Miten saa synnit anteeksi

Yleistä vanhoillislestadiolaisuuteen liittyvää keskustelua.

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 07 Marras 2012, 10:35

Lainaus:
"En ollenkaan vähättele rippiä, enkä syntien tunnustamista ja synninpäästöä, mutta en pidä esteenä uskoontulemiselle jos ihminen on yksinäisyydessä saanut armon."

Olet rohkea kun perustat uskon mielipiteille, jotka on selkeästi osoitettu Raamatun vastaisiksi. En uskaltaisi rakentaa uskoani mielipiteiden perustalle vaan Jumalan sanan perustalle. Toiveena olisi jälleen että esittäisit uskosi perusteeksi Raamattua ja sieltä vielä kohtia, jotka osoittavat oppisi oikeaksi eikä juuri tuollaisia kuten tämä viimeinen:"hedelmistään puu tunnetaan". Se on niin yleisluontoinen lause, ettei sillä kannata lähteä perustelemaan jotain yksittäistä näkemystä. Perusteesi voidaan kumota Jeesuksen kertomuksella viimeisestä tuomiosta, jolloin hänen luokseen tulee ihmisiä kysymään että etkö muista kun silloin teimme nimiisi ihmeitä ja paransimme sairaita jne (heillä oli noita uskon hedelmiä). Jeesus sanoi heille:"Menkää pois luotani. En minä tunne teitä". Hedelmiä oli ja paljon, mutta usko puuttui. Uskallatko mennä tuomiolle Jeesuksen kasvojen eteen perusteenasi uskon hedelmät? Luuletko että hän alkaa käymään kauppaa uskostasi hedelmien perusteella? Niillä karkotetuilla oli aika vakuuttavia ansioita ja hedelmiä perusteeksi ja silti tuli kadotustuomio, koska usko puuttui.
Hannes69
Valvoja

ViestiKirjoittaja Emka » 07 Marras 2012, 14:23

Ulpu kirjoitti:Mielestäni kun ihminen kääntyy suoraan Jeesuksen puoleen, hänellä on vakaa usko Jumalaan.
Monesti uskovakin katsoo ihmiseen, pappiin ja muihin joiden luulee auttavan, vaikka todellinen apu tulee Jumalalta.
Siihen liittyy sekin että joskus voidaan väheksyä jotakin hengellistä tilaisuutta jos omasta mielestä ei ole tarpeeksi hyvä pappi paikalla, eli odotukset kulminoituu ihmiseen.

Mistä sinä Jeesuksen löydät? Toinen asia mitä omavanhurskaat saarnaa, "menkää ristin juurelle jne"

Risti on tyhjä, sen juurella ei löydy anteeksiantamusta. Jeesus nousi Taivaaseen, mutta kuten tässä on monen kirjoittajan taholta tuotu esille, Jeesus jätti anteeksiantamuksen vallan omille opetuslapsilleen.

Tiedän omasta kokemuksesta sen, ettei mistään muualta tunnolle rauhaa tullut kuin tästä jumalanvaltakunnasta minne Jeesus jätti saarnaviran ennen Taivaaseen astumista. Kukaan ei osannut aiemmin neuvoa muuta kuin tuo, mitä sinä hoet, mene Jeesuksen luo. Minä en tiennyt mistä etsiä. Harhailin monenlaisten opin-tuulten heiteltävänä ja lopulta oli vain pelkkää mustaa tyhjyyttä. Mutta Jumala oli kuullut ja nähnyt hätäni, lähetti ennen uskoneen kertomaan mistä löytyy armo ja anteeksiantamus. Kun minulle julistettiin kaikki synnit ja se omavanhurskaus ja sen hedelmät anteeksi niin Taivaasta vastattiin rauhalla, jota en ollut koskaan ennen kokenut, vaikka luuloja olikin ollut.
On todella murheellista huomata sinun kohdallasi että taistelet vastaan selvää Jumalan kutsua. Sillä et sinä täällä palstallamme muuten kävisi, jollei kuitenkin jossain tuntosi pohjalla ole epävrmuus omasta uskostasi.
Monesti onkin niin,että "ryöttäsyntisen" on helpompi tehdä parannus kuin omavanhurskaan, sillä omavanhurskas tahtoo kelvata omilla teoilla Jumalalle.
Ei Kuninkaan pojan häihinkään saanut mennä omissa vaatteissa, sillä kun hääväen joukkoon oli tullut sellainen..

Matt.22:

11 "Kun kuningas tuli sisään katsomaan juhlavieraitaan, hän näki siellä miehen, jolla ei ollut hääpukua. [Ilm. 3:4,5, Ilm. 19:8]
12 Hän kysyi tältä: 'Ystäväni, kuinka saatoit tulla tänne ilman häävaatteita?' Mies ei saanut sanaa suustaan.
13 Silloin kuningas sanoi palvelijoilleen: 'Sitokaa hänet käsistä ja jaloista ja heittäkää ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita. [Dan. 3:20 | Matt. 8:12+]
14 Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valittuja.'"

Matt. 3:2

Ja sanoi: tehkäät parannus; sillä taivaan valtakunta on lähestynyt.

Matt. 10:7

Niin menkäät ja saarnatkaat, sanoen: taivaan valtakunta on lähestynyt.

Mark. 1:15

Ja sanoi: aika on täytetty, ja Jumalan valtakunta on lähestynyt: tehkäät parannus ja uskokaat evankeliumi.

Sinuakin kohti Ulpu, on Jumalan valtakunta lähestynyt.

Niin, ja kerrotko ne Raamatunpaikat missä olisi joku saanut syntinsä anteeksi yksinään.
Emka
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Ulpu » 07 Marras 2012, 15:43

Jani_S kirjoitti:
Ulpu kirjoitti:Ai sinä sovellat ja selität tuon sanan paikan, mä otan sen ihan sellaisenaan kuin se on kirjoitettu.

Otetaanpa sitten kaikki kuten on kirjoitettu: Jeesus toki sanoi, että jokainen joka tulee hänen tykönsä, saa syntinsä anteeksi. Hän on nyt kuitenkin taivaassa, ja sekin on kirjoitettu raamattuun.

Millä opilla olet päässyt käymään Jeesuksen luona taivaassa?

Väititkö tosiaan että Jeesus on nyt kykenemätön antamaan syntejä anteeksi katuvalle kun hän on taivaassa ja nyt ei toimi sanan paikka; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä pois?

Hän lupasi olla joka päivä meidän kanssamme maailmanloppuun asti..ja hän on sama eilen tänään ja iankaikkisesti.
Aamen.
-Vain sillä on merkitystä mitä Jumala minusta ajattelee.-
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 07 Marras 2012, 16:06

Ulpu kirjoitti:
Jani_S kirjoitti:
Ulpu kirjoitti:Ai sinä sovellat ja selität tuon sanan paikan, mä otan sen ihan sellaisenaan kuin se on kirjoitettu.

Otetaanpa sitten kaikki kuten on kirjoitettu: Jeesus toki sanoi, että jokainen joka tulee hänen tykönsä, saa syntinsä anteeksi. Hän on nyt kuitenkin taivaassa, ja sekin on kirjoitettu raamattuun.

Millä opilla olet päässyt käymään Jeesuksen luona taivaassa?

Väititkö tosiaan että Jeesus on nyt kykenemätön antamaan syntejä anteeksi katuvalle kun hän on taivaassa ja nyt ei toimi sanan paikka; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä pois?

Hän lupasi olla joka päivä meidän kanssamme maailmanloppuun asti..ja hän on sama eilen tänään ja iankaikkisesti.
Aamen.

Niin, kenen kanssa Jeesus lupasi olla maailman loppuun, eikö apostolien ja heidän, jotka uskovat apostolien sanan kautta? Kyse ei ole Jeesuksen kykenemättömyydestä vaan siitä, ettei Jumala muuta säätämäänsä armon järjestystä. Sitä jonka ilmaisi esimerkiksi kiirastorstaina ylimmäispapillisessa rukouksessaan. Väität kohdanneesi Jeesuksen, etkä edes tiedä missä Jeesuksen voi kohdata.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Ulpu » 07 Marras 2012, 16:13

Teillä on hyvin lämmin ja rakkaudellinen suhtautuminen minuun, kiitos siitä.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Taavetti » 07 Marras 2012, 16:21

Ulpu kirjoitti:Teillä on hyvin lämmin ja rakkaudellinen suhtautuminen minuun, kiitos siitä.

Apostolien teot 26
27 Uskotkos, kuningas Agrippa, prophetat? minä tiedän, ettäs uskot.
28 Niin Agrippa sanoi Paavalille: ei paljo puutu, ettes minua saa kristityksi.
29 Paavali sanoi: minä toivoisin Jumalalta, joko siitä puuttuis vähä eli paljo, että et ainoasti sinä, mutta myös kaikki, jotka minua tänäpänä kuulevat, tulisivat senkaltaiseksi kuin minäkin olen
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Jani_S » 07 Marras 2012, 16:38

Ulpu kirjoitti:Väititkö tosiaan että Jeesus on nyt kykenemätön antamaan syntejä anteeksi katuvalle kun hän on taivaassa ja nyt ei toimi sanan paikka; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä pois?

Lopeta tuo ainainen vääristelysi. En ole väittänyt mitään sellaista. Ja huonostipa olet raamatun lukenut, kun et tunnusta seurakuntaa Jeesuksen asuinpaikaksi Pyhän Hengen kautta, etkä sen valtaa antaa tai olla antamatta syntejä anteeksi Jeesuksen käskyn mukaan. Rakentelet vain omia tikapuitasi taivaaseen, jossa kuvittelet käyväsi Jeesuksen puheilla saamassa syntejäsi anteeksi.

Sinulle on monella tavalla osoitettu hengelliset harhasi, mutta et ole luopunut yhdestäkään niin kauan kuin olet kirjoitellut tänne. Sen pimeyden seurauksena olet myös toivoton keskustelija ja otat tueksesi yllä olevan kaltaisia olettamuksia. Et selitä raamattua raamatulla, vaan omilla harhaisilla käsityksilläsi.
Jani_S
tosi ahkera

ViestiKirjoittaja Hannes69 » 07 Marras 2012, 19:08

Minun mielestä suurta rakkautta on juuri se, että haluaa että toisen kuolematon sielu pelastuisi. Olemme suorastaan vääntäneet rautalangasta sinulle raamatusta osoittaen, miten uskosi ja oppisi on ihmistekoa. Eikö se ole oikeaa rakkautta. Kun aikansa jankkaa ilman että toinen edes noteeraa selkeitä asioita, on ihan luonnollista että mukaan tulee tuskastumista ja se heijastuu kirjoittelun sävyyn. Mutta siitä huolimatta tämä ettemme hyväksy sinun väärää oppiasi, on juuri rakkautta eikä mitään muuta.
Hannes69
Valvoja

ViestiKirjoittaja mies » 07 Marras 2012, 19:41

19 Tautivuoteen tuskat puhuttelevat nekin
ihmistä,
kun kipu repii hänen luitaan hellittämättä.
20 Leipää hän ei huoli, hän inhoaa sitä,
edes mieliruoka ei hänelle kelpaa.
21 Hänen ruumiinsa kuihtuu olemattomiin,
kaikki hänen luunsa erottuvat nahkan alta.
22 Hänen tiensä käy hautaa kohden, tuonelan mahdit odottavat häntä.

23 Ehkä hänen vierellään on silloin enkeli,
puolestapuhuja, yksi tuhansista,
niistä, jotka ilmoittavat ihmisille,
mikä on oikein.
24 Ehkä Jumala armahtaa häntä ja sanoo enkelille:
"Vapauta hänet vaipumasta hautaan,
olen saanut hänestä lunnaat!"
25 Silloin hänen ruumiinsa elpyy,
hänestä tulee yhtä uljas
kuin hän oli nuoruutensa päivinä.

26 Hän rukoilee, ja Jumala on hänelle suosiollinen,
hän saa riemuiten katsella Jumalan kasvoja.
Jumala on hänet pelastanut.
27 Hän laulaa kaikille ihmisille:
"Olin tehnyt syntiä, olin vääntänyt vääräksi suoran,
mutta hän ei mitannut minulle ansioni mukaan.
28 Hän lunasti minut, en joutunut hautaan, minä saan yhä kulkea valossa."

29 Näin Jumala tekee ihmiselle.
Kerran toisensa jälkeen
30 Jumala pelastaa hänet kuoleman kidasta. Hän saa yhä katsella elämän valoa.

Job.33

Uskovainen ihminen on Enkeli, tuossa tapauksessa juurikin Elihu..
mies
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Ilpo » 07 Marras 2012, 20:39

Semmoinen tärkeä asia tuli mieleen, että kun Jeesus sanoi ''kenelle TE synnit anteeksi annatte maanpäällä, niille ne on anteeksi annettu taivaassa''.
Ketä on nuo TE, joilla on nuo valtuudet antaa syntejä anteeks maanpäällä?
Kenelle niitä syntejä tulee antaa anteeks?
Milloin?
Puheenvuorot on vapaat.
Ilpo
Ilpo
ahertaja

ViestiKirjoittaja Emka » 07 Marras 2012, 21:29

Se taitaa olla niin, että, jos Jumala ei avaa ihmisen tunnontilaa, niin sitä ei ihminen voi avata.

Mutta uskon kuitenkin että Ulpulla on kuitenkin hätä omasta sielun tilastaan, jos ei olisi, niin miksi hän täällä vaivautuisi "vänkäämään"?
Emka
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja hepa » 08 Marras 2012, 00:14

2. Kor. 4:3

Jos nyt meidän evankeliumimme on peitetty, niin se on niille peitetty, jotka kadotetaan,

Ap. t. 15:6 Niin apostolit ja vanhimmat tulivat kokoon, tätä puhetta tutkimaan.
7 Mutta kuin suuri kamppaus ollut oli, nousi Pietari ja sanoi heille: miehet, rakkaat veljet! te tiedätte, että Jumala kauvan ennen tätä aikaa valitsi meidän seassamme, että pakanat piti minun suuni kautta evankeliumin sanan kuuleman ja uskoman.
8 Ja Jumala sydänten tutkia todisti heille ja antoi heille Pyhän Hengen niinkuin meillekin,
9 Ja ei tehnyt yhtään eroitusta meidän ja heidän välillänsä, puhdistain uskolla heidän sydämensä.

1. Kor. 1:21 Sillä että Jumalan viisaudessa ei maailma tuntenut Jumalaa viisauden kautta, niin kelpasi Jumalalle tyhmän saarnan kautta niitä vapahtaa, jotka sen uskovat,
Room. 10:17 Niin tulee siis usko kuulosta, mutta kuulo Jumalan sanan kautta.
hepa
tähtiahkera

ViestiKirjoittaja Ilpo » 08 Marras 2012, 00:20

Kysymys Ulpulle: Jos ihminen voi pelastua yksinäisyydessä, miksi Salomon saarnaaja kirjoittaa: ''voi yksinäistä, jos hän lankeaa, niin ei ole toista saapuvilla, häntä auttamaan'' saarn. 4:10
Tuskin saarnaaja tarkoittaa tuossa ajallista lankeamista, eli kaatumista, vaan nimen omaan hengellistä. Jos lankeamiset voi sopia suoraan Jumalan kanssa, mihin sitä toista ihmistä tarvitaan?
Hannes taisi jo muutaman kerran :D mainita, että raamatusta ei löydy yhtään parannuksen tekoa, jossa ei olis ihminen välimiehenä julistamassa evankeliumia.
Ilpo
Ilpo
ahertaja

ViestiKirjoittaja Ulpu » 08 Marras 2012, 00:29

ile.koo kirjoitti:Kysymys Ulpulle: Jos ihminen voi pelastua yksinäisyydessä, miksi Salomon saarnaaja kirjoittaa: ''voi yksinäistä, jos hän lankeaa, niin ei ole toista saapuvilla, häntä auttamaan'' saarn. 4:10
Tuskin saarnaaja tarkoittaa tuossa ajallista lankeamista, eli kaatumista, vaan nimen omaan hengellistä. Jos lankeamiset voi sopia suoraan Jumalan kanssa, mihin sitä toista ihmistä tarvitaan?
Hannes taisi jo muutaman kerran :D mainita, että raamatusta ei löydy yhtään parannuksen tekoa, jossa ei olis ihminen välimiehenä julistamassa evankeliumia.

Perustan uskoni Jeesuksen sanoihin; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä ulos.
Siinä ei ole mitään ehtoja.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Ilpo » 08 Marras 2012, 01:35

Minä olisin aika tyhjän päällä, jos perustaisin uskoni yhteen raamatun lauseeseen. Raamattu on uskon ylin ohje, jonka valossa kaikki muu oppi ja opetus pitää tutkia. Ja se tarkoittaa koko raamattua.
Jeesus sanoi oikeasta uskosta: 'joka uskoo minuun, NIIN KUIN RAAMATTU OPETTAA, sen kohdusta juoksevat elämän veden virrat''. Jeesuskin tarkoitti koko raamattua, eikä neuvonu rakentamaan uskoa yhden lauseen ympärille.
Ja jos haluat ottaa yhden lauseen ja unohtaa muun raamatun, niin valitse se Jeesuksen lause, jossa hän sanoi: ''etsikää ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttansa, niin teille kaikki muu sen ohessa annetaan''. Jumalan valtakunnan voi siis löytää täältä maanpäältä ja sieltä löytyy kaikki neuvot siihen, miten Jumala ihmisen vanhurskauttaa. Se neuvo on yksinkertainen ja perustuu raamattuun: ''tee parannus ja usko evankeliumi''.
Ilpo
Ilpo
ahertaja

ViestiKirjoittaja näre » 08 Marras 2012, 01:38

Ulpu kirjoitti:Perustan uskoni Jeesuksen sanoihin; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä ulos.

Matteus 7: 21-23

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. Monet sanovat minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra! Sinun nimessäsihän me profetoimme, sinun nimessäsi me karkotimme pahoja henkiä ja sinun nimessäsi teimme monia voimatekoja.' Mutta silloin he saavat minulta vastauksen: 'En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, vääryydentekijät!' "
näre

ViestiKirjoittaja Jay » 08 Marras 2012, 02:03

Olen tässä viime päivinä poriseessa keskustelussa ollut kaikkien muiden kanssa sama mieltä paitsi Ulpun.

Ulpu kirjoitti:en pidä esteenä uskoontulemiselle jos ihminen on yksinäisyydessä saanut armon.

Tämä on epäraamatullista pötyä. Kuten jo moni on sanonut, et voi osoittaa Raamatusta kohtaa, jossa ihminen on yksinäisyydessä saanut armon.

Ulpu kirjoitti:Perustan uskoni Jeesuksen sanoihin; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä ulos.

Suokaa anteeksi ranskalaisuuteni, mutta sinä Ulpu luet Raamattua kuin piru.

ile.koo kirjoitti hyvin; uskoisit Ulpu Jeesukseen Hänen sanojensa mukaan kuten Raamattu opettaa, Jumalan tahdon mukaisesti, eikä niin kuten itse tahdot.

Myös Emka on oikeassa, jos Jumala ei avaa ihmisen tunnontilaa, sitä ei voi ihminen avata. Olen kohdannut Ulpun kaltaisen aiemminkin. Ei riitä että todistaa oikean uskon Raamatulla ja useammastakin suusta ja monta kertaa. Siitä opin, että sirppi kädessä ei kannata lähteä kylvämään. Voi vain heittää siementä ja rukoilla Jumalaa, että siemen saisi itää ja kantaa hedelmää.
Jay
puuhakas

ViestiKirjoittaja hepa » 08 Marras 2012, 09:33

Ulpu kirjoitti:
ile.koo kirjoitti:Kysymys Ulpulle: Jos ihminen voi pelastua yksinäisyydessä, miksi Salomon saarnaaja kirjoittaa: ''voi yksinäistä, jos hän lankeaa, niin ei ole toista saapuvilla, häntä auttamaan'' saarn. 4:10

Perustan uskoni Jeesuksen sanoihin; joka minun tyköni tulee sitä minä en heitä ulos.

Mistä Jeesus on löydettävissä?
Matt. 18:20
Sillä kussa kaksi taikka kolme tulevat kokoon minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä.

eli ihmisten keskellä hänen seurakunnassaan.

Paholainenkin tunsi ja tiesi Jeesuksen mutta minne joutui

Ap. t. 19:15
Mutta paha henki vastasi ja sanoi: Jesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta mitkä te olette?

Jaak. 2:19
Sinä uskot, että yksi Jumala on, sen sinä oikein teet; perkeleet myös sen uskovat ja vapisevat.
hepa
tähtiahkera

ViestiKirjoittaja hepa » 08 Marras 2012, 10:12

Paavali kirjoittaa kirjessään efesolaisille (1-) kuinka uskovaisilla on lunastus hänen (Jeesuksen) verensä kautta, nimittäin syntein anteeksi-antamus, hänen armonsa rikkauden jälkeen"
jatkaa
"totuuden sanan kuulleet olette, nimittäin evankeliumin teidän autuudestanne: jonka kautta te myös, sittekuin te uskoitte, kiinnitetyt olette lupauksen Pyhällä Hengellä,"
ja
22 Ja on kaikki pannut hänen jalkainsa alle, ja on myös hänen pannut pääksi kaikkein päälle seurakunnalle,
23 Joka on hänen ruumiinsa
, sen täyttämys, joka kaikki kaikissa täyttää.
Sitten sanoo kuinka Efesolaiset "kuolleet olitte ylitsekäymisten ja syntein tähden,"
Siis kuolleet pois lapsuuden uskosta (kaikki lapset syntyvät uskovaisina: miten muuten voi kuolla jos ei ole joskus ollut elävä, siis pakanatkin)

2:13 Mutta nyt te Kristuksessa Jesuksessa olette. Jotka muinen taampana olitte, nyt te Kristuksen veren kautta olette lähes päässeet;

17 Ja on tullut evankeliumin kautta rauhaa ilmoittamaan teille, jotka taampana olitte, ja niille, jotka läsnä olivat.

3:4 Josta te lukein taidatte minun ymmärrykseni Kristuksen salaisuudessa tuta,
5 Joka ei ole entisiin aikoihin niin ihmisten lapsille tiettäväksi tehty, kuin se nyt hänen pyhille apostoleillensa ja prophetaillensa Hengen kautta ilmoitettu on:
6 Nimittäin, että pakanat pitää kanssaperilliset ja yksi ruumis oleman ja osalliset hänen lupauksestansa Kristuksessa, evankeliumin kautta,
10 Että nyt haltioille ja esivalloille taivaallisissa Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta tiettäväksi tulis,
11 Sen ijankaikkisen aivoituksen jälkeen, jonka hän Kristuksessa Jesuksessa meidän Herrassamme osoittanut on,
hepa
tähtiahkera

ViestiKirjoittaja Emka » 08 Marras 2012, 14:15

Ulpu kirjoitti:

Kerro meille missä Jeesus on, eli menetkö sinä Hänen luokseen Taivaaseen?

Tuskin :-I Mutta, Jeesus on löydettävissä Hänen omissaan, eli niiden keille hän antoi vallan antaa syntejä anteeksi

Matt: 28
17 Kun he näkivät hänet, he kumarsivat häntä, joskin muutamat epäilivät.
18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. [Dan. 7:14; Matt. 11:27+]
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen [Mark. 13:10+ | 2. Kor. 13:13; 1. Piet. 1:2]
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa
Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

Kaiken kirjoittamasi jälkeen on ilmeisen selvä,että sinä et usko koko Raamatun ilmoitukseen vanhurskauttamisesta. Sinulla kuten valitettavan monilla on se käsitys että yksinäisyydessä ja Raamattua lukemalla tulee autuaaksi. Mutta Raamatussa ei ole yhtään kohtaa mikä tukisi tätä käsitystä.

2 Kor:4

3 Jos meidän julistamamme evankeliumi on peitossa, se on peitossa niiltä, jotka joutuvat kadotukseen.

4 Tarkoitan niitä, joiden mielen tämän maailman jumala on sokaissut, niin että he epäuskossaan eivät näe Kristuksen evankeliumin kirkkaudesta säteilevää valoa, Kristuksen, joka on Jumalan kuva.

5 Emmehän me julista sanomaa itsestämme vaan Jeesuksesta Kristuksesta: Jeesus on Herra, ja hän on lähettänyt meidät palvelemaan teitä.
Emka
Aurinkotuuli

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen