nähnyt ketään paitsi vaimoa, sanoi hän hänelle: vaimo, kussa ovat sinun päällekantajas? Onko sinua kenkään tuominnut?
11 Hän sanoi: Herra, ei kenkään. Niin Jesus sanoi: en minä myös sinua tuomitse: mene, ja älä silleen syntiä tee.
12 Niin Jesus puhui taas heille ja sanoi: minä olen maailman valkeus: joka minua seuraa, ei hän pimeydessä vaella, mutta saa elämän valkeuden.
(Joh 8:4-12)