Maarimi kirjoitti:Onko teitä koskaan askarruttanut, "millaisena" täältä lähdemme viimeiselle matkalle?
"Ja vaikka vihdoin minun nahkani ja tämä (ruumis) lakastuu, saan minä kuitenkin minun lihassani nähdä Jumalan." (Job.19:27)
"Se kylvetään luonnollinen ruumis ja nousee hengellinen ruumis. Meillä on luonnollinen ruumis, on myös hengellinen ruumis." (1 Kor.15:44)

vekkuli kirjoitti:Entä henki?
Ruumis on kuollut, mutta tuskin henki on tuhansia vuosia horroksessa?
Köyhän Latsaruksen ja rikkaan miehen tarina antaa siitä osviittaa itse Jumalan Pojan kertomana.
Rikas mieshän oli huolissaan veljistään kun pelkäsi heidänkin joutuvan sinne missä hänkin oli.
Latsarus siis sai jo henkenä nauttia taivaasta.
Ennen ylösnousemustaan Jeesuskin käväisi tuonelassa, mutta helvetti ei voinut pidätellä synnitöntä Jumalan Poikaa. 8)
Jeesus ei siis ollut horroksessa ruumiillisen kuolemansa aikana.
Meni vähän henkimaailman hommaksi, mutta uusi ruumishan onkin sitten viimeisen päälle ja peräti kuolematon. :o
Toivon mukaan uusi ruumiini omaa paremman laulunäänen.
vekkuli kirjoitti:Tuntuu kyllä kummalliselta, että kuinka voi iloita myöhemmin taivaassa jos tietää vanhempiensa tai lastensa palavan ikuisessa tulessa?
Onko tätä selitetty raamatulla?
Ajattelisin itse että Jumala pyyhkii muistista kaikki tutut, jotka eivät taivaaseen pääse.
Maarimi kirjoitti:Nyt meni kyllä Vekkulin ja minun "puurot ja vellit" sekaisin tuossa edellisessä viestissä. Ei pitäis lainata toisen viestiä, kun ei osaa
Ilm. 21:4
"ja hän pyyhkii heidän silmistään joka ainoan kyyneleen. Kuolemaa ei enää ole, ei murhetta, valitusta eikä vaivaa, sillä kaikki entinen on kadonnut." (Jes. 25:8; Ilm. 7:17)
Taavetti kirjoitti: En muista sen tarkkaa sanamuotoa, mutta ysinsanoman voin alle tiivistää.
Eipä sanota taivaassa enää edes mieliin muistutettavan niitä vaivoja, joita olemme maan päällä kestäneet. Emme muista edes epäuskoisina kuolleita omaisiamme siellä.
Taavetti kirjoitti:Vaasalaiset tiennevät kertoa, oliko tämä sama Matti, joka tiedetään säveltäjä Toivo Kuulan isäksi.
Maarimi kirjoitti:Kuinka voin iloita uskostani, kun niin moni sukulainen ja tuttava on siitä osaton? Luonnollinen minäni sitä murehtiikin
Jos nyt vielä mystisemmäksi mennään, niin miltä mahtaa tämä hengellinen ruumiimme näyttää?

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa