Tykkäätkö lumesta?

Sana on vapaa.

Toivotko lumista talvea

Tottakai, kunnon kinokset vaan!
6
55%
Sen verran että pääsee hiihtämään
3
27%
Kunhan maa vähän peittyy
2
18%
Riittää kun jouluna on lunta
0
Ei ääniä
Yks ja se sama mulle
0
Ei ääniä
Ei kiitos, en tykkää lumesta
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä : 11

Tykkäätkö lumesta?

ViestiKirjoittaja Pottu » 09 Elo 2008, 01:03

Onko talvea ilman lunta?
...peruna on ruoka ihan oikea
Pottu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja oxy » 09 Elo 2008, 01:06

vanhan ajan talvet oli hienoja kun oli vielä kunnon pakkaset ja lunta paljon
oxy
perehtynyt

ViestiKirjoittaja Pottu » 09 Elo 2008, 01:14

Niinpä. Mua säälittää nykymuksut, kun ne ei saa hyppiä lumihankeen, laskea pulkkamäkeä, rakennella lumiukkoja ja lumihevosia eikä kaivella tunneleita suuriin lumikasoihin. Ite oon hyppiny lumisiin ojiin joissa on ollu niin paljon lunta, että oon uponnu vyötäröä myöten enkä oo meinannu päästä poiskaan. :D
Pottu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja nuusku » 09 Elo 2008, 01:18

Mielellään paljon lunta. Ihanteellisinta olisi, jos lämpötila olisi hieman alle nollan, muttei liian matalalla. Sääli käy niitä lunta kaipaavia henkilöitä, jotka elelevät rannikkoseuduilla. Sisämaassa on onneksi hieman parempi tilanne, mutta heikkenemään päin. Toisaalta, kukapa arvaa tulevan. Säät voivat muuttua vastoin ennustuksia toiseenkin suuntaan. Esimerkiksi ilman Golf-virran vaikutusta olisi ilmastomme erittäin kylmä.
Kunnes täyttyy halu hartain, tänne jääpi turmelus. Aukee kirkas kotiranta, loppumaton lohdutus.
nuusku
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Pottu » 09 Elo 2008, 01:27

Yks kans mitä lapsuuden talvista kaipaan, on POTKUKELKKAKELIT! Tulee elävästi mieleen pimeä ilta, tähtitaivas, ympärillä paljon lunta, jalassa huopaset ja jalan alla potkukelkka, jolla pääsee lujaa lumisella, vähän jäisellä tiellä. Pakkasta on paljon ja lumi narskuu askelten alla.
Pottu
tosi pirteä

Paluu Vapaata Keskustelua