Vietätkö paljon aikaa netissä?

Sana on vapaa.

Vietätkö paljon aikaa netissä?

ViestiKirjoittaja Pottu » 05 Maalis 2008, 20:47

Oletko tietokoneriippuvainen? Tuleeko vietettyä liikaa aikaa netissä?

Ite jään helposti koukkuun, kun istahdan koneelle. Ilta vierähtää äkkiä. Sitten taas hoksaa, että ilta on kulunut nörttäillessä, vaikka olisi voinut tehdä paljon muutakin.
...peruna on ruoka ihan oikea
Pottu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 05 Maalis 2008, 20:49

Olen mä aika koukussa, mutta välillä ihan tietoisesti haluan välttää koneen ääressä liikaa oleskelua. Ihan itteeki alkaa inhottamaan jos siinä koko ajan istuskelee. Onhan se myös tapa kuluttaa aikaa...ei pidä pelkästään negatiivisena nähdä koneella oleilua, mutta liika on aina liikaa.
:-o
Sinisielu
puurtaja

ViestiKirjoittaja Nepheg » 05 Maalis 2008, 21:40

Pyrin tekemään ns. pyrähdyksiä.
Nyt olen tässä, mutta 10 min päästä tietokone on varmaankin jo sammutettu ja olen matkalla töihin tai luen jotain.
Nepheg
Aurinkopilvi

ViestiKirjoittaja Emka » 05 Maalis 2008, 22:11

:) Tässä poikkeilen päivittäin pieniä hetkiä kerrallaan,koska jatkuva istuminen käy selälle kipeää.

Kuuntelen seuraäänitteitä ja istun mukavasti kutimen kanssa, ja samalla koira tuo palloa jota pitää heittää, että se saa tuoda sen mulle takaisin.

Huvinsa koirallakin :)
Emka
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Nepheg » 06 Maalis 2008, 00:14

nuusku kirjoitti: pelaan Travian-verkkopeliä

Minäkin pelasin kesällä vielä Speed 3:lla ja S4:llä, mutta lopetin kun peli tuntui vievän liian ison ajan elämästä.
Saatoin töissäkin käydä tietokoneellani vähäväliä päivittelemässä kyliä ja mietin vapaallakin mitä resursseja/joukkoja pitää viedä minnekin kylään...
S4:llä olin muistaakseni 60 parhaan joukossa lopettaessani.

Speedillä olin yksi (legendaarisen) Flop:n pelaajista, joita vastaan N00bsit ja HEAVY-liittouma alkoivat sodan.
Nepheg
Aurinkopilvi

ViestiKirjoittaja nuusku » 06 Maalis 2008, 00:17

Nepheg kirjoitti:
nuusku kirjoitti: pelaan Travian-verkkopeliä

Minäkin pelasin kesällä vielä Speed 3:lla ja S4:llä, mutta lopetin kun peli tuntui vievän liian ison ajan elämästä.
Saatoin töissäkin käydä tietokoneellani vähäväliä päivittelemässä kyliä ja mietin vapaallakin mitä resursseja/joukkoja pitää viedä minnekin kylään...
S4:llä olin muistaakseni 60 parhaan joukossa lopettaessani.

Speedillä olin yksi (legendaarisen) Flop:n pelaajista, joita vastaan N00bsit ja HEAVY-liittouma alkoivat sodan.

Olen kolmosserverillä, jossa kestänee vielä jonkin aika, ennenkuin nataarit paljastuvat. Suoraan sanoen olen suuresti iloinen ja helpottunut sitten, kun peli joko a) aikanaan loppuu tai b) joku pulttaa kyläni maahan, koska tuo peli kyllä osaa sitoa ihmistä, mutta ei sitä raaski enää lopettaakaan tässä vaiheessa, kun on vielä vähän maksanutkin siitä, että on saanut nostettua tuotantotasot yms.. Kärkikahinoihin en pääse mukaan, koska aloitin vasta muutama kuukausi sen jälkeen kun serveri oli jo käynnistynyt, mutta maksuominaisuuksien avulla olen kehittynyt melko hyvin (10 kylää, ikävä kyllä pääkaupunkini on tavallisessa 6c:ssä, eikä sen siirtäminen tässä vaiheessa 15c:hen, kun viljat on jo tasolla 16, ole enää järkevää eikä edullista, eli en pysty käytännössä nostamaan viljantuotantoa sille tasolle, jotta panokseni lopputulokseen olisi jossain määrin merkittävä).
nuusku
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Nepheg » 06 Maalis 2008, 00:26

nuusku kirjoitti:Olen kolmosserverillä, jossa kestänee vielä jonkin aika, ennenkuin nataarit paljastuvat. Suoraan sanoen olen suuresti iloinen ja helpottunut sitten, kun peli joko a) aikanaan loppuu tai b) joku pulttaa kyläni maahan, koska tuo peli kyllä osaa sitoa ihmistä, mutta ei sitä raaski enää lopettaakaan tässä vaiheessa, kun on vielä vähän maksanutkin siitä, että on saanut nostettua tuotantotasot yms..

Nataareihin asti minäkin alunperin asetin tavoitteeni, mutta tuli niin kumma olo, kun olin niin kiinni siinä pelissä aamusta yöhön. :mosm:
Ostin myös kultaa vähä väliä, mutta laskin sen niin, että eipä enää lopetuksen jälkeen tarvi ostaa.
Jumalaa saan kiittää, että pääsin siitä pelistä eroon. :mofu:
Nepheg
Aurinkopilvi

ViestiKirjoittaja Pottu » 06 Maalis 2008, 15:19

mä en oo ikinä ymmärtäny tietokonepeleistä mitään :lol:
Pottu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 06 Maalis 2008, 15:59

Mä tykkään pelata The Sims2-elämäsimulaattoria. Ihan vasta ostin siihen uusimman lisäosan. Kun tutustuin siihen peliin, pelasin sitä tosi innokkaasti, nykyään pelailu pysyy kohtuuden rajoissa. Nyt ei ole oikein innostanut pelata, sillä sairastuin nuhaan. :???: Se vaikuttaa jaksamiseen siis.
Sinisielu
puurtaja

ViestiKirjoittaja Heku » 06 Maalis 2008, 16:10

Mun tulee istuttua yleensä illalla koneen ääressä, kun "ei oo mitään tekemistä". Monesti sitä jämähtää vähän liian moneks tunniks, kummasti vierähtää aikaa nörttäillessä. :-o
Yleensä jutustan aika paljon mesessä, ei niinkään tuu oltua oikeen netissä; paitsi käyn kattoo s-postit, esim. tän palstan ja lisäks jotai uutisia.
Musiikkia ym. tulee kuunneltua aika paljon koneella ku ei oo muuta millä kuuntelis.
Pitäs ehkä keksiä jotai muuta "harrastusta", kummasti kone koukuttaa... Onneks sitä on useana iltana jotai menoa, ni se vähä hillitsee. :D hah
Heku
tutustunut

ViestiKirjoittaja Humilton » 06 Maalis 2008, 18:12

Mielestäni tätä kysymystä olisi hyvä pohtia siltäkin kannalta, että onko vietetty aika hyväksi vai huonoksi. Esimerkiksi etätyö netin kautta on kai luterilaisen työmoraalikäsityksen mukaan hyvä asia. Siinä ahkerointi ja ylitöiden tekoa ei katsota huonoksi asiaksi?

Samaa voisi kysyä muista elämän alueista?

- Paljonko vietät aikaa parisuhteessa?
- Oletko koukussa parisuhteeseen?
- Vievätkö lapset aikasi kokonaan?
- Oletko koukussa ystäviisi?
- Vievätkö hoitokokousten muistelut aikasi? Oletko koukussa?
- Oletko panostanut liikaa verkostomarkkinointiisi?
- Hikaroitko liikaa koulussa?

:grin:
Humilton
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Pottu » 06 Maalis 2008, 22:15

Ite ajankulunörttinä ajattelin tätä kyselyä lähinnä vapaa-ajan nörttäilyn kannalta. Työthän on pakko tehdä, - nettityötkin! Mutta jos silmät seisoo päässä 8 tunnin nettityöskentelyn jälkeen, ei vapaa-ajan nörttäilyt oo enää välttämättä hyväksi. Ei ainakaan silmille!! :smile:

Hyviä puolia voi heti luetella lukemattomasti :

- Mieluummin kotona kirjoittelemassa nettifoorumiin kuin kylillä pahojaan tekemässä.
- Netistä löytää samanhenkisiä ystäviä, joiden kanssa keskustella.
- Nettikeskusteluissa ei oo iällä, ulkonäöllä, sukupuolella, aatesuunnalla mitään merkitystä. Eli tulee keskusteltua ihmisten kanssa, kenen kanssa ei live-elämässä olisi välttämättä missään tekemisissä.
- Netissä on kivoja, hyviä, opettavaisiakin pelejä
- Netissä saa lukea lehtiä ilmaseks
- Netistä löytää melkein mitä vaan, luontoakin virtuaaliversiona.., eikä virtuaalikarhua tarvitse pelätä virtuaaliluontoretkellä. Se ei käy kimppuun.

Netin vaarat lienevät kaikilla jo tiedossa, joten en niitä ala luettelemaan. Totta on, että koukussa voi olla moneen muuhunkin asiaan, kuten esim. suklaaseen, KRÖHÖÖM!! Sen verran vain tuohon Humiltonille kommentoin, että mielestäni lapsille, parisuhteelle, ystäville ei voi koskaan antaa liikaa aikaa. Aito luontoretki ystävien tai perheen kanssa rentouttaa kummasti eri lailla kuin virtuaalinen sellainen. - Vaikka sitten saisikin aidon hirvikärpäsen niskaansa! Suosittelen Humiltonillekin!!

:lol:
Pottu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 06 Maalis 2008, 22:40

Jaa...no vanhapiika vois ajatella että voi ku saiski olla parisuhteeseen koukussa. Mutta kun ei niin ei. :D
Sinisielu
puurtaja

ViestiKirjoittaja Taavetti » 07 Maalis 2008, 12:58

Vaikka ystävyys- ja kaverisuhteet eivät olekaan yhden suhteessa yhteen, jos niitä verrataan uskomisen asioihin, niin jotakin saman suuntaistakin niillä on, on jopa melko paljon.

Tekee mieli väittää, että oman hyvinvoinnin yllä pitäminen on kuitenkin ensi sijainen asia ja tavoite. Tämä siis ymmärrettynä oikeassa, myönteisessä mielessä. Kun se niin ymmärretään, se sulkee pois kaikenlaisen itsekkyyden.
Tarkoitan tällä sitä, että kun omat asiat ovat henkisesti kunnossa, jaksaa paremmin auttaa toisiakin. Vielä toisin päin, kun on halua ja voimaa auttaa toisia, saa siitä iloa, joka antaa mahdollisuuden jakaa sitä iloa toisillekin. Se on siis eräänlainen kiertokulku ja ympyrä.

Samoinhan se on uskomisessakin, toisia voi auttaa kunnolla vain, kun on itse vapaasti uskomassa armosta autuaaksi.
Nämä huomiot ovat kaukana nettitodellisuudessa, mutta saattaa niitä täälläkin kohdata.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja ToBe » 07 Maalis 2008, 14:53

Aivan liikaa kuluu aikaa netissä, työn puolesta tulee vierailtua tietoverkossa tuon tuostakin(sähköposti etc) ja sen lisäksi tulee "siviilikäytettyä" nettiä kiusallisen paljon. Liikaa vapaa-aikaa?
ToBe
vakiintunut

ViestiKirjoittaja kesis » 07 Maalis 2008, 16:52

Sinisielu olen paljon kuullut noista sims peleistä, onko niitä demoina ladattavissa netistä?
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja Sinisielu » 07 Maalis 2008, 19:38

Hedelmä, en tiiä...mä oon ite ostanu niitä ja asentanu ne koneelle.
Sinisielu
puurtaja

ViestiKirjoittaja Pottu » 07 Maalis 2008, 20:30

Onhan se tietty noinkin, kuin edellä kirjoittajat kirjoittivat. Ja siinä ystäville/perheelle ajan antamisessa on olemassa vielä sekin vaara, että ripustautuukin liikaa näihin, jolloin se alkaakin käydä jopa toisillekin ahdistavaksi.
Pottu
tosi pirteä

Paluu Vapaata Keskustelua