Ihmettelevänä seurasin tuolla suomi-24:ssä yhtä keskustelua, jossa ikäänkuin väitettiin, ettei Jumalan valtakunta olisikaan nyt maanpäällä ollenkaan. Sepä onkin, vieläpä uskon silmillä nähtävissä.
Tästä valtakunnasta otan vain jonkin kohdan tähän.
Ilm.1:9. "Minä Johannes, teidän veljenne ja osallinen vaivassa ja valtakunnassa ja kärsivällisyydessä, Jesuksessa Kristuksessa, olin luodossa, joka kutsutaan Patmos, Jumalan sanan ja Jesuksen Kristuksen todistuksen tähden".
Room.5:17. "Ja jos yhden ihmisen lankeemuksen tähden kuolema on hallinnut yhden kautta, niin paljoa enemmän ne, jotka saavat armon ja vanhurskauden lahjan runsauden, tulevat elämässä hallitsemaan yhden, Jeesuksen Kristuksen, kautta."
On tämä Jumalan valtakunnan rajakin hyvin selvä:
Joh.4:6. "Me olemme Jumalasta: ja joka Jumalan tuntee, hän kuulee meitä; joka ei Jumalasta ole, ei hän kuule meitä. Siitä me tunnemme totuuden hengen ja eksytyksen hengen".
Tiit.3:10. "Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti.
11. Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä".
Room.16:17. "Kehotan teitä, veljet, varomaan niitä, jotka saavat aikaan eripuraisuutta ja houkuttelevat teitä luopumaan niistä opetuksista, jotka olette saaneet. Pysykää heistä erossa.
18. Sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta vaan omaa vatsaansa, ja kauniilla ja vakuuttavilla puheillaan he pettävät vilpittömien sydämet".
Joh.10:4. "Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
5. Mutta ei he muukalaista seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä...16. Minulla on myös muita lampaita, jotka ei ole tästä lammashuoneesta: ne pitää minun myös tänne saattaman: ja he saavat kuulla minun ääneni; ja pitää oleman yksi lammashuone ja yksi paimen".
Miten uskon ja Mistä tiedän, että sitten, että olen kongreettiseti tässä valtakunnassa ja yhdessä laumassa?.
Paimenet, eli seurakunnan kaitsijan opettavat oikein ja siten kuin toin kohtia tästä valtakunnasta.
Ulkopuolella on sekaoppiset ekunemiaa opettavat, sillä Raamattu sanoo, ettei Jumala ole sekaseuran Jumala ja hedelmistään puu tunnetaan. Kaikkinaiset sekahedelmäkeitot, tulee siten hyljätä, kuten ylläolevat Raamatun kohdat vakavasti varoittavat.
sananl.16:25. "Miehen mielestä on oikea monikin tie, joka lopulta on kuoleman tie".