Vaihtoehtohoidot

Sana on vapaa.

ViestiKirjoittaja sinivuokko » 05 Syys 2010, 23:01

Eikös joka kylällä ollut ennen kaivon paikan katsoja.
Kotikylässäni oli mies,jonka kädessä paju taipui? Lapsuuskodissani on kaivo,jossa on kalliopohja.Kylmää ja hyvää vettä on. Kuoppa on myös johon piti kaivo tehdä ja jäi kesken. Miksi? En ole historiaa niin tarkasti kysellyt enkä hlö kohtaisesti nähnyt vitsan taipumisia.
;)
sinivuokko

ViestiKirjoittaja Taavetti » 05 Syys 2010, 23:28

sinivuokko kirjoitti:Eikös joka kylällä ollut ennen kaivon paikan katsoja.
Kotikylässäni oli mies,jonka kädessä paju taipui? Lapsuuskodissani on kaivo,jossa on kalliopohja.Kylmää ja hyvää vettä on. Kuoppa on myös johon piti kaivo tehdä ja jäi kesken. Miksi? En ole historiaa niin tarkasti kysellyt enkä hlö kohtaisesti nähnyt vitsan taipumisia.
;)

Joka kylällä ja suuremmilla useitakin, isäni on tiettävästi katsonut vain meidän kaivomme paikan, oli monia muita, kullakin eri menetelmät, vaikka pajun haarukka taisi olla yleisin.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Meiliaikku » 11 Syys 2010, 23:29

sinivuokko kirjoitti:Raapaisen vähän pintaa ja kerron aika inhottavasta kokemuksestani ihan normaalin laillistetun lääkärin vastaanotolla.
Voi vaikuttaa uskomattomalta,mutta on totta.

Lääkäri sanoi,että olen voinut olla entisessä elämässäni vaikka joku muu kuin mitä nyt. Lääkäri uskoo jälleensyntymiseen näköjään.

Ja antoi akupunktiota. Ei kyllä auttanut,enkä mene enään. Sitten neula laitettiin keskelle päätä ja sanoi,että tämä on budhalaisuudessa se "paras paikka". Ajattelin ,varmaan arvaatte sanomattakin.

Selkäpuolelle laitettiin neuloja ja sitten piti maata niiden päällä. Inhottavaa...
Akupunktiota annetaan monien eri kaavojen mukaan,riippuen hoitajasta.
Mistä se oikea akupunktiopiste muka löytyy,kun ihmiset on eri kokoisia?

Mutta sinne itämaiseen,kiinalaiseen viisauteenhan akupunktiokin perustuu.Siis mitä tästä sanoisikaan?

Meiliaikku sanoo:

Kaikki auttaa, kun uskoo niihin lujasti. Minulla ei ole niihin niin lujaa uskoa.

Mutta on ollut törkeä lääkäri. Joku heikko vois uskoa tuollaseen höpötykseen, vaikka olleensa sammakko tai hiiri. Thuuii !

Arvatkaas olisinko minäkään enää mennyt? ;)
Meiliaikku
puuhakas

ViestiKirjoittaja juruulanko » 12 Syys 2010, 22:14

mulla on aika vähän uskoa noihin kaivonkatsomisiin etc. Kun ottaa huomioon että joka paikasta löytyy vettä kun tarpeeksi syvältä kaivaa(joskus tosin tulee kallio enne vettä)

Toisaalta USAssa odottaa (ja on odottanut jo vuosia) miljoonapalkinto sitä, joka tekee todistettavasti jotain yliluonnolista (ts jotain sellaista, jota tiede ei pysty selittämään). Vesisuonten löytäminen varvun, hiuksen ja sormuksen rautakangen tms avulla lienee sellaista. Mutta palkinto odottaa edelleen noutajaansa, siitä vain yrittämään.

Luontaislääkeihin hiukan uskon. Esim pihkavoide toimii mulla moneen vaivaan, esim kurkkukipuun paremmi kuin mikään yskänlääke tai kurkkupastilli.
Anna vaattees aina valkiat olla, ja älä puututa voidetta pääs päältä. (Saarn. 9:8)
juruulanko
puuhakas

ViestiKirjoittaja metsätähti » 12 Syys 2010, 22:40

Luontaislääkkeissä on toimivia ja ei-toimivia. Joskus hyvä tuote on parempi ja turvallisempi kuin lääke. Ja varsinkin noissa voiteissa on monesti mukana sitä vanhaa ymmärrystä siitä, että kaiken ei tarvitse olla lääketeollisuuden tuottamaa, vaan että luonnossa voi olla paljonkin hoitavia asioita. Niillähän sitä on vuosisadat paranneltu vaivoja.

Sitten taas esim. koivuntuhkakapselit tai havupuu-uutejuomat tai hainrustokapselit syövän hoidossa ovat minusta kylmää rahastusta epätoivoisilta. Jos ne toimisivat, niin eiköhän olisi jo otettu lääketieteen puolellakin käyttöön. Puoliso halusi kokeilla viimeisenä vuotenaan niitä (oltiin aiemmin tehty päätös, ettei lähdetä yhtä aikaa virallisten syöpähoitojen kanssa värkkäämään noilla), ja kun ei kerran enää voitu antaa sytostaatteja, niin kokeiltiin tuota. Jos minulta kysytään, niin ei mitään vaikutusta, kyllä se syöpä kasvoi aika reippaaseen tahtiin. Vaan jos nuori ihminen tajuaa matkan päättyvän muutamassa kuukaudessa, viimeistään vuodessa, niin kai sitä toivoo apua, vaikka järki sanoisikin mitä. Olin siis hiljaa ja ostin niitä. Ainahan voi jossitella, että ehkä se olis levinnyt vielä vähän nopeammin, nyt saatiin saattohoitomatkaa vuosi ja kuukausi, mutta... No, jos se jonkun oloa parantaa, niin hyvä kai niin.

Ja nuo vaihtoehtohoidot sitten - tuolla jo aiemmin sanoinkin, että niitä on moneksi. En lähtis mihinkään energiansiirto-kaukoparannus-tms. juttuihin enkä kiinalaisen lääkäripariskunnan akupunktiovastaanotolle (mainos sattui silmiin paikallislehdestä juuri). Mutta taas vahvasti perinteisen fysioterapian ja hieronnan parissa työskentelevä suomalainen fysioterapeutti, joka ei kuvittele energiavirtoja mihinkään vaan osaa etsiä lihasten kipu- ja jumipisteet ja laittaa akuneulat niihin, niin niillä on kyllä saatu selästä ja hartioista pari puutunutta lihaslukkoa avautumaan. Siihen kyllä suostun, jos perustelee homman hyvin. Neulapelkoinen olen, joten ihan helpolla minuun ei mitään pistellä. Jännetupentulehdukseen ei ollut apua, mutta vaikean migreenin jumittamaan hartiaan ja yläselkään on ollut usean kerran. :D
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
metsätähti
ahertaja

ViestiKirjoittaja vanamo.n » 12 Syys 2010, 22:58

Onneksi nykyään on jo valmisteilla lakiehdotus, jolla ryhdytään rajoittamaan joidenkin vaihtoehtohoitojen antamista elikkä puoskarointia.
Jeesus, sinun alkamasi usko on ja kilvoitus.
Myös on sinun hallussasi matkan päässä vapahdus. Silloin minut uupuneen noudat kotiin taivaaseen. (Virsi 301:6)
vanamo.n
ahkera

ViestiKirjoittaja Tertzi » 08 Tammi 2013, 04:09

Minulle tarjottiin nuorempana vaihtoehtohoitoja, luvattiin paranemista jonkun reikihoidon tai energiahoidon avulla. Sen myötä kiinnostuin hengellisistä asioista koska minun oli pakko ottaa selvää mistä tuollaisissa hoitomuodoissa on kysymys. Tuo "hoitaja" vaan sai johdateltua minut pariksi vuodeksi harhapoluille tarjoamalla minulle kirjoja joissa kerrottiin kuinka kaikki uskonnot ovat yhtä ja niissä annettiin ohjeita kuinka voimme lähestyä Jumalaa meditaation avulla. Yritin löytää Jumalaa joogan ja meditaation avulla, mutta koin sen aika turhauttavaksi. Sitten vasta tajusin että minua vaivaa synnin tunto ja tulin tajuamaan mistä evankeliumissa on kysymys. Minun ei tarvitse itse yrittää päästä taivaaseen meditoimalla tai joogaamalla vaan Jeesus on tullut taivaasta maan päälle sovittaakseen minunkin syntini. Sen jälkeen olen kieltäytynyt minulle tarjotuista vaihtoehtohoidoista.
Tertzi
tutustunut

ViestiKirjoittaja Emka » 08 Tammi 2013, 15:28

Tämä aika on otollinen näille kaikille "humpuukihoidoille" kuten reiki, energia ym vastaaville hoidoille. Ihmisillä on tarve uskoa johonkin ja jos on hyvin valmistautunut vaihtoehtohoitaja, niin ihmiset menevät uteliaisuuttaan ja jonkinlaisen ihmeen toivossa sellaiseen "hoitoon"

Täällä paikkakunnalla on aloittanut tällainen hoitaja, ja ainakin alkuun oli asiakkaita.

Sitä ennen oli Kiinalaista neulahoitoa antava ja muutakin Kiinalaiseen kansanparantamiseen liittyvää. Hän on nyt Helsingissä ja töitä hänellä on riittänyt niin paljon kuin vain on jaksanut tehdä. Sitä en tiedä miten nämä hoidot ovat auttaneet potilaisiin, mutta hoitajan rahapussi on lihonut, koska hoidot ovat todella kalliita, näin esitteen ja hinnaston yhteiseltä ystävältäni.

Omasta mielestäni reikihoito on jotenkin henkimaailman hommia, joita uskovaisena ihmisenä kammoksun Tuli Afrikkalaiset poppamiehet mieleen kun eräs tuttuni siitä reikihoidosta kertoi :-I
Emka
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Ulpu » 10 Tammi 2013, 16:30

Reikihoidossa onkin saatanalliset voimat mukana.
Täälläpäin eräs lehden toimittaja oli kokeillut hoitoa kun teki jutun uudesta yrittäjästä ja huhhuh sitä juttua ja toimittajan kokemuksia.
-Vain sillä on merkitystä mitä Jumala minusta ajattelee.-
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja Tertzi » 11 Tammi 2013, 02:36

Minä en ehtinyt kokea minkäänlaisia tuntemuksia saamani parin "hoitokerran" aikana. Varmaankin parempi niin. Olisi kuulemma pitänyt tuntea jotain lämmöntunnetta tai energian virtausta kehon läpi. tiedä sitten onko nuo tuntemukset enemmän psyykkisiä vai vaikuttaako niihin joku ulkopuolinen voima. Pidän sitäkin hyvin mahdollisena. Tämä hoitaja uskoi saaneensa lahjan joltain korkeammalta voimalta ja kertoi että tekee sitä maksutta. On kuulemma hoitanut julkisuuden henkilöitäkin. Siinä vaiheessa kun hän kehotti soittamaan jos on joku paikka kipeä niin hän lähettää etänä energiaa, koin että kyse on enemmän henkimaailman hommista enkä enää suostunut hoidettavaksi.

Lisäksi hänen antamissaan kirjoissa opetettiin täysin nykylääketieteen vasaisesti ihmisen ruumiissa sijaitsevan energiakeskuksia eli shakroja. Tuon opin mukaan ihmisen ongelmat johtuvat siitä että nämä energiat ovat epätasapainossa ja ne täytyy saada tasapainoon jollain ergniansiirtohoidolla tai meditoimalla tai muilla poppakonsteilla.
Tertzi
tutustunut

ViestiKirjoittaja kesis » 11 Tammi 2013, 09:24

mut ehkä osassa noissaki luontaisjutuissa on että toisille auttaa toisille ei kuten esim. akupunktio. ettei mun mielestä auta tyrmätä kokonaan niitä. lääkkeissähän on vähä sama juttu toisille auttaa toinen lääke paremmin kuin toiselle.
"menneisyyden muistamnen tuo voimaa nykyhetkeen"
kesis
Valvoja

ViestiKirjoittaja Tertzi » 12 Tammi 2013, 20:02

Akupunktiossahan vaikutetaan ihan fyysisesti hermoratojen toimintaan, eli jotain todellista fyysistä vaikutusta sillä ihmiseen on. En kuitenkaan toivo että akupunktion luvataan parantavan kaikista vaivoista enkä usko että johonkin tiettyyn kohtaan painaminen esim. jalassa auttaa vaikkapa vatsavaivoihin tai päinvastoin. Saattaahan se kuitenkin aiheuttaa jonkinlaista kivunlievitystä siinä kipeässä paikassa ja pitäisin siksi aiheellisena tutkia asiaa tarkemmin.

Olen muistaakseni lukenut että akupunktion olisi todettu vaikuttavan kipua aistivaan osaan aivoissa eli se siis lievittäisi kipua lähinnä sitä kautta että kivun tunne keskushermostossa häviää.

Vaihtoehtohoidoissa vetovoimaisinta taitaa olla se että "hoitajat" ovat omistautuneita asialleen ja kiinnostuneita asiakkaistaan ja pääsevät muodostamaan paljon läheisemmän ja henkilökohtaisemman kontaktin potilaisiin kuin kiireiset terveyskeskuslääkärit. Tälläkin voi olla vaikutusta niin että kohonneen mielialan kautta saattaa tuntea kehonsakin terveemmäksi vaikka mitään todellista fyysistä parantumista ei olisi tapahtunutkaan.
Tertzi
tutustunut

ViestiKirjoittaja Ulpu » 26 Tammi 2013, 22:37

Lääkkeet ovat aika mielenkiintoisia tavallaan kun lumelääkkeetkin auttavat vaivoihin.

Itse olen ihmetellyt miten B-aktiven nauttiminen voi tasata niin paljon yöunta tai antaa illalla raukean olon ja hyvän unen, vaikka sitten loppuyöstä usein heräilenkin.
Uskon lääkkeen auttavan sillä kun lopetin nukuin huonommin ja taas alettuani asia korjaantui.
Vaikka tuntuu hieman hassulle. ;)

Suosittelen.
Ulpu
tosi pirteä

ViestiKirjoittaja metsätähti » 28 Tammi 2013, 02:18

Mie olen lääkkeitten suhteen samaa herkkäuskoista sorttia kuin Ulpu. Tai kipu ei kyllä katoa monesti millään, mutta tuo uni :D Nukahtamislääkehän ei voi ihmistä nukahduttaa ennen kuin se on jollain sorttia imeytynyt. En ole lääketieteen asiantuntija, mutta otan pakkausselostetta tarkemmin kirjallisesti selkoa lääkkeistäni, kun niitä on niin montaa sorttia. Nukkunappikin vaatii takuulla yli 10 minuuttia :lol: Mutta kun mie sen otan, niin ilmeisesti rentoudun, että no nyt se uni tulee, kun lääkekin on otettu. Jos ei ole, niin valvon vaikka aamuseitsemään. Tarpeellinen siis. ;) Toisaalta varoittelevat, kuinka ajan mittaan annos nousee eikä teho riitä. Mie olen tarvinnut nukkunappiani vuodesta 1999, mutta jos apteekista saisin lumelääkkeet, niin todennäköisesti nukkuisin ihan yhtä hyvin. Pärjään siis edelleen samalla yhdellä napilla ja nukahdan yhtä helpolla kuin alusta asti, ilman sitä olen aina valvonut viidestä seitsemään tuntia. Millähän nuo aivot saisi muokattua?

Akupunktioneuloja pitäis hartioihin saada fysioterapeutilta. Se oli varsin järkeenkäyvä selitys, että kun neula tekee lihakseen pienenpienen haavan, verenkierto lisääntyy ja samalla se lihas lämpenee ja vertyy. Kun niitä neuloja on jokunen tuolla hartioissa, niin kyllä se toimii just tuolla tavalla. Ja siis ne ei ole niissä kiinalaisissa pisteissä, vaan fysioterapeutin käsin hakemissa kireissä kohdissa. Joitakin kohtia kun ei saa jumppaamalla auki, ja hieronta saa minut pahempaan jumiin. Mutta kyllä pitää perustella minulle, mitä meinaa tehdä, en ihan mihin vain ala.
Ylistys armon auringon! Se Herran kansan yllä on, ja virta valoa kantaa. SL 275 :)
metsätähti
ahertaja

ViestiKirjoittaja Ulpu » 30 Tammi 2013, 21:55

Pyytäisin teiltä esirukousta ystäväni puolesta, monella tapaa heikoilla, sairautta, miettii ettei Jumalakaan välitä, kaikkea tuskaa paljon.
Että Jumalan apu kohtaisi häntä.

Tässä ketjussa puhutaan sairauksiata siksi laitoin tähän vaikka ei mikään rukousketju olekkaan.

Kiitos jos muistatte.
Ulpu
tosi pirteä

Re: Vaihtoehtohoidot

ViestiKirjoittaja Taavetti » 24 Maalis 2014, 19:06

Vaihtoehtohoidoista
Yleisestä keskustelusta ja kirjoituksista on erittäin vaikeaa saada asiallista tietoa vaihtoehtohoidoista. Siksi monet uskovaisetkin ovat kritiikittömästi höyrähtäneet niiden sameisiin vesiin. Yritän ammattimiehenä valottaa lääketieteilijän käsitystä asiasta.
Vaihtoehtohoitojen ja lääketieteen välillä on sovittamaton ero koskien hoidon luonnetta ja diagnostiikkaa.
Vaihtoehtohoitajat kertovat olevansa ”esoteerisia”. Se tarkoittaa, että heidän diagnoosinsa perustuu tutkimushetkellä saatuun mielikuvaan ja vaikutelmaan. Potilasta ei oikeasti tutkita, vaan vaikutelma voidaan saada puhelimitsekin, ja hoitokin saattaa tapahtua henkiä liikuttelemalla puhelimitse.
Lääketieteellinen diagnoosi perustuu kliiniseen sekä laitteilla saatuun tietoon, joilla pyritään tarkasti määrittämään taudin laatu solu- ja molekyylitasolle saakka. Hoito on tutkimustuloksen mukainen.
Vaihtoehtohoidot ovat sekalainen joukko toisistaan poikkeavia ajattelutapoja, ja siksi diagnoosit ja niiden hoidotkin poikkeavat toisistaan. Esimerkiksi kuppauksella, happivesihoidolla, colonic- terapialla, Volgan sienellä, enkeliterapialla, sielunvaellusoppiin perustuvilla hoidoilla ym. ei ole mitään tekemistä lääketieteen kanssa, ja kullakin yhtä vähän tekemistä muiden vaihtoehtohoitojen kanssa. Ei siis ole olemassa mitään yhteistä vaihtoehtoa lääketieteelle, vaan sekava joukko maailmankuvaltaan toisistaan poikkeavia ajattelutapoja. Niille ainoa yhteinen piirre on, että ne eivät ole lääketiedettä.
Itse luokittelen vaihtoehtohoidot seuraavasti:
a. Kansanomainen fysioterapia: Nikamien niksautus, ”selän polkeminen”, akupunktio, hieronta ym. käsittelyhoidot. Niistä on hyötyä, kunhan ei niksauteta kaulanikamia. Voi tulla halvaus.
b. Tietämättömyyteen perustuvat hoidot: kuppaus, yrttihoidot, jalkapohjaterapia, ja niukahduslangat, joissa ei ole magiaa. Seppo Sutinen sanoi aikanaan Haapajärvellä isälleni viisaasti kuppauksesta, että kupatkoon jonka nahka kestää. Mielestäni luontaistuotekauppa sopii samaan kategoriaan: ostakoon rohtoja, joka kokee saavansa niistä avun.
c. Taikauskoon ja henkiin perustuvat hoidot. Ne ovat pakanamaiden hömppää ja jumalanpalvelusta. Näitä hoitoja ovat enkeliterapia, ”Korkeimman voiman” apuun perustuva hoito, kiviterapiat ym. missä henget pörisevät. Siis irrationaalista pakanuutta.
Yleisin näistä hoidoista on homeopatia, joka perustuu 300 vuotta vanhaan uskonnolliseen oppiin, spiritualistiseen näkemykseen, jonka mukaan kaikella aineella on sielu: vedellä, kivellä, puulla, suolalla, sokerilla ym. Kun lääkeliuosta laimennetaan, siitä tulee sitä tuhdimpi, mitä vähemmän siinä on vaikuttavaa ainetta, jolloin liuoksen sielu voimistuu. Esimerkiksi 100% viina on laimeaa, 10% kymmenen kertaa vahvempaa ja kun päästään laimennokseen 1:10000000 se on jo ideaalisen vahvaa. Uskokoon ken tahtoo. (Lisätietoja saa uudesta kirjasta Simon Flint, Villit vaihtoehdot. Nordbooks 2014).

Tämä viesti tuli foorumin sähköpostiin pyynnöllä, että se lisättäisiin tämän keskustelun jatkksi. Koska teksti on mielestäni asiallinen ja sisältää punnittua ja luotettavaa tietoa, suostuin poikkeukselliseen menettelyyn, kopioin ja liitin tekstin tänne.
Niin kuin Paimen laumassaan/ Jeesus kulkee omissaan.
Sanallaan hän opettaa/ kunnes aukee taivaan maa
SL 300: 4
Taavetti
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja Humilton » 25 Maalis 2014, 21:19

Vaihtoehtohoidot kertovat mielestäni, että on psyykkaus vahva voima.
Humilton
Aurinkotuuli

ViestiKirjoittaja metsätähti » 26 Maalis 2014, 11:06

Joskus vuosia sitten kävin makaamassa tunnin verran pöydällä viltin alla, kun nainen liikutteli käsiä kehon yläpuolella (reconnecting-hoidon nimellä), saa kato energiat tasapainoon ja hänellä on koko ajan yhteys ylöspäin ja enkeleihin jne... En uskonut siihen enkä ollut halukas menemään, mutta kun äiti oli sen ostanut ja varannut, niin pitkän tappelun jälkeen suostuin kokeilemaan. Eipä se migreeniä parantanut, lievitti ehkä hetkeksi, minkä pistän rauhoittumisen ja rentoutumisen piikkiin. Mutta voitte uskoa, että rukoilin koko ajan varsin hartaasti, että kaikki väärät voimat pysyisivät huoneesta ja tilanteesta poissa, mie en halua minkäänlaista vaikutusta henkimaailmasta itseeni. Liekö siksi ei tehonnut. :lol: En ollut silloin vielä uskomassa. Nyt en menis vaikka maksettais.
metsätähti
ahertaja

ViestiKirjoittaja Ilpo » 27 Maalis 2014, 11:44

Minä "uskon" varsinkin homeopatiaan varsin lujasti.

Homeopaattisen lääkitsemisen perusta on se "looginen totuus", että lääke on sitä tehokkaampaa, mitä vähemmän siinä on vaikuttavaa
ainetta!

Tämä johtuu siitä, että "vesi muistaa" aineet, joita siihen on ollut sekoitettuna. Näin kerrottiin radiossa. Toimittaja sanoi, että joskus
kun hän on WC-käynnin jälkeen juonut vettä, hän on toivonut, ettei vesi muistaisi ihan kaikkea. PDT_Armataz_01_01

Vinkki: kaupunkien veden puhdistamoiden lähellä vesistöissä on erinomaista yleislääkettä kaikkiin vaivoihin, koska ihmisvirtsan mukana
veteen on päätynyt lähes kaikkia käytössä olevia lääkkeitä. Ja niitä on vedessä hyvin hyvin pieniä määriä, eli veden TÄYTYY olla erinomaista homeopaattista yleislääkettä! PDT_Armataz_01_29

Hei älkää nyt loukkaantuko. Jos joku on saanut apua homeopatiasta, niin sehän on hieno juttu. Itselläni on hieman vaikeuksia uskoa
siihen, ainakin jos nuo asiat, joita radio-ohjelmassa kerrottiin, ovat tosiaan homeopatian perustotuuksia.
Ilpo
Ilpo
ahertaja

ViestiKirjoittaja hepa » 27 Maalis 2014, 13:41

Eikö se sanonta kuulu että vesi vanhin voitehista
hepa
tähtiahkera

EdellinenSeuraava

Paluu Vapaata Keskustelua