Ulpu kirjoitti:Mielestäni kun ihminen kääntyy suoraan Jeesuksen puoleen, hänellä on vakaa usko Jumalaan.
Monesti uskovakin katsoo ihmiseen, pappiin ja muihin joiden luulee auttavan, vaikka todellinen apu tulee Jumalalta.
Siihen liittyy sekin että joskus voidaan väheksyä jotakin hengellistä tilaisuutta jos omasta mielestä ei ole tarpeeksi hyvä pappi paikalla, eli odotukset kulminoituu ihmiseen.
Jani_S kirjoitti:Ulpu kirjoitti:Ai sinä sovellat ja selität tuon sanan paikan, mä otan sen ihan sellaisenaan kuin se on kirjoitettu.
Otetaanpa sitten kaikki kuten on kirjoitettu: Jeesus toki sanoi, että jokainen joka tulee hänen tykönsä, saa syntinsä anteeksi. Hän on nyt kuitenkin taivaassa, ja sekin on kirjoitettu raamattuun.
Millä opilla olet päässyt käymään Jeesuksen luona taivaassa?
Ulpu kirjoitti:Jani_S kirjoitti:Ulpu kirjoitti:Ai sinä sovellat ja selität tuon sanan paikan, mä otan sen ihan sellaisenaan kuin se on kirjoitettu.
Otetaanpa sitten kaikki kuten on kirjoitettu: Jeesus toki sanoi, että jokainen joka tulee hänen tykönsä, saa syntinsä anteeksi. Hän on nyt kuitenkin taivaassa, ja sekin on kirjoitettu raamattuun.
Millä opilla olet päässyt käymään Jeesuksen luona taivaassa?
Väititkö tosiaan että Jeesus on nyt kykenemätön antamaan syntejä anteeksi katuvalle kun hän on taivaassa ja nyt ei toimi sanan paikka; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä pois?
Hän lupasi olla joka päivä meidän kanssamme maailmanloppuun asti..ja hän on sama eilen tänään ja iankaikkisesti.
Aamen.
Ulpu kirjoitti:Teillä on hyvin lämmin ja rakkaudellinen suhtautuminen minuun, kiitos siitä.
Ulpu kirjoitti:Väititkö tosiaan että Jeesus on nyt kykenemätön antamaan syntejä anteeksi katuvalle kun hän on taivaassa ja nyt ei toimi sanan paikka; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä pois?
19 Tautivuoteen tuskat puhuttelevat nekin
ihmistä,
kun kipu repii hänen luitaan hellittämättä.
20 Leipää hän ei huoli, hän inhoaa sitä,
edes mieliruoka ei hänelle kelpaa.
21 Hänen ruumiinsa kuihtuu olemattomiin,
kaikki hänen luunsa erottuvat nahkan alta.
22 Hänen tiensä käy hautaa kohden, tuonelan mahdit odottavat häntä.
23 Ehkä hänen vierellään on silloin enkeli,
puolestapuhuja, yksi tuhansista,
niistä, jotka ilmoittavat ihmisille,
mikä on oikein.
24 Ehkä Jumala armahtaa häntä ja sanoo enkelille:
"Vapauta hänet vaipumasta hautaan,
olen saanut hänestä lunnaat!"
25 Silloin hänen ruumiinsa elpyy,
hänestä tulee yhtä uljas
kuin hän oli nuoruutensa päivinä.
26 Hän rukoilee, ja Jumala on hänelle suosiollinen,
hän saa riemuiten katsella Jumalan kasvoja.
Jumala on hänet pelastanut.
27 Hän laulaa kaikille ihmisille:
"Olin tehnyt syntiä, olin vääntänyt vääräksi suoran,
mutta hän ei mitannut minulle ansioni mukaan.
28 Hän lunasti minut, en joutunut hautaan, minä saan yhä kulkea valossa."
29 Näin Jumala tekee ihmiselle.
Kerran toisensa jälkeen
30 Jumala pelastaa hänet kuoleman kidasta. Hän saa yhä katsella elämän valoa.
Job.33
ile.koo kirjoitti:Kysymys Ulpulle: Jos ihminen voi pelastua yksinäisyydessä, miksi Salomon saarnaaja kirjoittaa: ''voi yksinäistä, jos hän lankeaa, niin ei ole toista saapuvilla, häntä auttamaan'' saarn. 4:10
Tuskin saarnaaja tarkoittaa tuossa ajallista lankeamista, eli kaatumista, vaan nimen omaan hengellistä. Jos lankeamiset voi sopia suoraan Jumalan kanssa, mihin sitä toista ihmistä tarvitaan?
Hannes taisi jo muutaman kerranmainita, että raamatusta ei löydy yhtään parannuksen tekoa, jossa ei olis ihminen välimiehenä julistamassa evankeliumia.
Ulpu kirjoitti:Perustan uskoni Jeesuksen sanoihin; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä ulos.
Siinä ei ole mitään ehtoja.
Ulpu kirjoitti:en pidä esteenä uskoontulemiselle jos ihminen on yksinäisyydessä saanut armon.
Ulpu kirjoitti:Perustan uskoni Jeesuksen sanoihin; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä ulos.
Ulpu kirjoitti:ile.koo kirjoitti:Kysymys Ulpulle: Jos ihminen voi pelastua yksinäisyydessä, miksi Salomon saarnaaja kirjoittaa: ''voi yksinäistä, jos hän lankeaa, niin ei ole toista saapuvilla, häntä auttamaan'' saarn. 4:10
Tuskin saarnaaja tarkoittaa tuossa ajallista lankeamista, eli kaatumista, vaan nimen omaan hengellistä. Jos lankeamiset voi sopia suoraan Jumalan kanssa, mihin sitä toista ihmistä tarvitaan?
Hannes taisi jo muutaman kerranmainita, että raamatusta ei löydy yhtään parannuksen tekoa, jossa ei olis ihminen välimiehenä julistamassa evankeliumia.
Perustan uskoni Jeesuksen sanoihin; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä ulos.
Ulpu kirjoitti:
Perustan uskoni Jeesuksen sanoihin; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä ulos.
Mutta, Jeesus on löydettävissä Hänen omissaan, eli niiden keille hän antoi vallan antaa syntejä anteeksiKäyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa