theshadow kirjoitti:Ihminen haluaa tehdä pelastuksestaan vaikean. Koska Jumalan lahjan vastaanottaminen ja ymmärtäminen on vaikeaa.
Toimivatko armolahjat keskuudessanne? Nehän ovat tuntomerkkeinä elävästä Raamatun mukaisesta uskosta?
Meillä on erialiset käsitykset armolahjoista, eli Jumalan lapsilleen antamista lahjoista, kuin mitä esimerkiksi ns vapaat suunnat kertovat keskuudessaan olevan. Yksi esimerkki tässä: Monia ns karismaattisia saarnaajia on mainostettu, että he kaatavat ihmisiä, jotka heidän luokseen tulevat.
Meillä on vastaavassa tilanteessa käytössä lahja, jonka voi ilmaista vaikkapa sanoilla: Minä nostan, Minä kannan, Minä pelastan. Yritän löytää tuon kohdan Raamatusta oikeassa yhteydessään, siksi ajaksi lähetän tämän viestin palstalle, mutta jatkan vielä muokaten. En pikaisella etsimisellä muistanut oikeita hakusanoja, löytyi sentään nämä:
1. Korinttolaiskirje 12
1 Mutta hengellisistä lahjoista, rakkaat veljet, en minä tahdo teiltä salata.
2 Te tiedätte, että te olette pakanat olleet ja käyneet mykkäin epäjumalain tykö, niinkuin te viedyt olitte.
3 Sen tähden teen minä teille tiettäväksi, ettei yksikään, joka Jumalan Hengen kautta puhuu, Jesusta kiroile: ja ei yksikään taida Jesusta kutsua Herraksi, vaan Pyhän Hengen kautta.
4 Lahjat ovat moninaiset, mutta yksi on Henki;5 Ja virat ovat moninaiset, mutta yksi on Herra.
6 Ja voimat ovat moninaiset, mutta yksi on Jumala, joka kaikki kaikissa vaikuttaa.
7 Mutta jokaiselle annetaan Hengen ilmoitus hyödytykseksi.
8 Sillä yhdelle annetaan Hengen kautta puhua viisaudesta, toiselle puhua tiedosta, sen yhden Hengen kautta:
9 Mutta toiselle usko siitä yhdestä Hengestä: toiselle lahjat terveeksi tehdä siinä yhdessä Hengessä:
Nämä erilliset jakeet kertovat hiukan toisin sanoin samasta asiasta:
Löytyi 5 jaetta Biblia 1776 tekstistä.
Matt. 10:5
Nämät kaksitoistakymmentä lähetti Jesus, joille hän oli käskenyt, sanoen: älkäät menkö pakanain teille, ja Samarialaisten kaupunkiin älkäät sisälle menkö;
Matt. 24:26
Jos he siis teille sanovat: katso, hän on korvessa! niin älkäät menkö ulos; katso, hän on kammiossa! älkäät uskoko.
Mark. 13:15
Ja joka katon päällä on, älköön astuko alas huoneeseen, ja älköön menkö sisälle jotakin ottamaan huoneestansa.
Luuk. 17:23
Ja he sanovat teille: katso tässä, katso siellä: älkäät menkö ulos, älkäät myös seuratko.Luuk. 21:21
Silloin ne, jotka Juudeassa ovat, paetkaan vuorille, ja jotka hänen keskellänsä ovat, ne lähtekään sieltä ulos, ja jotka maalla ovat, älkään häneen menkö sisälle.
Varmaan veljet löytävät lisää, jos se on tarpeellista.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4