timoteus kirjoitti:Aada ja Bono
Uskon että teidän rauhanyhdistyksissä on erilaista. En tiedä mistä noita muita sitten on tullut mutta uskon heidän olevan vähemmistö. Varmaan se on luonnekysymyskin.
Kiitoksia teille ymmärtämisestä ja puolustamisesta. Tulin heti iloisemmalle mielelle.
Taavetti kirjoitti:[
Tottakai tiedän, että Rauhanyhdistyksillä on erilaista varsinkin nykyisin, mutta en ole aikoihin nähnyt tai kuullut, että millekään Rauhanyhdistyksille olisi joku vapaan suunnan edustaja tullut uskoaan ja uskonsa erinomaisuutta edes peitetysti esittelemään. Jos joskus tulisi samalla innolla, kuin timoteus on jo usean vuoden ajan palstallamme tehnyt, olen melko varma, että esittäytymiset torjuttaisiin selvästi ja päättäväisesti. Jatkokeskustelujen lajista en näillä tiedoillani osaa edes arvailla.
Taavetti kirjoitti:Yhden tapauksen muistan, kun eräs kansanopistolla tutkintoon valmistautunut mies käytti puheenvuoron loppiaispäivillä. Heti puheenvuoron jälkeen eräs hyvin tuntemani opettaja ja puhuja, sanoi sen olleen uskomme ulkopuolisen puheenvuoro.
Moinas kirjoitti:Ei kai tämä foorumi ole kuitenkaan rauhanyhdistys? Mitä vahinkoa palsta kärsii siitä jos baptisti sanoo mielipiteensä? Ymmärrän kyllä täysin tilanteen erilaisuuden jos baptisti tulisi saarnaamaan rauhanyhdistykselle. Kyllä minä voin sen sanoa, että en tunne hengen yhteyttä baptisteihin, heidän julistuksensa ei vastaa ns. henkeen. Netti kuitenkin nettinä.
Bono kirjoitti:Taavetti kirjoitti:Yhden tapauksen muistan, kun eräs kansanopistolla tutkintoon valmistautunut mies käytti puheenvuoron loppiaispäivillä. Heti puheenvuoron jälkeen eräs hyvin tuntemani opettaja ja puhuja, sanoi sen olleen uskomme ulkopuolisen puheenvuoro.
Kertomassasi tapauksessa on toimittu mielestäni asiallisesti. Voisiko samanlaisen tyylin ottaa täälläkin käyttöön?
Taavetti kirjoitti:Et kai Moinas todella halua, että lestadiolaisuuden nimeä kantavat foorumit olisivat toistensa kopioita? Mielestäni vaihtoehtoja tarvitaan, ja me haluamme tarjota yhden sellaisen. Keskustelu baptistienkaan kanssa ei ole pahaksi, jos he eivät jokaisessa mahdollisessa välissä tarjoaisi omaa uskoaan ja omia käsityksiään. Jatkuvaa ja toistuvaa vänkäämistä vierastan, ja kun sitä on muutamia taukoja lukuun ottamatta jatkunut jo useita vuosia, alkaa tuntua riittävältä.
anne kirjoitti:Ei kai arkkipiispa voi olla epäuskoinen?
timoteus kirjoitti:Minä en aio kommentoida tuollaisia törkytekstejä sen kummemmin. Jos ei janin ja nephegin omassatunnossa mikään liikahda niin se on kovin surullista. Minä en mitään hyväksyntiä ole missään vaiheessa kerjännyt teiltä. Kristuksen usko minussa ei miksikään muutu vaikka jotkut olisivat innolla pelastustani pois ottamassa.
Sekin on merkillistä että suuri osa keskusteluista päättyy siihen, että minun tai jonkun muun usko pistetään lyttyyn mitä värikkäimmin. Jos körmyyttäminen joitakin tyydyttää niin on siitä sitten jotain hyötyä.
Maarimi kirjoitti:
Minä näen uskon, tämänkin, kauniina ja ihanana asiana, enkä pysty uudesti syntyneenä enää kiroilemaan tai olemaan paha toiselle, vaikka jotkut sen hyväksyvätkin täällä.
Ihmettelen vieläkin, miksi otitte esille jonkin vapaakirkollisen puhujan, joka oli kerran vl:en tilaisuudessa saanut puheenvuoron. Eihän täällä kukaan ole sellaista omalle kohdalleen toivonut. Olen vain todennut, että on mukava käydä myös ry:n tilaisuuksissa, koska tykkään esim. laulaa siellä. Ei kuitenkaan tulisi mieleenikään alkaa siellä väittelemään, saati pyytää puheenvuoroa. Olen niin arka, ja niin taitaa olla Timoteuskin.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa