Siansaparo kirjoitti:Tämä on Janis kokemukseni. 80-luvulla oli asiat toisin. Kaikki vl-perheet ja perheettömät elelivät suunnilleen samalla tavalla. Nyt kirjo on tosi laaja. Jo minua puhutelleet ihmisetkin elävät keskenään erilai. Sinulle Janis tätä ei ehken haluta tai uskalleta näyttää, koska olet kovasti ärhäkän- ja tiukanoloinen kaveri. Yhä harvemmassa on 10-lestat, joka on vl-nuorison antama nimi tiukkaan tapasäädöksiä nouidattaville.
Ei ole pakko uskoa mitä sanon. Eikä ole pakko mitään nähdä, kuunnella, kokea, voi ihan hyvin elää laput silmillä omassa illuusiossaan.
Siansaparo kirjoitti:Tämä on Janis kokemukseni. 80-luvulla oli asiat toisin. Kaikki vl-perheet ja perheettömät elelivät suunnilleen samalla tavalla. Nyt kirjo on tosi laaja. Jo minua puhutelleet ihmisetkin elävät keskenään erilai. Sinulle Janis tätä ei ehken haluta tai uskalleta näyttää, koska olet kovasti ärhäkän- ja tiukanoloinen kaveri. Yhä harvemmassa on 10-lestat, joka on vl-nuorison antama nimi tiukkaan tapasäädöksiä nouidattaville.
Ei ole pakko uskoa mitä sanon. Eikä ole pakko mitään nähdä, kuunnella, kokea, voi ihan hyvin elää laput silmillä omassa illuusiossaan.
Josefina kirjoitti:Mitä mieltä te palstalaiset olette siitä kun Olavi Voittonen kertoi noin vuosi sitten, että tuntee vain yhden pedofiili-tapauksen?
Josefina kirjoitti:Mitä mieltä te palstalaiset olette siitä kun Olavi Voittonen kertoi noin vuosi sitten, että tuntee vain yhden pedofiili-tapauksen?
Siansaparo kirjoitti:Paljon on tässä ketjussa hupaisia kommentteja, mutta tämä kirvoitti mulla ainaki nauruntirskahduksen ilmoille:
Siansaparo kirjoitti:Talkootöitten inhoamisesta. Siihen asti se on ihan ok, ja vielä virkistävääkin, kun on voimia. Mutta kun alkaa olla tilanteessa, jolloin ei selviä edes normaalista arkirutiinista ilman kodinhoitajia ja päiväkotia, talkootyöt ahdistavat tosi paljon. Mutta helppohan se on vahvan ja virkeän osoitella sormella väsynyttä raahustajaa.

Siansaparo kirjoitti: Tuntu niin ihmeeltä, että kuinka kukaan voi ton asian noin käsittää, kun itte tietää tasan tarkkaan mikä ahdistuksenpaikka talkootyöt ovat jossakin vaiheessa olleet. Kun tilanne oli semmoinen, että elämä oli yhtä hallitsematonta kaaosta, eikä jaksanut omalle porukalle edes kunnon ruokia tehdä -valmisruokia vaan- ja joka ilta suunnilleen joutui väsymykseltään itkien menemään nukkumaan, niin siinä vaiheessa kun joku soitti myyjäisleipomuksia, oli viittä vaille sellainen tilanne päällä, ettenkö olisi helposti voinut hyppiä kiukuissani puhelimen mäskäksi ja karjua ääneni pellolle. Mutta eihän näitä asioita ymmärrä kuin saman kokenut ihminen. Vähän sama kun yrittää lapsettomalle kertoa lastenhoidon aiheuttamasta uupumuksesta.
Siansaparo kirjoitti:OM. Sanon käsi sydämellä tämän asian, jos et usko, en voi mitään. 80-luvulla vl-perheiden elämäntavat ja syntikäsitykset olivat keskenään kovasti samanlaiset.
Siansaparo kirjoitti: Nyt niissä on paljon eroa. Esimerkkejä olen jo antanut, en niist sen enempää. Ja meidän tuttava- ja ystäväpiireihimme kuuluu ensisijaisesti niitä ihmisiä, jotka teidän tavoin eivät voi hyväksyä minun kriittistä kirjoitteluani ja osa on minua nuhdellutkin asiasta, kuka suoraan, kuka epäsuorasti, mutta yhtäkaikki suurin osa hyväkäytöksisesti keskustellen.
Siansaparo kirjoitti:Mielestäni Voittonen sanoi kuulleensa yhdestä tapauksesta ja jos hän sillä tavalla sanoi, hän valehteli, koska jo 2008 J.H on kertonut pf-tilanteesta SRK:lle. Mutta kandee tosiaan kaivaa faktaa asialle, ennen kuin päätetään mitään.
repolainen kirjoitti:OM en tarkoittanut tai sekoittanut transuja.
Kastratio on myös hoitomuoto.
Hämmästyttää muuten kantasi että pedofili on vain nimi vl kun taas suurimman osan kanta,tälläkin palstalla on se että pedofilia on lankeemus,jonkun mielestä siihen olisi valmis kuka hyvänsä sydämen mustassa pisteessä.Olenko ymmärtänyt ollenkaan oikein sanomaasi,kun mielestäni nimellisesti oleva vl ei siis ole ollenkaan vl,siinä tapauksessahan piirissämme olevien pedofilien tekosethan on epäuskoisen tekemiä,joten heidän täytyy tehdä parannus epäuskosta ei riitä että jalat pesee.Tässä on mielestäni nyt opillinen ero.
repolainen kirjoitti: En kyllä henk kohtaisesti ole kovinkaan huolissani pedofilin sielun tilasta,mielestäni he tietävät itsessään olevan kierouman ja tekevät tekosensa tietäen että se tulee toistumaan,sen osoittaa jo tekojen toistuvuus, melkeimpä kaikilla.
repolainen kirjoitti: Minulla on kyllä huoli niistä lapsista jotka on meille esikuvaksi annettu saatteella jokainen joka pahentaa yhdenkin näistä minun pienimmistäni .............Nythän näyttää siltä että harva näistä lapsista jotka ovat tietenkin jo varttuneet aikuisiksi on enää uskovainen.
repolainen kirjoitti: Siansaparon kanssa olen muuten pitkälti samaa mieltä ei kai nyt talkootyö ole uskon mitta, hyvänen aika sentään.
Siansaparo kirjoitti:Taavilta:
"Oletkin tainnut itse vaatia itseltäsi liikaa, eli et jaksanut uskoa vapauteen ja iloon asti, kuten Jumalan sana opettaa, ja kuten lupa on ollut aina Jumalan valtakunnassa ja nytkin on.?"
No niin; aloit heti epäilemään ja horjuttamaan uskoani, voi vitsit! Nyt sotket hengellisiä asioita ihan fyysiseen ja psyykkiseen väsymiseen. Kattos Taavi, tilanne oli perheemme ja ennenkaikkea minun kohdallani sellainen, etten jaksanut ihan mihinkään muuhunkaan ylimääräiseen. En koulujen vanhempainiltoihin ja rahankeräämisiin, en ois jaksanu käyttää lapsia neuvolassa ja hammaslääkärissä ja missasin monta kertaa ne käynnit, unohdimme monta kertaa hakea eskarilaisemme eskarista jne.
Siansaparo kirjoitti:Monet monet muutkin äidit olivat väsyneitä ry:n työtehtäviin, siitähän sai aina kuulla. Sitten taas toisaalta arvosteluita siitä, että jotku ei jaksaneet talkootöitä tehdä. Saarnoissa puhuttiin aina siitä, kuinka on havaittavissa haluttomuutta Jumalan valtakunnan työhön ja että kuinka niissä pitäisi ahkeroida käydä ja kuinka ne virkistivät. Itse olin vähän aikaa päiväkerhon vetäjänä ja se homma oli kuin kivireen vetämistä ja arvaappa Taavi mikstakii? Sikstakii, koska vapaaehtoiset päiväkerhonohjaajat olivat kiven alla ja joku kehoittikin mua kylmästi vaan määräämään ohjaajat. Enhän tietty voinut sellaista tehdä, vapaaehtoisia oli todella vähän, mutta niillä yritettiin pärjätä. Tiedän tasan nämä keittiöpuolen/naisväen talkoohommat, turhaan yritätte opettaa ankkaa munimaan.
Siansaparo kirjoitti:"Jos 1980 -luvulla on ollut sellaista, ovat siis edellisen vuosikymmenen "hoidot" olleet siunauksellisia. Olen aivan samaa mieltä, sama on minunkin kokemukseni."
Toi sun siunauksellisuutesi tarkoittaa suomeksi pelkoa, silkkaa pelkoa. Se siitä. Mutta tuo lause, minkä vahvensin on sinulta rohkea veto. Nimittäin jokikinen tän palstan vakiokirjoittaja on kieltänyt aiemmin tuon samaisen asian. Hienoa Taavi, että uskalsit kertoa asiasta mielipiteesi. Ehkä nyt muutkin uskovat, etten sepittele täällä omiani.
j-prevert kirjoitti:"Kun jo pelkkä toteutunut huoruus aikuisen kanssa vie uskon viimeistään toteutumisen hetkellä..."
Taavetti, avaatko vähän tämän lauseesi takana olevaa teologiaa. Mitä ovat ne synnit, jotka vievät uskon saman tien.
imaa tekstiä en taas jaksa tällä hetkellä kirjasta kopioida, mutta etsien se sieltä löytyy. Vanhahtava teksti kertoo synneistä kuolemaksi ja synneistä ei kuolemaksi. Selittäviä kirjoituksia löytyy sekä vanhan, että uuden Testamentin kirjoituksista. Jaakobin kirjeen 15 jakeestakin sen pitäisi selvitä.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa