Rauhansanalaiset eli ns. pikkuesikoiset eroavat
Kirjoittanut: vl-kristitty 14.10.2006 klo 19.47
Nuo jotka eroavat kirkosta ja perustavat oman kirkon ovat eronneet Suomen vanhoillislestadiolaisten uskonyhteydestä joskus 60-luvulla ja pitävät uskonyhteyttä Rauhansanalaisten kanssa (ns. pikkuesikoiset).
Sinänsähän on tavallaan kyse samasta joukosta: kun SRK:n vuosikokouksesta lähetettiin 60-luvulla Ruotsin Rauhanyhdistyksille kirje että Jumalan seurakunta on päättänyt että televisio ei kuulu kristityn kotiin, sellainen uusien autuuden ehtojen asettelu ei näille kristityille sopinut, ja siitä alkoi tapahtumat jotka johtivat siihen että Ruotsin ja Suomen vanhoillislestadiolaisten tiet erkanivat. Ruotsiin jäi vielä pieni joukko vl:iä jotka jäivät uskonyhteyteen Suomen vl:ien kanssa.
Luonnollisestikin näiden Ruotsin vanhoillisten / rauhansanalaisten joukossa on Jeesuksen omia, pelastettuja Kristittyjä.

15 Ja kuinka he saarnaavat, ellei heitä lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: oi kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka rauhaa julistavat, niiden jotka hyvää julistavat.
16 Mutta ei he ole kaikki evankeliumille kuuliaiset; sillä Jesaias sanoo: Herra, kuka uskoo meidän saarnamme?
17 Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
quote="lukkari"]
Mitä mieltä te olette, jos kuvitellaan,että jossain vaiheessa homopareja ruvetaan kirkossamme siunaamaan.Pitäisikö kristillisyyden erota tällaisesta kirkosta?
PS:Itse en tule muuten soittamaan häämarsseja homopareille,siinä vaiheessa tulisi ammatinvaihto meikäläisellä.
Mä luulen kyllä,et tulee...Taavetti:Toki toivon,ettei mitään homoparien vihkimisiä tai siunaamisia tulekaan,mutta maailman mennessä aina pahempaan suuntaan, sekin on on mahdollista.Sitähän tämä maailma on, kun se täyttää synnin mittaa.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa