kalle kirjoitti:Voi O.M. ja Nuusku -parka.
Evankeliumiin EI KOSKAAN kuulu neuvon, nuhteen, kurituksen, jne... sanoja.
Evankeliumiin kuuluu vain armo.
Kirjoituksiin kuuluvat kyllä nuo mainitut asiat ja ne ovat meille tarpeellisia, mutta armoevankeliumiin eivät kuulu.
Joka opettaa toista, on itse saatanasta. Näin Raamattu opettaa Paavalin suulla.
Eipä ole kalle katsonut aiheelliseksi täsmentää väitettään. Se on kyllä totta, että evankeliumiin kuuluu vain armo, mutta evankeliumin hengessä saadut neuvotkin ovat armoa. Siitä opetti Jeesuskin puhutellessaan Pietaria ja antaessaan Pietarille lähetystehtävän: Ruoki, kaitse, ruoki, Minun karitsoitani.
Joh. 21:15
Kuin he siis syöneet olivat, sanoi Jesus Simon Pietarille: Simon Jonan poika! rakastatkos minua enempi kuin nämät? Hän sanoi: jaa, Herra, sinä tiedät, että minä sinua rakastan. Hän sanoi hänelle: ruoki minun karitsoitani.
Joh. 21:17
Hän sanoi kolmannen kerran hänelle: Simon Jonan poika! rakastatkos minua? Pietari tuli murheelliseksi, että hän kolmannen kerran sanoi hänelle: rakastatkos minua? ja sanoi hänelle: Herra, sinä tiedät kaikki: sinä tiedät, että minä rakastan sinua. Jesus sanoi hänelle: ruoki minun lampaitani.
On puhdasta armoa, että meistä helposti harhateille pyrkivistä lampaista pidetään huolta, ettemme eksy maailman korpeen ja vuorille, vaan pysymme vihreillä ruohoniityillä lähellä Paimentamme ja toisia Hänen lampaitaan.