Maarimi kirjoitti:Jokainen, joka tunnustaa uskovansa Jeesukseen Kristukseen vapahtajanamme, on kristitty. Minä en voi tällaista ihmistä kutsua epäuskoiseksi, enhän tiedä hänen sydämentilaansa.
Minusta tuossa ei ole mitään sudenkuoppaa. Tai ekumeniaa?
Kristittyjen yhteys tarkoittaa kristittyjen, ei muiden uskontojen yhteyttä. Se ei myöskään tarkoita kulttuurien yhteyttä - se ei mielestäni liity uskomiseen.
Sen vuoksi meidän tulisi puhdistua kaikesta ulkoisesta tapakulttuurista, jotta voisimme nähdä Kristuksen kasvot, ja ymmärtää, että joku muukin ne voi nähdä.
Maarimi kirjoitti:Jokainen, joka tunnustaa uskovansa Jeesukseen Kristukseen vapahtajanamme, on kristitty.
Minä en voi tällaista ihmistä kutsua epäuskoiseksi, enhän tiedä hänen sydämentilaansa.
Minusta tuossa ei ole mitään sudenkuoppaa. Tai ekumeniaa?
weha kirjoitti:Vastaus: Minusta Maarimin viesti on hyvinkin suvaitsevainen ja ehkä yleisessä mielessä hyvinkin rakkaudellinen. Itse en kuitenkaan voi pyhän Raamatun perusteella pitäytyä siihen, että opetetaan mitä tahansa ts. eritavalla, niin oltaisiin saman Isän lapsia.

Maarimi kirjoitti:Weha, olen kanssasi samaa mieltä, kuten raamatussakin lukee:
Room.10:10. "sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan".
On olemassa vain yksi kolmiyhteinen Jumala.
"Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi, koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.'
Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi.' Näitä suurempaa käskyä ei ole." (Mark.12:30-31)
Maarimi kirjoitti:Olen joskus pohtinut, että mitä järkeä on laulaa sellaisia virsiä, joita ei ole runoillut vl, tai lukea sellaisia kirjoja, joita ei ole kirjoittanut vl?
O.M kirjoitti:Jos virressä on kaunis sävel ja kauniit sanat, niin miksi sitä ei voisi laulaa, vaikka sen olisi säveltänyt hulttio?
En tosin tiedä, säveltääkö ja sanoittaako Hulttio mitään ylipäätään.Maarimi kirjoitti:Eli mielestänne vääräuskoiset osaavat kuitenkin tehdä kelpo virsiä...
Virret puhuttelevat, lohduttavat, vahvistavat, itkettävät, saavat iloiseksi, kehottavat kiitokseen ja ylistykseen - ovat Pyhän Hengen vaikuttamia
Voiko sellaisia "hulttiot" tehdä?
ima sävellys voisi olla Pyhältä Hengeltä vaikutettu. Pyhä Henki näet toimii kaikkialla, mutta vanhurskauttaa vain seurakunnassa. Mistä sen tietää, vaikka Pyhä Henki herättäisi jonkun ihmisen tunnon vaikka saatananpalvojan tekemän runon avulla??!! Tutkimattomat ovat Herran tiet - vain sen tiedämme Raamatun perusteella, että vanhurskauttavana Jumalan&Jeesuksen&Pyhän Hengen voi löytää vain seurakunnastaan. Kuten Luther kirjoittaa Ison katekismuksen 3. uskonkohdassa: "Pyhällä Hengellä on maailmassa sitä varten erityinen yhteisö, äiti, joka Jumalan sanalla synnyttää jokaisen kristityn ja kantaa häntä." ( http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ik/Us ... us.html#33 ). Olen jaarlitellut aiheesta pitkähköjä viestejä opilliselle puolelle ketjuun Kolmen kyynärän jumala.weha kirjoitti:Timoteus: "Minä pidän sinua Maarimi uskovaisena. Luotan suusi tunnustukseen tässä asiassa. Minulla ei ole tarvetta lajitella uskoasi. Voinpa sanoa, että sinusta heijastuu Kristus valo. Kiitän Jumalaa sinusta".
V: taitaa olla tässäkohden ihan sama sekalainen oppi kyseessä, vaikka varmaa kuitenkin on, että Timoteuksen oppi eroaa toisaalla Maarimin opista tosi paljon.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa