lukkari kirjoitti:Pidän huumorin sävyttämästä kirjoitustavastasi ja tyylistäsi, en tiedä olenko tehnyt väärän johtopäätöksen, mutta tyylisi on hieman muuttunut viikkojen aikana.
)kysymään, mitä mieltä olette vuoden 1909 vuosikokouksen kannasta: Weha kirjoitti:Ilm.2:7. "Jolla korva on, se kuulkaan, mitä Henki seurakunnille sanoo. Sen, joka voittaa, annan minä elämän puusta syödä, joka keskellä Jumalan paradisia on".
Weha kirjoitti:itse en niin hyvin ymmärrä Raamattua kuin Jumalan seurakunta ja siksi oikea lammas onkin laumaeläin ja kuuntelee tarkasti korvallaan mitä seurakunnassa opetetaan.
. Meillä seurakunnassa vain opetetaan niin kuin tunnustuskirjat sanovat, koska uskomme että niissä on Raamatun oppi. (Olen ymmärtänyt, että sinä/te et kaikesta ole tunnustuskirjojen kanssa samoilla linjoilla. Korjaa, jos olen väärässä.)Weha kirjoitti:kehakukkanen, en tiedä ootko siis joku ns. tun. luterilainen tai vastaava, mutta väliäpä sillä loppujenlopuksi mikä oot. Eripaikassa kuitenkin oot ja et ole silloin yhtä kanssamme. Jumala ei oo sekaseuran Jumala.
Kun synnit on anteeksi niin kaikki muukin selviää. Tämä on liian yksinkerttaista monelle.
Taavetti kirjoitti:Ulkonainen, näkyvä seurakunta voi erehtyä, mutta Lutherin opetuksen mukaan maailmalle näkymätön yhteinen seurakunta ei erehdy uskon ja opin kysymyksissä.
kehakukkanen kirjoitti: (Olen ymmärtänyt, että sinä/te et kaikesta ole tunnustuskirjojen kanssa samoilla linjoilla. Korjaa, jos olen väärässä.)
Weha kirjoitti:Joo, mistä tietää tuon ns. luterilaisen oppisi vääräksi?
1. Väittää, että kaste vain uudestisynnyttää ja kastamattomat lapset joutuvat kadotukseen.
2. kuolleiden kastamattomien lasten tilaa ei tiedetä.
3. Jumala antaa uskon ja Pyhän Hengen, jos lapset kuolevat ennen kastetta.
Kolme oppia, jota ei Raamattu opeta.
Näistä kiistellään eri luterilaisissa piireissä ja joskus, ihan heidän oman liikkeen sisälläkin.
kieronymos kirjoitti:Tulinpas minäkin kurkkaamaan tänne. Lukkarin kirjoituksessa yksi kohta ("Siionin opetusten kyseenalaistaminen") kirvoitti minut (toiston uhallakin)kysymään, mitä mieltä olette vuoden 1909 vuosikokouksen kannasta:
"Jumalan sana on ainoa vahva ja pettämätön perustus, jonka päälle seurakunta rakennetaan. Seurakunta voi joskus erehtyä. Me emme oikein kunnioita Jumalan sanaa, jos siihen rinnalle pannaan mitään muuta perustusta."
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa