Syntinen...

Sana on vapaa.

Syntinen...

ViestiKirjoittaja Angel » 26 Touko 2014, 13:04

Jumalan terve!

En ole täällä pitkään aikaan käynyt, nyt kuitenkin taas tulin käväsemään ja lukemaan juttuja ja samalla kysymään neuvoa...

Jo jokin aikaan tuntunut kokoajan syntiseltä, vaikka pyytäisin synnit anteeksi, syntinen olo saattaa silti osittain säilyä. Näin tapahtuu varsinkin sillon jos on paljon syntiä sydämellä.

Tuntuu niin heikolta,kun haluaisi vaan edes hetkeksi rauhan kokonaan, mutten vaan osaa tällähetkellä uskoa kerralla kaikkea anteeksi. Kuitenkin jatkuvasti syntinen olo ahdistaa. En halua luopua uskosta. Tuntuu vaan pahalta kun sielunvihollinen tunkeutuu mieleen ja horjuttaa. En tiedä mitä tehdä! Jos en ole seuroihin paikanpäälle päässyt, olen kuitenkin kuunnellut netistä..!
Angel
perehtynyt

Re: Syntinen...

ViestiKirjoittaja Ilpo » 26 Touko 2014, 17:49

Jumalan terve!
Omasta kokemuksesta kerron, että on aikoja, jolloin JOUTUU uskomaan "hyvin ahtaalta", että taivas on ikään kuin pilvessä. Jumalalla on syynsä antaa tällaisia aikoja, jolloin matkan teko on raskasta. Se on tarpeellista, että me
säilytään pienen paikalla, armosta uskomassa. Pilvisten päivien jälkeen tulee kyllä
aurinkoisiakin aikoja, jolloin epäilyksen pilvet väistyy ja saa iloita siitä, että kaikesta huolimatta minä kuitenki saan olla
uskomassa ja jos nyt tulis lähtö kuolemaan, niin minä pääsisin taivaaseen.

Pilvisinä päivinä pitää vain uskoa itsensä pahana pyhäksi ja syntisen tuntoisena vanhurskaaksi, niinku seuroissa
aina luvataan. Vanhurskas elää uskosta, ei tuntemisista.

Ei ne oo tyhjiä fraaseja, kun seuroissa sanotaan, että "tuntui miltä tuntui ja näytti miltä näytti, uskomiseen jää matkan tekeminen."
Ilpo
Ilpo
ahertaja

ViestiKirjoittaja Angel » 26 Touko 2014, 19:21

Eli jos tulee hetkiä ettei ensimmäisellä anteeksi annolla osaa/pysty uskomaan kaikkea anteeksi, onko väärin pyytää uudestaan samoja syntejä anteeksi? Jos joku vaan puhuis mulle, puhuis niin kauan että olen osannut uskoa kaiken anteeksi. Puhuis kuinka paljon parempi on elää uskomassa kuin maallisessa.... Haluan elää uskossa. Olla Jumalan lapsi. Haluun synnin pois. Tuntuu että oon huono uskovainen, kun on vaan synnin taakka yllä..
Angel
perehtynyt

ViestiKirjoittaja kesis » 26 Touko 2014, 20:20

jeesukselta kysyttiin riittääkö jos 10 kertaa annetaan synnit anteeksi, jeesus vastasi ei 10 vaan 10 kertaa 10 eli ni monta kertaa kuin anvova pyytää pitää synnit antaa anteeksi.

en muista tarkasti tota raaatunkohtaa mut jotai siihe suuntaan se meni
"menneisyyden muistamnen tuo voimaa nykyhetkeen"
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja Angel » 26 Touko 2014, 22:24

Okei. :) Kiitos kiitos paljon vastauksista. Jos nyt taas osais, uskaltais jatkaa uskontiellä.

Jumalan rauhaan!
Angel
perehtynyt

Paluu Vapaata Keskustelua