metsätähti kirjoitti:Kyllä tämä nyt kismittää. Taloudesta ei löydy tv:tä eikä radiota, ainoastaan tietokone ja cd-soitin.
metsätähti kirjoitti:Minusta tuo maksu on kohtuuttoman suuri, ja sanomalehteä lukiessa täytyy todeta, että Yle haluaa rahaa yhteen jos toiseenkin asiaan radio- ja tv-ohjelmien lisäksi. Mur.
Nepheg kirjoitti:Kuitenkin pitää edelleen maksaa internetyhteydestä.
Jos nettiliitymät muuttuisivat maksun vastineeksi ilmaisiksi, minulle voisi jotenkin perustella, että joudun YLE-maksua maksamaan.
Nyt suunniteltu maksu kaavaillaan kaiken päälle.
Minun mielestäni euronkin maksaminen sellaisesta, mitä ei käytä, on liikaa.
Täyttä rahastusta ja piiloveroa koko maksu.
..
Maarimi kirjoitti:Yle-maksuhan käsittää siis myös radio-ohjelmat.
Maarimi kirjoitti:Eikö myös vl:t voisi perustaa oman radioaseman, kun muilla suunnilla on Radio Dei?
Maarimi kirjoitti:Ja työssäkäyville lienee tällainen reilu kympin maksu kuukaudessa tuskin taloutta kaataa.
Maarimi kirjoitti:Enää ei tarvita lupatarkastajia eikä kenenkään tarvitse tuntea huonoa omaatuntoa, kun aamulla kuuntelee radiouutiset!

Maarimi kirjoitti:Metsätähti, luulen että toimeentulotuessa otetaan huomioon tällainen pakollinen maksu.
vl2003 kirjoitti:Sekin vaihtoehto kauhistuttaa, että radio-ohjelmien teko jätettäisiin pelkästään kaupallisille radioasemille. Yleisradio tuottaa laadukkaita uutis- ja ajankohtaisohjelmia, ja jostakin niille on rahoitus tultava, jos halutaan sellaisten tekemisen jatkuvan.
pikkupoika kirjoitti:Juuh. Niin meikä arvelikin, että se tulee nousemaan jonkin verran. En kuitenkaan uskonut, että se nousisi 300 euroon tai eihän se vielä ole noussut. .
Taavetti kirjoitti:pikkupoika kirjoitti:Juuh. Niin meikä arvelikin, että se tulee nousemaan jonkin verran. En kuitenkaan uskonut, että se nousisi 300 euroon tai eihän se vielä ole noussut. .
Eihän se vielä ole alkanutkaan!
ikkoon odottamaan seuraavaa hallitusta. Nykyinen hallitus ei ole vielä ainakaan julkisen keskustelun perusteella palannut asiaan.Jani_S kirjoitti:Tuonpa tähän näkökannan myös ilman mitään hengellistä sisältöä: YLE on muodollisesti liikeyritys, onhan se oikein osakeyhtiökin, tosin valtion (eli sinun ja minun) enemmistöomistuksella. Nyt kun kaupalliset ja ylikansalliset tv-kanavat ovat saaneet yhä kasvavan jalansijan myös Suomessa, on YLEssäkin jouduttu huomaamaan, että sen asema ei olekaan itsestään selvä. Siinä missä muut mediayhtiöt joutuvat turvaamaan olemassaolonsa vain myymällä ja saamalla siitä maksun, jos myyty tuote kelpaa ostajille, yrittää YLE niiden kaikkien ohitse erioikeudella pakkomyyntiin.
On totta, että mikään ylikansallinen mediayhtiö ei palvele suomalaisten tiedonsaantitarvetta niin hyvin kuin YLE. Kuitenkin YLEä vaivaa vakava pöhötauti, joka on ilmennyt jo kauan toisarvoisen ohjelmasisällön lisääntymisenä ja mm. hyvin toimitettujen dokumenttiohjelmien määrän suhteellisena vähenemisenä. Lisäksi YLEn radiotoiminta on mennyt kovaa vauhtia alaspäin, jos sitä verrataan koko toimikenttään. Missä ovat ne vielä 90-luvulla toimitetut mielenkiintoiset yhteiskunnalliset ja tieteelliset ohjelmat? No nehän ovat vaihtumassa kaikenmaailman vastenmielisiin "Tulta munille"-ohjelmiin. Tässähän tulee ikävä jopa Hannu Taanilaa.
Otan vielä toisen esimerkin YLEn ristiriitaisuuksista. Sen johtaja Mikael Jungner sai vastikään yli 14 000 euron bonuksen n. 200 000 euron vuosipalkkansa päälle. Hän lienee palkkansa ansainnut, enkä puutu siihen, mutta jos YLEllä on näin samat elkeet todellisten liikeyritysten kanssa, sen on tyydyttävä myös niiden harjoittamaan vapaaehtoiseen kauppaan yrittämänsä pakkomyynnin sijaan.
Nepheg kirjoitti:Tämä on ihan N-liitto meininkiä. Kansaa kupataan minkä keretään.
Miksi ihmeessä pitää maksaa tyhjästä?
Televisiota ei ole, internetin kautta en katso/kuuntele mitään.
Uutisiakin luen mieluummin englanninkieliseltä alueelta, kun täällä ulkomaanuutisetkin on sensuroitu vastaamaan demarien ajatusmaailmaa...
Ok. Radiota kuuntelen autossa ja tietokoneen kautta kotona, mutta silloinkin kyseessä on yleensä Classic FM, joka rahoittaa toimintansa mainosvaroin.
Olen kyllä sitä mieltä, että yle samalle viivalle muiden mediatalojen kanssa.
Kerätköön rahat mainostajilta/ohjelmien katsojilta.
Jos rahankeruu ei onnistu, niin se tarkoittaa vain sitä, ettei rahoittajien mielestä ko. palvelua tarvita.
Sulkekoon sitten televisiokanavansa ja radiokanavansa jos rahaa ei ole. Ei vaikuta minun elämääni tippaakaan vaikka koko yle:ä ei olisi olemassakaan.
Olen huolissani siitäkin, että jos tällainen rahastuskeino todella menisi läpi, niin onko yle:ssä motivaatiota parantaa ohjelmien tasoa?
Tuossa mallissahan rahat tulevat täysin automaattisesti, vaikka sonnan määrää ohjelmistossa lisättäisiin.
Olen ainakin ymmärtänyt niin, että mm. televisio ohjelmien taso on ala-arvoista.
Radiokanavista tiedän, että eivät olisi hintansa väärtejä, eli saavat lopettaa lähetyksensä minun puolestani vaikka heti. En jää kaipaamaan yleä.
Asioista ja tavallisesta elämästä tietämättömien kansan"edustajien" toimesta tulee kyllä niin hulluja ideoita, että huh huh.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa