saaraleena kirjoitti:nuusku kirjoitti:Kun emme ota Saaraleena huoneeseemme, niin voiko kysyä, että kuka tai mikä on se, joka Saaraleenan meistä erottaa? Ihmisen vai Jumalan sana?
Vastaanpa suoraan: uudenheräyksen hengessä tehty sitominen. Valitse itse, onko se ihmisestä vai Jumalasta!
Minä nyt en niitä aikoja elämättömänä tiedä erityisen paljoa, lähinnä kolme kuulemaani faktaa tulee mieleen:
- Suurin osa sitomisista tehtiin Jumalan hengessä
- Jos sinut olisi sidottu uudenheräyksen hengessä, olisit elävällä tunnolla ottanut yhteyden naapuriseurakuntiin, SRK:hon tai muuhun laajaan uskovaisten kokoontumiseen, asiat olisivat järjestyneet. Koska tänäpäivänä yksikään paikallisseurakunta ei "solmi" hengellistä yhteyttä kanssasi, siitä käy ilmi, että sidottiin sinut Jumalan tai uudenheräyksen hengessä, se on sinäänsä epäoleellista, koska et tänä päivänä ole Jumalan hengessä. Onhan selvää, että uudenheräyksen hengessä tehtiin myös aivan oikeitakin tulkintoja ja sitomisia. Olit menettänyt uskosi jo ennen sitomista, ja siinä mielessä on epäoleellista, missä hengessä sinut sidottiin.
-> yleisenä loppupäätelmänä arvioisin, että jos olisit ollut elävässä uskossa sitomisen jälkeen - tehtiin se missä hengessä tahansa - asia olisi selvinnyt ja vieläpä pian (käsittääkseni uusheräys "akuuttivaihe" sammui melko pian lyhyen kärjistymisen jälkeen.
-> Jos olisit nyt Jumalan hengessä, et voisi taistella meitä vastaan koska Jumalan henki ei taistele itseään vastaan. Silloin rakastaisit meitä, etkä hyökkäisi meitä vastaan kaiken maailman kanssa.
Koska en voi tietää missä hengessä sinut sidottiin, mitäpä siihen voi kommentoida, mutta vaikka sinut olisi sidottu
kolminkertaisessa uusheräyksen hengessä, ei sinussa tänä päivänä ole Kristuksen henkeä. On mielestäni tyystin epäoleellista mitä tapahtui 30 vuotta sitten, keskeistä olisi palauttaa ajatukset tähän päivään. Tänäpäivänä Siion on ihana virtoinensa, ja sinäkin voit päästä sisälle jos tahdot.
Ihmettelen, miksi takerrut joihinkin kommentoinneista kieltäytymiseen ja vääristelet ne siten, että tulkitset uskovaisten muuttaneen kantojaan. Minun käsittääkseni vastaamatta jättäminen ei suinkaan ole aina syntiä, vaan joskus jopa suositeltavaa. Itse Jumalan poika vaikeni ylimmäisten neuvoston edessä: Mark. 14:60 Ja ylimmäinen pappi astui edes, ja kysyi Jesukselta, sanoen:
etkös mitään vastaa? mitä nämät sinua vastaan todistavat? Joskus Jumalan henki neuvoo vaikenemaankin.
Mukavaa, että täällä on vanhoja ne ajat eläneitä veljiä ja sisaria juttelemassa sinun kansssasi, niin tulee tällä tavalla nuoremmankin ihmisen kalliisti opittua noista vanhoista ajoista.