ettei kenelläkään seurakunnalla ja ihmisillä ole valtaa antaa syntejä anteeksi
"Toisella tavalla uskovilla on monenlaisia käsityksiä, sinänsä se ei ole ihmeellinen ja ihmeteltävä asia.
Mailmassa on tuhansia ja tuhansia hengellisyyksiä, joilla on kaikilla omat inhimillisestä ymmäryksestä lähtevät tulkintansa ja opinkäsityksensä.
Näitä "kohtaamiskokemuksia" on varmaan meillä monella uskovaisella paljonkinkin ja hyvin monenlaisia.
Saamme pyytää myös heille uskomisen lahjaa, että ymmärrys avautuisi ja sielu pelastuisi.
"Uskon kauttaa ymmärrämme"
!hedelmä kirjoitti:onkohan noiss heluntalaisissakin sitte joti erillisiä suuntauksia kun minun tietämänihellyuntalaiset vat tavoiltaan ehkä hyvinki samanlaisia kuin meikäläiset ei käy diskoissae ravintoloissa, eivätkä meikkaa, telkkari tosin on mutta aika havoin he sitä katselevat
Maarimi kirjoitti:Olipa kerrassaan erikoinen kertomus. Jospa kyse onkin ollut siitä, että tämä onnettomuudessa ollut on tullut herätykseen tilaan, kun on ymmärtänyt selvinneensä kuin ihmeen kaupalla vakavasta onnettomuudesta!?
Kuinka paljon kertomukset muuttuvatkaan, kun ne kiertävät useamman ihmisen kautta!
Kiintoisaa olisi myös tietää missä päin tällainen karismaattisuuteen taipuvainen baptistiksi tunnustautuva hengenmies vaikuttaa? Jonkin verran tunnen baptisteja, mutta he ovat suorastaan ylimaltillista porukkaa. Enemmän kuulee ihmeiden korostusta jopa luterilaisten keskuudessa kuin heidän!
weha kirjoitti:Miltein luterilaisen opinnäkemyksen asiantuntijana tiedän,
nuusku kirjoitti:weha kirjoitti:Miltein luterilaisen opinnäkemyksen asiantuntijana tiedän,
Tuosta siis onkin kysymys!!
18 Ja häneltä kysyi yksi päämiehistä ja sanoi: hyvä Mestari, mitä minun pitää tekemän, että minä ijankaikkisen elämän saisin?
19 Niin Jesus sanoi hänelle: mitäs minua hyväksi kutsut? Ei ole kenenkään hyvä, vaan yksi, Jumala.
20 Käskysanat sinä tiedät: ei sinun pidä huorin tekemän: ei sinun pidä tappaman: ei sinun pidä varastaman: ei sinun pidä väärää todistusta sanoman: kunnioita isääs ja äitiäs.
21 Niin hän sanoi: nämät kaikki olen minä minun nuoruudestani pitänyt.
22 Kuin Jesus sen kuuli, sanoi hän hänelle: yksi sinulta vielä puuttuu: myy kaikki, mitä sinulla on ja vaivaisille, niin sinulla pitä oleman tavara taivaassa: ja tule, seuraa minua.
23 Vaan kuin hän sen kuuli, tuli hän murheelliseksi; sillä hän oli sangen rikas.
24 Mutta kuin Jesus näki hänen murheissansa olevan, sanoi hän: kuinka työläästi rikkaat tulevat Jumalan valtakuntaan;
25 Sillä huokiampi on kamelin käydä neulan silmän lävitse, kuin rikkaan tulla Jumalan valtakuntaan.
weha kirjoitti:Miltein luterilaisen opinnäkemyksen asiantuntijana tiedän,... Luterilainen opetus korostaa Kristuksen asettamia sakramentteja, eikä ensinkään kadottavia ihmeitä (Matt.24:24).
weha kirjoitti:Miltein luterilaisen opinnäkemyksen asiantuntijana tiedän,
1992: Hepr.8 kirjoitti:11 Silloin ei kukaan enää opeta toista,
veli ei opeta veljeään sanoen:
"Opi tuntemaan Herra."
Silloin he kaikki, pienimmästä suurimpaan,
tuntevat minut.
Jani_S kirjoitti:weha kirjoitti:Miltein luterilaisen opinnäkemyksen asiantuntijana tiedän,... Luterilainen opetus korostaa Kristuksen asettamia sakramentteja, eikä ensinkään kadottavia ihmeitä (Matt.24:24).
Kylläpä on "asiantuntemuksesi" heikko. Luterilainen oppi ohjaa yhä kohti taivasta, mutta ei sinun harhoillasi, vaan yksin uskosta, yksin armosta ja yksin Kristuksen tähden.
Lutherin raamatullisen opetuksen mukaisesti uskotaan enää vain siinä kirkon joukossa, jolle annettiin kauan sitten nimi "lestadiolaiset" ja myöhemmin, kun sekin joukko hajosi, "vanhoillislestadiolaiset". Hengellistä näkökykyä on toki tämän joukon ulkopuolellakin sen verran, että myös siellä monet ymmärtävät, missä Jumalan valtakunta on, vaikka eivät rohkene sen mukana kulkea. Kaikkialla muualla on oppi sotkettu enemmän tai vähemmän syntiä hyväksyväksi, niin elävän kristillisyyden eriseuroissa kuin myös lahkokirkoissa, joihin myös wehan kirkko kuuluu.
Jumalan lapset saavat kiittää hyvää taivaallista Isäänsä siitä, että hän on antanut armolastensa suojaksi niin maallisen kuin myös hengellisen esivallan. Voimme välillä unohtaa, että myös hengellinen esivalta, luterilainen kirkkomme, on Jumalan lahja lapsilleen ja pitää pahimmat eksytykset pois niiden kannoilta, jotka haluavat uskoa niin kuin Jumalan sana opettaa. Sama kirkkolaitos kätkee sisäänsä myös oikean luterilaisen opetuksen sielun pelastuksesta Jeesuksen sovituksen hinnalla, sekä kaiken sen viisauden, jonka Vanhan Testamentin patriarkat, Vapahtajamme, evankelistat, apostolit ja vanhurskaat kirkkoisät ovat jälkeensä jättäneet. Hyväksykööt kirkon vapaamielisimmät mitä hyväksyvät; se tulee heidän tuomiokseen, mutta kirkon säilyttämää vanhurskauttamisoppia ja Jumalan lasten sen mukaisesti julistamaa evankeliumia se ei muuta.
Näin on tietysti, mutta vain sen kohdalla. joka uskoo. Siis uskoo syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä Jumalan valtakunnassa, eikä miten ja missä tahansa.weha kirjoitti:Jani hyvä, sakramentit sisältävät Kristuksen (Room.6:3-5; Gal.3:27).
Jani_S kirjoitti:Näin on tietysti, mutta vain sen kohdalla. joka uskoo. Siis uskoo syntinsä anteeksi Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä Jumalan valtakunnassa, eikä miten ja missä tahansa.weha kirjoitti:Jani hyvä, sakramentit sisältävät Kristuksen (Room.6:3-5; Gal.3:27).
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa