timoteus kirjoitti:Vaikka osoitat viestisi Maarimille niin puuttuisin erääseen asiaan. Olen ymmärtänyt ettei sinua tai muita kiusaa esim.naispappi vaan voitte mennä naispapin jakamalle ehtoolliselle. Samassa tilaisuudessa myös rukoillaan. Joten tietääkseni kirkossa joutuu rukoilemaan ns."eri tavalla uskovien" kanssa. Joten käytännössä syyllistyt samaan kuin maarim. Miten weha sen ristiriidan selität?
timoteus kirjoitti:Itseasiassa käymällä kansankirkon ehtoollisella tunnustat että Jumalan valtakunta on muuallakin kuin teillä.
nuusku kirjoitti:Keskusteluillassa uskovainen pappi sanoi, että se on jopa suositeltavaa ja kannustuksen paikka käydä sunnuntaiaamun jumalanpalveluksessa, vaikka saarnaajana olisikin epäuskoinen pappi. Ja että huonompi se on, jos ei koskaan käy kirkossa. Koska Jeesuskin kävi synagogassa "tapansa jälkeen", vaikka se ei ollut uskovaisten kokoontumispaikka. Ja jos esim. Lapin Maria ei olisi ollut kirkossa kuuntelemassa vielä epäuskoisen Lars Levi Laestadiuksen saarnaa, niin hän ei olisi saanut huomata, että Laestadiuksella oli sielunhätä, ja heillä ei olisi tapahtunut kohtaamista, jossa Laestadius käsitti parannuksen armon. Eikö se ole tosi kallis asia, jos kansankirkon penkeillä ja vaikka kirkkokahveillakin istuskelisi joku uskovainen, itse olen ajatellut että jos jaksaisin herätä aiemmin niin alkaisin myös joskus käydä sunnuntaikirkossa, kauniita laulujakin voisi laulaa.. itse olen kyllä epäonnistunut tässäkin asiassa eli kirkossa käymisessä.
timoteus kirjoitti: Harrastat sekaseuraisuutta. Itseasiassa käymällä kansankirkon ehtoollisella tunnustat että Jumalan valtakunta on muuallakin kuin teillä.
Mutta entä jos menen yksinäni sunnuntaiaamun jumalanpalvelukseen, jossa kaikki ovat epäuskoisia, niin onko se täysin "ookoo", että siinä ei pääse pyytämään siunausta silloin. Tätä kysyisin teiltä minua enemmän ymmärrystä saaneilta uskovaisilta.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa