Rikkaus/köyhyys on hyvin monitasoinen asia, mutta oletetaan, että kysymyksen esittäjä ei täsmennä, minkä
uista rikkautta/köyhyyttä hän tarkoittaa, vaan kysyy yleisellä tasolla: Oletko rikas vai köyhä?
uista rikkautta/köyhyyttä hän tarkoittaa, vaan kysyy yleisellä tasolla: Oletko rikas vai köyhä?
iessani tuli itselleni mieleen ainakin neljää erilaista rikkauden muotoa. Materiaalinen rikkaus (raha, omaisuus, yms), henkinen rikkaus (viisaus, ymmärrys, yms), sosiaalinen rikkaus (ystävät, perhe, yms), hengellinen rikkaus. Ja jos oikein tarkaksi mennään niin hengellisestä rikkaudesta voi vielä erottaa sen, että rikkaus Jeesuksessa Kristuksessa, ja omavanhurskauden rikkaus (kuten ilmestyskirjan enkeli oli rikastunut). Hengellisestä rikkaudesta tuli vielä mieleen, että Jumalan lapsi on ehkäpä yhtäaikaa köyhä ja rikas; omalta puoleltaan köyhä, mutta kuitenkin uskon kautta rikas. nuusku kirjoitti:Gallupiaiessani tuli itselleni mieleen ainakin neljää erilaista rikkauden muotoa. Materiaalinen rikkaus (raha, omaisuus, yms), henkinen rikkaus (viisaus, ymmärrys, yms), sosiaalinen rikkaus (ystävät, perhe, yms), hengellinen rikkaus. Ja jos oikein tarkaksi mennään niin hengellisestä rikkaudesta voi vielä erottaa sen, että rikkaus Jeesuksessa Kristuksessa, ja omavanhurskauden rikkaus (kuten ilmestyskirjan enkeli oli rikastunut). Hengellisestä rikkaudesta tuli vielä mieleen, että Jumalan lapsi on ehkäpä yhtäaikaa köyhä ja rikas; omalta puoleltaan köyhä, mutta kuitenkin uskon kautta rikas.
nuusku kirjoitti:Suurin osa maailman ihmisistä on köyhempiä kuin minä, mutta kuitenkin arvelisin, että on lupa suhteuttaa köyhyyden/rikkauden määritelmä omaan elinympäristöön, eli jos tuntee olevansa köyhä verrattuna muihin, niin kyllä silloin voi hyvinkin olla köyhä, siitä huolimatta että jossain muualla maailmassa on vielä huomattavasti köyhempiä - mutta suhteutettuna toisiin suomalaisiin voi suomalainenkin olla köyhä.
Pottu kirjoitti:vastaan tulee ulkomaailainen kerjäläinen ojentaen lappua, jossa lukee, että "minulla on 3 lasta eikä rahaa ruokaan.." Yhtäkkiä havahdun kaiken sen ympärillä olevan tavaranpaljouden keskeltä toteamaan, että kaikilla ei ole edes ruokaa..Kerjäläismies edessäni parkuu ja voivottelee. Kauheaa, Suomessa tällaista, järkytyn ja ojennan miehelle kympin kukkarostani. Sen viimeisen jolla piti ostaa itselle jotain kivaa. Olen minä sentään kuitenkin rikas..
näre kirjoitti:Kerjäläisistä ja köyhyydestä keskusteltiin Tuomas Enbusken ohjelmassa tänä aamuna.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa