Tiedät varmaan mitä tarkoitin ja olen todella surullinen.
Luulen että sinunkin äitisi on sinua yrittänyt neuvoa ja kasvattaa, mutta joskus ´ne kuivuus ja ohdakkeet tukehduttavat sen kasvun.
pomeranssi kirjoitti:Äitini kasvatti aikoinaan meitä lapsia sanoilla" Suu on sydämen tulkki ja parhaiten se kuuluu silloin kun itsehillintä pettää tai suuttumus nousee ja luulee olevansa oikeassa...samoin että... Jos on sydämen sivistystä , ei tarvitse tuollaisia tehosteita" Liekkö vanha äitini väärässä.
pomeranssi kirjoitti:En kylläkään Raamatusta muista samanlaista(v) kielenkäyttöä, mutta ikä painaa varmaan ja muisti pätkii.
Bono kirjoitti:Itse en nyt vain hyväksy ala-arvoista kielenkäyttöä. Pastori, tutkija S. Lohi kertoi joskus takavuosina Laestadiuksen saaneen tuomiokapitulilta huomautuksen rumasta kielenkäytöstään saarnoissaan. Lohi jatkoi, että aivan oikein.
Se, että ihannoi julmia kielikuvia, on mielestäni valitettavaa ja epäuskovaista.
O.M kirjoitti:Puolensa ja puolensa, mutta mitä mieltä olet: tekikö synnitön Jumalan poika Jeesus Kristus "epäuskovaisesti" syntiä nimittäessään fariseuksia kyykäärmeen sikiöiksi?
Bono kirjoitti:O.M kirjoitti:Puolensa ja puolensa, mutta mitä mieltä olet: tekikö synnitön Jumalan poika Jeesus Kristus "epäuskovaisesti" syntiä nimittäessään fariseuksia kyykäärmeen sikiöiksi?
Ei tehnyt.
Bono kirjoitti:Itse ainakin yritän kirjoittaa viestini niin, että voisin
a) allekirjoittaa ne oikealla nimellänikin, jonka usea palstalainen tietää
b) vaikkapa printata viestini ja viedä koti-ry:ni ilmoitustaululle omalla nimellä allekirjoitettuna.
O.M kirjoitti:Matt. 12:
"34 Te kyykärmetten sikiät, kuinka te taidatte hyvää puhua, koska te itse pahat olette? sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu."
O.M kirjoitti:Kiitos vastauksesta. Jatkokysymyksenä voisi pohtia, että oliko Jeesuksella jotenkin erilaiset syntisäännöt, jos hänen suustaan "kyykäärmeen sikiö" ei ollut syntiä, mutta O.M:n suusta on.
j-prevert kirjoitti:Jos ekumenialla tarkoitetaan rakentavaa vuoropuhelua eri kristittyihin kirkkoihin tai liikkeisiin kuuluvien henkilöiden ja liikkeiden välillä ilman että siihen liittyy vaatimuksia puoleen taikka toiseen, niin itse ainakin ilmoittaudun vanhoillislestadiolaiseksi ekumeenikoksi.
Bono kirjoitti:Hengellinen yhteys on toinen asia, siitä moni ajattelee varmaan samalla tavalla täällä kuin minä: kirkkokuntaan kuuluminen ei pelasta, jos usko on kuollut. Toisaalta Suomessa vanhoillislestadiolaiset uskovaiset kuuluvat lähes poikkeuksetta luterilaiseen kirkkoon,
timoteus kirjoitti:Minusta raamattu on pohjimmiltaan ekumeninen kirja. On erotettava yhteiskristillisyys ja ekumenia toisistaan. Ekumeeninen ajattelu ei suinkaan tarkoita, että pitäisi luopua keskeisistä opeista ja uskon käsityksistä. Mutta on tärkeää, että kristityt pyrkisivät elämään rauhassa ja toisiaan kunnioittaen vaikka olisivat joistakin asioista erimieltä.
Jemima-Ankka kirjoitti:Munkki hoi! Miks tyhjensit viestisi? Se oli sydämellinen ja rakentava.
Tää on tosi kummallinen palsta; kaikkein ilkeimmät viestit saa olla ja niihin yhdytään ja muut poistetaan tai niitä haukutaan.
No, olette kehitelleet omahyväisyyden onnelan tänne, häippäsen pilaamasta sitä.
OMppa. Onko sulla nyt hyvä mieli, kun sait pitää mua kaatopaikan korvikkeena?
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa