lukkari kirjoitti:yksi Raamatun kohta liittyen tuohon mitä veli edellä kirjoitti. Siitä puhuttiin seuroissa eilen.
Ilm. 21:
2 Ja minä Johannes näin pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, astuvan alas taivaasta, Jumalalta valmistetun, niinkuin morsiamen kaunistetun hänen miehellensä.
3 Ja kuulin suuren äänen taivaasta sanovan: katso Jumalan maja ihmisten seassa, ja hän on asuva heidän kanssansa, ja he tulevat hänen kansaksensa, ja itse Jumala on oleva heidän kanssansa ja heidän Jumalansa.
Tuo on mielenkiintoinen kohta. Siellä, missä uskovaiset näkevät Jumalan valtakunnan, Jumalan majan, uskottomat näkevät vain ihmisjoukon, jotka väittävät olevansa Jumalan valtakunnan kansalaisia. Luonnollisin silmin Jumalan valtakuntaa ei voi nähdä.
Luuk.17:
"20 Ja Pharisealaiset kysyivät häneltä: koska Jumalan valtakunta olis tuleva? Vastasi hän heitä ja sanoi: ei Jumalan valtakunta tule niin, että se taidettaisiin nähdä.
21 Ei myös heidän pidä sanoman: katso tässä, katso siellä; sillä katso, Jumalan valtakunta on teidän keskellänne."Jumalan valtakunta näyttäytyy ulkona oleville halpana: poltettuna kaupunkina, sadosta ryöstettynä peltona, autiona maana, vaatimattomana hakomajana kaiken kauniin keskellä yrittitarhassa.
Jes.1:
"7 Teidän maanne on autiona, teidän kaupunkinne ovat tulella poltetut; muukalaiset syövät peltonne silmäin edessä; ja on autio, niinkuin se, joka muukalaisilta raadeltu on.
8 Mutta mitä vielä Zionin tyttärestä jäänyt on, se on niinkuin maja viinamäessä, ja niinkuin hakomaja yrttitarhassa, niinkuin hävitetty kaupunki."Lain alla elävät ja laista osia karsien itselleen suorituskelpoisen räätälöineet maailman ihmiset esim. saattavat ajatella, että kyllä se uskovaisten elämä on vaikeaa, kun pitää yrittää selviytyä tuosta ja tuosta "säännöstä". Itse he eivät missään tapauksessa haluaisi elää moisten "sääntöjen" mukaan. Näin Jumalan valtakunta näyttäytyy heille hakomajana yrttitarhassa. Hakomajaan sisälle päässeet näemmekin, että miten kodikkaasti maja on sisustettu. "Säännöt" eivät olekaan meille sääntöjä, vaan sydämen halu on elää Jumalan mielen mukaisesti, vaikka liha himoitseekin syntiin. Jos löytää itsensä heikon paikalta, saa taas turvautua Kristuksen armoon:
2.Kor.12:
"7 Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.
8 Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
9 Ja hän sanoi minulle: tyydy minun armooni; sillä minun voimani on heikoissa väkevä. Sentähden minä mielelläni kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima minussa asuis."