Emka kirjoitti:Vuosia tällä foorumilla olleena olen havainnut, että joskus on esim viety kirjoituksia täältä tuonne s.24 vl-palstalle, ja ne henkilöt eivät varmaankaan tee sitä muuten kuin kiusamielessä![]()
Siellä niitä revitellään ja onhan palstamme saanut nimen "uusesikoiset" (mitä se sitten tarkoittaakaan) ja veljemme OM on usein saanut "mainetta ja kunniaa" siellä, 8)
Saunanaama kirjoitti:Olin niin pohjattoman loukkaantunut ja katkera kaikesta "tuomitsevuudesta" ja "me-henkisyydestä", joilla tavoilla kuvittelin uskovaisten ulkopuolisiin suhtautuvan, että se tunne lähes kasvoi vihan mittoihin. Tosiasiassa sisälläni kävi kova myllerrys, kun kaiken sen perusteita, johon olin uskonut, kuulemani VL-opetus alkoi niin kovasti jäytää. Heräävä synnintunto ja oivallus omasta vajavaisuudesta ja tukeutumisesta omiin oppeihin, saivat aikaan vastareaktion ja puhuin pahaa uskosta ja uskovaisista kaikille, jotka vain jaksoivat kuunnella. Oikein puistattaa, kun ajattelen millaista myrkkyä olen ihmismieliin syytänyt puheillani!
Tulipas tunnustus...
nuusku kirjoitti:Välistä tuntuu käsittämättömältä, kuinka paljon elävää kristillisyyttä vihataan.
Onko teist kukaan lukenu Lohen historiikkia?
Itte jouduin reilut 10-vuotiaana tekemään seurakunnan edessä parannusta Kososlaisesta hengestä ja voitte kuvitella et pelotti. Muutenki siihen aikaan liittyvät kokemukset pelottaa vieläki. Nyttemmin eräs vl-pappi on sanonut ettei sille henkiopille oo mitään Raamatullista perustetta. Voin kertoo Taavetille tuon papin nimen ja hän voi tarkistaa sen asian. Kirjotan hänelle yksärinä. Tuo samanen pappi on sanonut myös, et koulu-tv-päätös oli kans ihan huono...
Ankka kirjoitti:Onko teist kukaan lukenu Lohen historiikkia?
Mä oon vähä matkaa, eikä tee enää miel jatkaa. Semmosta sekoilua ja verissäpäin tappelua, ettei mitään rajaa...eli sitä kirjaa lukiessa huomaa, miten raadollinen ihminen on, uskovainenkin.
Ankka kirjoitti:Itte jouduin reilut 10-vuotiaana tekemään seurakunnan edessä parannusta Kososlaisesta hengestä ja voitte kuvitella et pelotti.
näre kirjoitti:Ulkopuolisten tähän uskoon ja uskovaisiin kohdistamiin ennakkoluuloihin ja ärsyyntymiseen (en sanoisi vihaan) en paljoa ole kiinnittänyt huomiota.
näre kirjoitti:Minusta siinä on ehkä kuitenkin kysymys samasta asiasta, miten itse suhtaudun toisin uskoviin. Vaikka jokaisella on oikeus uskoa haluamallaan tavalla, niin kunnioittavaa asennetta minulta silti heitä kohtaan puuttuu. Esim. liian usein liian tylysti suhtaudun ovella piipahtavaan tai kadulla esitteitään jakavaan toisuskoiseen.
Tuo samanen pappi on sanonut myös, et koulu-tv-päätös oli kans ihan huono...
u tulisi vieroittamaan pois uskosta, nähtiin aiheelliseksi
ia siitä kannan ilmaisu. Raamatusta lainatulla kohdalla se alkoi ja sillä sitä perusteltiin. Ahasverus kirjoitti:Apropos, miten muuten on internetin laita? Onko siitä olemassa vl:ssa mitään enemmän tai vähemmän virallisia linjauksia?

Ne tavat, joilla noista hoitokokousvuosista on puhuttu, kylvävät vähän epäilystä siitä, että jotain aiheesta on jäänyt ääneen sanomatta ja ehkä myös korjaamatta. Tämä asia tuntuu olevan niin kovin arka ja vaikea keskusteltavaksi. (Olen törmännyt asiaan muuallakin kuin netissä.)
pikkupoika kirjoitti:Meikäläinen on melkeen kuin tuo troijalainen. En tosin yritä itse opettaa tai hajottaa teitä ja haluaisin olla VL.
pikkupoika kirjoitti:Meikäläinen on melkeen kuin tuo troijalainen. En tosin yritä itse opettaa tai hajottaa teitä ja haluaisin olla VL.
Nepheg kirjoitti:Jopa halu uskoa ne anteeksi taitaa riittää, vai mitä muut ajattelevat?[/b].
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa