Minä olen nyt lukenut muutamia Sue Graftonin aakkosdekkareita. Ihan kiva niitä on ollut lukea, vaikka päähenkilö onkin sellainen, johon itse ei voi samastua. Hänen elämänsä on muutenkin aika kaukana uskovaisen ihmisen elämästä. On siksi tullut mieleen, että pitäisikö niitä edes lukea, mieluummin voisi lukea jotain, johon itse voisi samaistua. Minulle on siis tärkeää, että voin samaistua henkilöihin. Siinäpä se sitten onkin etsiminen, että löytää mieleisen kirjan. Luen monenlaisia kirjoja, romaaneja, historiaa, elämänkertoja, jännitystä, draamaa, klassikoita...
Olen kirjoittanut vihkoon aina kirjan luettuani kirjan kirjoittajan ja kirjan nimen sekä lyhyen juonikuvauksen. Loppuun myös mielipiteen kirjasta. Rupesin tekemään tätä, kun moni hyvä kirja unohtui ja joskus haluaisi suositella muillekin kirjoja.
Minun lempikirjoja ovat Viktor Hugon Kurjat, Charlotte Bronten Kotiopettajattaren romaani sekä Tolstoin ja Dostojevskin kirjat. Lapsena ja nuorena luin enemmän kuin nykyään, osin varmaan siksi, ettei enää ole niin paljon aikaa. Viisikot oli minusta tosi hyviä ala-asteiässä, luin ne kaikki kolmesti.

Se oli hyväntuulinen ja hauska kirja.
suomalaiset miehet pitävät tuntemattomasta sotilaasta.