Millaisia harrastuksia harrastat?

Sana on vapaa.

ViestiKirjoittaja Ulpu » 07 Joulu 2012, 23:58

Olen alkanut neulomaan eli kutomaan..:)
Säärystimiä olen tehnyt ja nyt menossa sukat lahjaksi.
Sukatkin voi tehdä monella ei tavalla vaikka niin että resori kudodotaan niin pitkälle jalan päälle kunnes kiilakavennus on tehty, pitää kokeilla sitäkin.
Kivoja neulemallejakin tarvis opetella.
-Vain sillä on merkitystä mitä Jumala minusta ajattelee.-
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Ulpu » 08 Joulu 2012, 08:57

Olen ommellut hyvinkin paljon kankaasta, siitä tuli ihan aikanaan himoharrastus mutta olen sen lopettanut.

Sisustaminen on myös rakas harrastus.
Omaperäisyys on hot. Ei paljolla rahalla vaan mielikuvituksella.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Emka » 08 Joulu 2012, 17:31

Mulla on tuo kutominen (neulominen) sellainen harrastus, että toisinaan tulosta syntyy nopeasti, mutta toisinaan jää kudin pitkäksi aikaa pölyttymään. Nyt pitäisi ottaa itteä niskasta kiinni, ja tehdä valmiiksi lasten kokoa oleva villapaita :)
Emka
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Ulpu » 08 Joulu 2012, 20:57

Kun on lankaa ja puikot on masislääke lähellä. :)
Sanoi joku viisas.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Ulpu » 18 Joulu 2012, 21:52

Väännän säärystimiä joululahjaksi. Hiukka meni kiireeksi.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja metsätähti » 21 Joulu 2012, 02:40

Mie olin yhtenä vuonna lupautunut kantamaan kolehtia Kauneimmissa joululauluissa, sinä sunnuntaina oli kolmet, klo 14, 17 ja 20. Äidille oli tulossa villasukat, kirjoneuleena, ja mie en ole nopea helskyttäjä ollut koskaan. Oli aatonaatto. Istuin sitten sen päivän kirkossa, ja kun osasin laulut ulkoa, niin nikersin kokoon niitä villasukkia koko sen ajan, kun en ollut kantamassa kolehtia. :D Tuli valmista, ehtivät pakettiin.

Seurusteluaikana oli tarkoitus tehdä poikaystävälle tyynyliina, jonka ajattelin koristella kangastusseilla. Ei onnistunut, levisi pesukoneessa. Toinenkin kokeilu mätti. Niinpä sitten oli aattona klo 17, lahjojen jaon jälkeen kotona minulla valkoinen tyynyliina ja pala vihreää lakanakangasta, josta leikkasin pari sydäntä ja ompelin ne kiinni tyynyliinaan. Ikinä ei ole mennyt niin myöhälle lahjan valmistuminen... Mutta valmista tuli, läksin sen jälkeen kävelemään M:n perheen luo, jossa olin loppuillan. Tyynyliina muuten on yhä tuolla liinavaatteissa ja siis aina ajoittain käytössäkin, vaikka se oli ommeltu kai jouluksi 1997. :cool:
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
metsätähti
ahertaja

ViestiKirjoittaja Angel » 26 Joulu 2012, 20:37

Emka kirjoitti::D villaneuleiden kutomista, lukemista ja lenkkeilyä jos vain ilmat ja terveys sallii :-x kanssa :)

Kunpa itekin osais kutoa neuleita, sukkia... ois taas talvella tarpeeseen...
Angel
perehtynyt

ViestiKirjoittaja juruulanko » 26 Joulu 2012, 22:18

Minä harrastan sellaisia harrastuksia joista tulee iloinen mieli. Plussaa on, jos saa samalla liikuntaa. Tärkeintä on että ajatukset irtoaa leipätyöstä ja ehkäpä vielä kotiaskareista.
Anna vaattees aina valkiat olla, ja älä puututa voidetta pääs päältä. (Saarn. 9:8)
juruulanko
puuhakas

ViestiKirjoittaja Ulpu » 26 Tammi 2013, 22:28

Taas puikoissa. :)

Polvisukat teon alla.

Ostin ihanaa käsinvärjättyä urugualaista villa/silkkilankaa, okran keltaista, ajattelin tehdä pitsikuviolla säärystimet.
Aika kallis lanka mutta lohduttelin itseäni langan alkuperämaata hyödyttäväksi. Toivottavasti välikädet eivät kaikkea vie.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Ulpu » 26 Tammi 2013, 22:31

Angel rohkaisen sinua aloittamaan sukan kutomisen, netistä saa hyvin yksityiskohtaiset ohjeet ja jos tulee tenkkapoo silti voit aina kysyä meiltä täällä jotka olemme tehneet toisenkin kantapään.

Kutominen on rentouttavaa ja hauskaa. :D
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 27 Tammi 2013, 09:25

Isäni äiti kutoi kävellessään metsäpolkua kauppareissuilla. Itse en ole sitä nähnyt, mummun naapurin emäntä kertoi. Lankakerä kulki edessä tuohikontissa, jossa kudinkin säilyi kutomisen väliajat.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja metsätähti » 28 Tammi 2013, 01:37

Luin tässä Väinö Tannerin muistelmateoksen Näin Helsingin kasvavan, jossa hän muistelee lapsuus- ja kouluaikaansa. Enemmän kiinnosti sisältö kuin vuosiluvut, mutta käsittääkseni mies oli parhaimmillaan politiikassa sotavuosina tai vähän jälkeen? Näin ollen kaiketi vuosisadan vaihteessa tai 1800-luvun puolella syntynyt. Koulumuistoistaan minulle jäi mieleen se, että kansakoulun kahdella alimmalla luokalla sekä tytöt että pojat kutoivat sukkia ja lapasia. Puuha oli kuulemma työtä ja tuskaa muille pojille ja isolle osalle tytöistäkin, mutta Väinön oli äiti opettanut jo ennen kouluikää neulomaan, koska jouten ei arkena sopinut olla. Tanner pahoittelikin sitä, että poikien osalta neulominen jätettiin tuohon ja siirryttiin pelkästään veistoon, itse hän kertoi kutoneensa verkkoja ja haaveja. Minusta oli mielenkiintoista lukea tällainen mielipide. :cool:
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
metsätähti
ahertaja

ViestiKirjoittaja Ulpu » 03 Helmi 2013, 01:22

Kutominen jatkuu..jatkuu..jatkuu.

Ostin uudet hiihtimet, pakettitarjous oli edullinen, nyt alkaa hiihtoharrastus.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Ulpu » 03 Helmi 2013, 20:01

Olipa mukava hiihdellä. :)
Kyllä nyt kelpaa.

Harrastuksiini on kuulunut myös vaatteiden ompelu, se tosin on pitkään ollut jäissä..vaan nyt on pää auennut siitäkin.
Tuntuu että kaikkea kivaa olisi paljon mitä voisi puuhata, aika vain kortilla.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja juruulanko » 03 Helmi 2013, 22:41

minäki kävin tänää reilu kympin suksimassa. Hieno sää oli.
Anna vaattees aina valkiat olla, ja älä puututa voidetta pääs päältä. (Saarn. 9:8)
juruulanko
puuhakas

ViestiKirjoittaja Ulpu » 07 Helmi 2013, 23:43

Itku pitästä ilosta..menin pyrstölleni suksilla kun väistin edellä menevää alamäessä.
Aiaiai..häntäluu ehkä murtunut tai muuten vain sairaan kipee. :cry:
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Ulpu » 09 Helmi 2013, 11:02

Nonni.
Saikulla sitten ollaan.
Kävin selkäkuvallakin, tulokset saamatta.
Olisi voinut käydä vieläkin huonommin, lantionluita olisi voinut murtua, nyt tuskin mitään murtumisia kuitenkaan tuli.
Sen verran heti kuulin että melkoinen tälli on ollut.

Olkaapa varovaisia ettette lennä suoraan pyrstöllenne suksimäessä.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Xoreon » 02 Maalis 2013, 16:35

Laitesukellusta, RC-koneita (quadcopteri), urheilua ja chilien kasvatusta. Lemmikkinä pikku parta-agama, jos sen hoitoa nyt voi kutsua harrastukseksi.
Sillä ei ole merkitystä kuinka monta kertaa kaadut, vaan sillä että jaksat aina nousta ylös.
Xoreon
tutustunut

Harrastus

ViestiKirjoittaja Matias » 11 Maalis 2013, 19:15

Urkujen purkamista, jonka jälkeen voi harrastaa urkujen rakentamista!
Samalla voi auttaa rauhanyhdistyksiä oikeiden säestyssoittimien hankinnassa. Siinä sivussa moni yksityinenkin voi löytää soittimen kotiinsa. Parasta musiikkia: Siionin laulut ja virret oikeilla uruilla säestettynä, Jep! :D
Matias
kiinnostunut

Re: Millaisia harrastuksia harrastat?

ViestiKirjoittaja kesis » 07 Kesä 2014, 13:09

uusin harrastukseni viittomakieli, olin täällä kuurojen kkansanopistossa 4 päivää vittomakielen alkeiskurssilla. eka päivänä oli et apua onkoha mä vahingos ullu väärälle kurssille ku opettaja kuuro. mut alkeiskurssi oli ja kyllä se opettaja pystyi ana kirjoittaa ja näyttää ja hyvin sujui opetuss iha loistava opettaja. ja uskokaa tai älkää mä iha oikeesti opin viittomaaan ja nuo sormiaakkosetki aikalailla muitan paisi en kaikkia vierasperäsiä viittomia niistä mut huomattavasti paremin ku vos sit jämsäs. nyt koitan harjotela ja yllä pitää sitä oon esim whatsapin välityksellä viitttomakeelntaitoisen ystävän kans laitellu viittonut. ja nyt tpovon et seuroissao lis joku kuuro että vois mennä jutteleen
"menneisyyden muistamnen tuo voimaa nykyhetkeen"
kesis
Valvoja

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaata Keskustelua