Sinisielu kirjoitti:Tuleekohan se lakihenkisyyden tunne esim. siitä, kun täällä kirjoitetaan paljon Raamatun lauseita?
Paljon olisi kirjoitettavaa, mutta pieni sananen, kun vilkaisin tänne. Olet sisar täysin oikeassa tässä asiassa. Toki tähän liittyy muutakin, mutta siitä en aio kirjoittaa mitään.
Teille saattaa olla tuttuja kommentit: "en kaipaa mitään raamatunlauseautomaattia", "selitä omin sanoin", "älä puhu kaanankieltä", "Biblia ei ole nykysuomea, ei se tuota tarkoita", "tulkitset Raamattua mielivaltaisesti", "sinulta puuttuu rakkaus, kun julistat tuota sanaasi", "et ymmärrä Jumalan armosta oikein mitään", "olet tuomiohenkinen", jne jne.
Nämä kaikki esimerkit olivat sellaista, jota olen itse henkilökohtaisesti saanut kokea nettipalstoilla. Varmaan ymmärrätte hyvin, jos sanon, että monet itkut ja ahdistukset ovat minut vallanneet ja voi kuinka nykyisin mietin niitä rakkaan, vanhan puhujaveljen neuvoja, että "jätä se palsta!". Jättää kaikkinainen anonyymi ja kasvoton keskustelu, jotta oma usko säilyisi ja saisi olla vapaana armolapsena omistamassa vanhurskautta, iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
Haluaisin tästä sanoa vain yhden asian. Jumalan valtakuntaa etsivä ihminen on aina uskon kautta ymmärtänyt, että Raamattu on elävän Jumalan sanaa, Pyhästä Hengestä vaikutettu. Raamattu on luovuttamaton asia elämässämme. Niin kuin entiset pyhät tutkivat alati Jumalan sanaa ja rukoilivat Jumalalta ymmärrystä, viisautta ja taitoa, näin on itsekin saanut kokea, kun Jumala on lapsen paikalla varjellut. Usein riisuen ja monella koettelemuksellakin ohjannut minua ja kirkastanut tahtoaan.
Ymmärrän siis hyvin monia niitä kommentteja, joita edellä jo luettelin, mutta niiden asiayhteys on ollut aina sellainen, että ei ole korvasyyhyyn vastannut ja siksi on otettu esiin sellaisia lyömäaseita, joihin on vaikea vastata mitään. Ja usein ei ole tarvettakaan, sillä jos me Jumalan sanalla vastaamme, se on silloin myös meidän tuki ja turvamme. Eihän meidän rakas Isämme ole valheen isä. Isämme rakastaa totuudessa, sillä Hän itse on oikeus ja rakkaus. Haluaisinkin rohkaista teitä rakkaita veljiäni ja sisariani rohkeasti seisomaan Jumalan sanan perustalla, Kristus kalliolla, joka ei murene tämän maailman viisauden, maailman rakkauden ja maailman myrskyjen keskellä. Kun hempeys puetaan rakkauden vaatteeseen ja Jumalan armosta tulee synnin luvallisuuden peite, silloin teitä salakavalla tavalla saatetaan horjuttaa. Jumalan sana sanoo, älkää silloin eksykö! Tarttukaa entistä tiukemmin niihin Jumalan sanan lupauksiin. Niitä lupauksia kirkastetaan yhteisissä kokoontumisissa, jossa on tultu Jumalan kasvojen eteen Jumalan sanan äärelle.
Paljon on puhuttu myös alhaalta päin lähestymisestä. On aivan oikein ja Raamatun neuvon mukaista julkisesti neuvoa tai jopa nuhdella sitä väsynyttä matkamiestä, joka rohkenee julkisesti harhaoppia levittää. Mutta monessa muussa asiassa, onko rakkaat tarpeellista tänne julkisuuteen tuoda näitä pahentumisia ja sellaista, joka on rakkautta rikkomassa välillämme? Suomi24:lla laajasti ilmenevä tapa tähän liittyen ei ole Jumalan sanan mukaista. Näin rohkenen sanoa.
Yksityisviestit ja ennen kaikkea kasvokkain kohtaamisen, jos mahdollista, olen ainakin omalla kohdallani kokenut sellaiseksi, että se lujittaa rakkautta. Voi kuinka rakkaaksi ne veljet ja sisaret ovatkaan tulleet, joiden kanssa on kasvokkain/kahden kesken (yksityisviestein, puhelimella) asioita korjattu ja sovittu. Kuinka usein me ymmärrämmekään toisiamme väärin, mutta on myös ilolla todettava, että paljon enemmän me jo puolesta sanasta tunnemme ja ymmärrämme toinen toistamme.
Vähäisin ja hatarin ajatuksin toivotan teille oikein hyvää ja rauhallista joulua! Saakoon Jumalan sana täyttää jokaisen kristityn joulun ja antakoon se meille sitä virvoitusta ja ravintoa, jota ei parhainkaan joulupöytä ja lahjat tarjoa.